تاثیر صندلی کنفرانس بر سلامت و عملکرد

تاثیر صندلی کنفرانس بر سلامت و عملکرد

تاثیر صندلی کنفرانس بر سلامت و عملکرد ؟  آیا تا به حال به دنبال راه هایی برای افزایش بهره وری و کارایی تیم خود بوده اید؟ یکی از مواردی که در عملکرد و رفاه کارکنان شما تاثیر بسزایی دارد قطعا خرید صندلی کنفرانس است. هنگامی که کارکنان با یک صندلی کنفرانس استاندارد و ارگونومیک احساس راحتی می کنند. انگیزه، اشتیاق، خلاقیت و تمرکز آنها افزایش می یابد.

بنابراین؛ اگر می خواهید کارایی و عملکرد کارکنان خود را افزایش دهید، به ویژگی های صندلی کنفرانس که جزء ضروری تجهیزات محل کار است، بیشتر توجه کنید. در ادامه به توضیح تاثیر این صندلی ها بر سلامت و کارایی کارکنان می پردازیم.


پیشنهاد روز : برای خرید صندلی اپن از صندلی اپن شیک کلیک کنید.


 

اهمیت استفاده از صندلی های کنفرانس بر عملکرد و سلامت کارکنان

خوب است بدانید که سلامت کارکنان به وضعیت روحی و روانی و راحتی آنها در محل کار بستگی دارد. راحتی و رضایت در کار می تواند ذهنیت و رویکرد کارکنان را تغییر دهد. علاوه بر این، صندلی های کنفرانس ارگونومیک نه تنها بر سلامت جسمی و روانی کارکنان تأثیر می گذارد، بلکه با کاهش استرس، انگیزه کاری آنها را افزایش می دهد. بنابراین، سلامت در محل کار باعث بهبود کارایی و بهره وری کارکنان می شود. چیزی که سلامت کارکنان را در محیط کار به خطر می اندازد، نشستن طولانی مدت روی صندلی اداری یا صندلی کنفرانس غیر استاندارد است.

اگر صندلی کنفرانس استاندارد نباشد، مشکلاتی مانند کمردرد، گردن درد و خستگی را به دنبال خواهد داشت و در نتیجه عملکرد کارکنان را کاهش می دهد. صندلی های نامناسب توانایی کارمندان را برای تمرکز کاهش می دهد، گردش خون را محدود می کند و باعث درد عضلانی می شود.

صندلی کنفرانس چگونه کمردرد را کاهش می دهد؟

افراد از کمردرد رنج می برند زیرا به طور مداوم ساعت های طولانی در حالت نشسته کار می کنند. بنابراین یک صندلی کنفرانس مناسب می تواند تا حد زیادی از درد کمر و گردن جلوگیری کند. نشستن طولانی مدت روی یک صندلی ارگونومیک می تواند باعث افزایش درد در کمر، شانه ها، بازوها و پاها شود. یک صندلی کنفرانس ارگونومیک با توجه به ساختار بدن افراد طراحی شده است. برای ساخت روکش این صندلی ها از مواد مرغوب و بادوام استفاده شده است. زیرا مواد صندلی در کاهش کمردرد موثر است. علاوه بر این، از آنجایی که این صندلی ها دارای پایه هستند، می توانید زاویه صندلی را در جلو یا پشت تنظیم کنید.

به طور کلی ویژگی های این نوع صندلی ها در دراز مدت سلامت ستون فقرات و عضلات را حفظ می کند و پشتی کمترین فشار را تحمل می کند. به این ترتیب کارمندان می توانند با تمرکز و راحتی از صندلی استفاده کنند.

ویژگی های صندلی کنفرانس

اگر صندلی کنفرانس ویژگی های خوبی داشته باشد، با پشتیبانی خوب از ستون فقرات، به کاهش خستگی و درد عضلانی کمک می کند و روحیه کارکنان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

ارتفاع مناسب صندلی

ارتفاع صندلی کنفرانس باید قابل تنظیم باشد تا بتوان پاها را صاف روی زمین قرار داد و ساعد دست ها با سطح میز هم تراز باشند. ارتفاع مناسب صندلی یک ویژگی مهم در ایجاد یک تجربه دلپذیر و راحت برای کارمندان است. و برعکس، نشستن طولانی مدت روی یک صندلی غیر استاندارد می تواند استرس و اضطراب را بدتر کند. صندلی های قابل تنظیم ارتفاع نیز در فضای کاری به سبک مدرن به خوبی کار می کنند.

پشتیبانی و صندلی کافی

تکیه گاه و صندلی خشک یا سفت باعث خستگی کارکنان می شود. برای کسانی که با کامپیوتر کار می کنند، بهتر است شیب صندلی صاف و بدون زاویه باشد. اگر تکیه گاه انعطاف پذیر باشد، به ستون فقرات آسیبی نمی رساند.

دسته صندلی

دسته های صندلی های کنفرانس به گونه ای طراحی شده اند که افراد بتوانند دست خود را به طور کامل روی آن قرار دهند. معمولاً عرض دسته ها کمتر از ۵ سانتی متر و ارتفاع آنها ۲۰ سانتی متر است. به علاوه دسته های صندلی کنفرانس ثابت و قابل تنظیم می باشد. دسته های ثابت از مواد بادوام ساخته شده اند تا بازوها و شانه ها در موقعیت صحیح قرار گیرند.

چرخ های صندلی

قسمت های متحرک صندلی نیز باید از مواد محکم و بادوام ساخته شود. به عنوان مثال چرخ ها و مکانیسم های تنظیم ارتفاع باید تحت تاثیر استفاده مکرر و مداوم قرار گیرند و در برابر فشار و وزن افراد مقاومت کافی داشته باشند. تصور چند ساعت نشستن روی یک صندلی ثابت که چرخ های آن نمی توانند بچرخند، دردناک است. حتی تو نخواهی بود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*