اجزای ضروری در دکوراسیون اتاق خواب

اجزای ضروری در دکوراسیون اتاق خواب

اجزای ضروری در دکوراسیون اتاق خواب ؟ چیدمان دکوراسیون اتاق خواب به سلیقه هر فردی بستگی دارد; اما باید به قوانین سبک انتخابی بسته به اندازه و شرایط اتاق توجه کنید و لوازم جانبی را بر اساس آن بچینید. اما متداول ترین سوال این است:


پیشنهاد ویژه : برای خرید مبل مناسب اتاق خواب و خرید صندلی اپن ارزان به وب سایت صندلی شیک مراجعه کنید.


 

عناصر ضروری در دکوراسیون اتاق خواب چیست؟

در پاسخ باید گفت که شما می توانید با توجه به بودجه خود وسایل زیادی را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید اعم از لوازم ریز و درشت و … اما یک سری وسایل مانند: سرویس خواب دو نفره یا یک نفره، روتختی، موکت یا موکت و بسیاری موارد دیگر که باید داشته باشید تا اتاق خود را کامل و بدون لکه کنید.

فرقی نمی کند چه سبکی برای دکوراسیون اتاق در نظر بگیرید یا چه بودجه ای برای خرید لوازم در نظر گرفته اید، حتی محل قرارگیری اشیا و طراحی آنها کاملاً به خلاقیت و سلیقه شخصی هر فرد مرتبط است، اما اگر می خواهید بعد از ورود به اتاق خود تزئین کنید. پیشنهاد می کنیم متن زیر را مطالعه کرده و این لوازم جانبی اصلی و مهم را خریداری کنید.

اولین خرید شما برای اتاق خواب پس از تعیین سبک، طرح رنگ و غیره، باید یک “ست اتاق خواب کامل” باشد. زیرا روتختی یکی از عناصر اصلی اتاق است و بدون آن اتاق خواب شما خالی و ناقص است.

این اجزای مجموعه سرویس اتاق عبارتند از:

بستر
آینه کنسول با صندلی
یک تا سه میز کنار تخت
کشو یا کمد فایل
کمد لباس
اینها اجزای یک ست اتاق خواب کامل هستند، اما ممکن است این اکسسوری ها را در همه ست ها نبینید و تنها سه قسمت تخت، پاتختی، آینه کنسول و یک ویژه عثمانی در ست اتاق گنجانده شده است.

اکثر فروشگاه ها و تولیدکنندگان، اگر سه دستگاه اصلی را قیمت گذاری کنند، بقیه دستگاه ها را نیز در فروشگاه یا در حال تولید قرار می دهند تا در صورت لزوم بتوانید آنها را به خرید خود اضافه کنید. زیرا برخی از اتاق ها به دلیل کمبود فضای ذخیره سازی، تعداد زیادی کمد، پرونده و میز کنار تخت را حذف می کنند. حتی گاهی اتاق خواب کمد دیواری بزرگی دارد و داشتن آن ضروری نیست.

بنابراین خرید ست اتاق خواب کامل یا صرفاً با لوازم اصلی بستگی به متراژ اتاق، شرایط و نیاز شما دارد و هیچ اجباری برای داشتن همه این وسایل وجود ندارد! کوچکترین وسایلی که می توانید از ست اتاق خواب حذف کنید و مطمئناً برای اتاق خواب خریداری کنید، دقیقاً اجزای اصلی یعنی تخت، آینه کنسول و میز کنار تخت هستند.

در شرایطی که اندازه اتاق کوچک است، اما به فضای زیادی برای نگهداری وسایل داخل اتاق نیاز دارید، باید یک ست کامل بخرید، اما چه راهی وجود دارد که اتاق کوچک شما به هم نریزد؟ در این شرایط تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که برای تمام دکوراسیون و به خصوص سرویس خواب یک سبک مینیمال انتخاب کنید.

البته بسته به متراژ اتاق می توانید از سبک های دیگری مانند مدرن استفاده کنید اما در سبک مینیمال به دلیل سادگی و لوکس نبودن همه اتاق ها، اتاق شما بزرگتر به نظر می رسد و از شلوغی جلوگیری می کند. اتاق های بزرگ هیچ محدودیتی در اجزای سرویس اتاق، سبک و پالت رنگ ندارند و می توانند با خلاقیت خود اتاق را طراحی کنند.

ست روتختی مناسب اتاق خواب

ست روتختی باید جنس مرغوب و راحتی داشته باشد تا خوابی آرامش بخش داشت و همچنین از همه مهم‌تر، بهتر است از جنس‌هایی با نخ یا الیاف طبیعی بالا استفاده کنید تا برای شست و شو راحت‌تر باشد. میتوان جنس روتختی را متناسب با فصل تعویض کرد به طوری که در زمستان از مدل‌هایی با جنس مخمل، پشمی، کرکی، پنبه‌ای، تدی و در فصل تابستان از مدل‌های نازکتر مثل: نخی، نانو خریداری کنید.

رنگ و طرح روتختی نیز یکی از موارد خیلی تاثیر گذار در گرما و سرما و همچنین کوچک و بزرگتر نشان دادن خانه است. مطمئنن مطلع هستید که روتختی شما هر چقدر طیف روشن‌تری داشته باشد و ساده‌تر باشد محیط را پر نور تر و بزرگتر به نمایش میگذارد و در عوض طرح‌های شلوغ و رنگ تیره مثل مشکی، سرمه‌ای و … با جلب توجه بیشتر اتاق را کوچکتر نشان میدهد؛ اما جالب است بدانید که رنگ تیره بخصوص مشکی، بشدت گرما را جذب کرده و متقابلا رنگ سفید و دیگر رنگ‌هایی با طیف روشن حس خنکی و سرما را القا میکنند.

اشتباهی که بیشتر افراد دارای سرویس خواب سفید یا مشکی انجام میدهند، خرید رو تختی همرنگ با سرویس خواب است. اگر سرویس خواب مدنظرتان را سفید یا مشکی انتخاب کردید حتما رنگ روتختی را متفاوت تر بخرید تا اتاقتان دلگیرف بی‌روح، سرد و دلمرده نشود.

نور اتاق خواب

یکی دیگر از اجزاء ضروری در دکوراسیون اتاق خواب، منابع نور هستند که به دو دسته‌ی طبیعی و مصنوعی تقسیم میشوند. منظور از نور طبیعی «نور خورشید» است که از دریچه یا پنجره به داخل اتاق میتابد و اتاق را درخشان میکند، نور طبیعی روز یا همان نور خورشید در اصل به عنوان قوی‌ترین منبع نوری محسوب شده و هیچ نور مصنوعی به قدرت و درخشش آن نمیرسد.

منبع نور مصنوعی یعنی انواع لوستر، لامپ، آباژور و … را با درجه مختلفی از روشنایی میتوانید تهیه کنید تا در هنگام تاریک شدن هوا یا کم شدن نور روز به عنوان روشنایی کمکی در اتاق به کار ببرید.

وجود پنجره‌های کوچک و بزرگ در اتاق، یک مزیت است و متاسفانه درصد بالایی از خانه‌ها از آن محروم هستند؛ اگر شما هم از این دسته افراد هستید که در اتاق پنجره ندارید تا از نور طبیعی خورشید برای روشنایی بهره ببرید، نگران نباشید! در این موقعیت لوستر، لامپ و آباژور‌های جذاب یاری دهنده شما هستند.

مزیت منابع نوری مصنوعی نسبت به نور خورشید، ظاهر زیبا و جذاب‌تر کردن دکور اتاق و همچنین بی نیاز کردن دکوراسیون اتاق از اکسسوری‌های کوچک است؛ زیرا لوستر‌های مجلل، آباژور‌های رومیزی یا ایستاده، لامپ‌های فانتزی و مدرن به خودی خود جزء لوازم دکوراتیو حساب میشوند.

پرده و قالیچه اتاق خواب

پرده و قالیچه دو اکسسوری اصلی در هر اتاق هستند که در صورت وجود هردو، با هم ست میشوند تا هماهنگی بیشتری در اتاق ایجاد شود.

در مواقعی که کل اتاق را فرش یا موکت کرده‌اید میتوانید رنگ پرده را با موکت یا طرح‌های فرش ست کنید ولی در نظر داشته باشید زیبایی اتاق شما زمانی کامل است که رنگ و طرحی صحیح و متناسب با اتاق انتخاب کنید و تنها به زیبا بودن فرش و پرده بسنده نکنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*