آیا باید تخت دست دوم بخرید یا نه ؟

آیا باید تخت دست دوم بخرید یا نه

آیا باید تخت دست دوم بخرید یا نه ؟ تخت یکی از مهم ترین وسایل خانه است. وسیله ای بسیار مهم برای استراحت و بازیابی انرژی بدن. از آنجایی که یک سوم عمر انسان به خواب می گذرد، به همین دلیل است که استراحت خوب و کافی یکی از نیازهای هر فرد است. عدم توجه به خواب سالم و کافی در نهایت فرد را بی قرار و بی قرار می کند. انجام کارهای روزانه نیاز به خواب کامل دارد که بدون داشتن مکان و تخت مناسب عملا غیرممکن است. بنابراین افراد مختلف به خرید تخت خواب نو یا دست دوم روی می آورند.

دلایل استفاده از تخت های دست دوم

همانطور که در بالا ذکر شد، تخت یکی از مهم ترین وسایل خانه است. راحتی و آسایش در هنگام خواب به نوع تخت بستگی دارد. بنابراین خرید این دستگاه باید با احتیاط و اطلاعات کامل انجام شود.

اما امروزه به دلیل گرانی ها و مشکلات اقتصادی که اکثر افراد جامعه با آن دست به گریبان هستند، امکان خرید تخت جدید برای همه وجود ندارد. بنابراین برخی افراد به جای خرید تخت نو، تختی دست دوم می خرند که قیمت پایین تری دارد.

پیشنهاد امروز : برای خرید صندلی اپن آشپزخانه و خرید مبل از صندلی شیک کلیک کنید.

اگر این خرید با دقت انجام نشود، مانند این است که پول را در آب ریخته اید. البته به گفته برخی افراد خرید دست دوم هدر دادن پول است. به همین دلیل است که برای خرید محصولات دست دوم معاملات خوبی دریافت نمی کنند.

عده ای به دلیل مشکلات اقتصادی تمایل به خرید تخت های دست دوم دارند و عده ای نیز به دنبال صرفه جویی در هزینه هستند. اگرچه این تخت ها کیفیت اصلی خود را ندارند، اما اگر با رعایت نکات خاصی خریداری شوند، در هزینه ها صرفه جویی می کنند و محصول خوبی می خرند، یعنی دو نقطه را با یک تیر می زنند. در ادامه نکات مهمی که در هنگام خرید باید در نظر گرفته شود را بیان می کنیم.

اندازه تخت را در نظر بگیرید

به طور کلی تخت ها در انواع و اندازه های مختلف با اندازه های مختلف ساخته می شوند که هر کدام برای فضای خاص خود مناسب است. نو یا دست دوم بودن تخت فرقی نمی کند، در خرید تخت باید به سایز آن توجه کنید. خرید تخت خواب متوسط ​​معمولا بهترین گزینه است. زیرا نه آنقدر حجیم است که فضا را اشغال کند و نه آنقدر کوچک که نتوانید روی آن استراحت کنید.

آیا باید تخت دست دوم بخرید یا نه

هنگام خرید تخت دست دوم به یاد داشته باشید که حتی اگر تخت شما نو نباشد اما با کمی دقت می توانید یک تخت خواب با کیفیت و با قیمت مناسب خریداری کنید. به طور کلی سایز تخت دو نفره ۲۰۰*۱۶۰ سانتی متر است. این سایز برای تخت یک نفره به ابعاد ۱۱۰*۹۰ سانتی متر می باشد.

ارتفاع تخت یکی دیگر از عوامل مهم است

از آنجایی که تخت‌خواب‌ها تنوع زیادی دارند، هنگام خرید باید اندازه آن را نیز در نظر بگیرید. مثلا برای خرید تخت مناسب بزرگسالان بین سی تا چهل سانتی متر نیاز دارید. ارتفاع زیاد باعث می شود در صورت افتادن از رختخواب به خود آسیب برسانید.
تشک تخت را به دقت بررسی کنید
مهمترین قسمت تخت، تشک آن است. بخشی که راحتی را به ارمغان می آورد. به همین دلیل در خرید عجله نکنید و در هنگام خرید صبور باشید تا بعد از خرید دچار مشکل خاصی نشوید.

قاب و وزن را بررسی کنید

هنگام خرید تخت خواب دست دوم، قاب و وزن آن را در نظر بگیرید. چارچوب تخت باید دوام و استحکام خوبی داشته باشد. اگر چارچوب تخت به اندازه کافی مستحکم نباشد، ممکن است تخت در اثر یک ضربه کوچک آسیب ببیند و شما نیاز به خرید تخت جدید دارید.

وزن تخت یکی دیگر از عوامل خرید است. وزن سبک آن به شما این امکان را می دهد که به راحتی آن را به هر کجا که می خواهید منتقل کنید. به طور معمول، تخت های چوبی سنگین تر از تخت های فلزی هستند. بنابراین، به یاد داشته باشید که تخت چوبی اگرچه زیباتر به نظر می رسد، اما وزن بیشتری نیز دارد.

معایب خرید تختخواب دست‌دوم

با تمام نکاتی که در بالا گفته شد تختخواب دست‌دوم در کنار داشتن مزایا دارای معایبی نیز هست. تا هنگامی که اجباری در خرید نباشد باید از این‌گونه خریدها چشم‌پوشی کرد. در ادامه به بیان برخی از این معایب خواهیم پرداخت.

کیفیت پایین

داشتن کیفیت پایین اولین عیب این‌گونه تختخواب‌ها است. تختخواب‌هایی که به‌خاطر استفاده کیفیت خود را از دست داده‌اند و دیگر همانند روز اول کیفیت قابل قبولی نخواهند داشت.

عمر کوتاه

از آنجایی که مدت‌زمان استفاده از این‌گونه تختخواب‌ها مشخص نیست؛ بنابراین عمر این تختخواب‌ها نیز کوتاه خواهد بود. هر تختخواب دارای یک‌عمر استفاده مفید است که بعدازاین مدت دیگر کارایی لازم را نخواهد داشت.

دمده شدن تخت

شکل و ظاهر تخت نیز یکی از فاکتورهای مهم است. از آنجایی که این روزها همانند میزهای ناهارخوری مدرن و مبلمان جدید، انواع مختلفی از تختخواب روانه بازار می‌شوند ازاین‌رو، هرچند وقت یک‌بار مدل‌های جدید جایگزین مدل‌های قدیم می‌شود. به همین خاطر تختخوابی که امروز زیبا است ممکن است فردا طبق مد روز نباشد و زیبایی‌اش را از دست بدهد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*