دکوراسیون اتاق خواب ۶ متری با بهترین ایده

دکوراسیون اتاق خواب 6 متری با بهترین ایده

دکوراسیون اتاق خواب ۶ متری با بهترین ایده ؟ اغلب فضاهای آپارتمانی محدودتر از ویلاها هستند. واقعیت این است که ساختمان های آپارتمانی هیچ شباهتی به ویلا ندارند. اما این بدان معنا نیست که آپارتمان ها محبوب و قابل سکونت نیستند. علاوه بر این، ساختمان های آپارتمانی را می توان با توجه به تعداد افراد بهینه کرد. یعنی شما می توانید به راحتی یک آپارتمان کاملا مجهز برای یک تا ۱۰ نفر را تجهیز کنید. البته می توانید تصور کنید که تجهیز و چیدمان فضاهای کوچک در یک آپارتمان کار آسانی نیست. اما ما در این مطلب با شما هستیم تا فضای خواب کوچکی را با هم تجهیز کنیم. برای خرید صندلی اپن از ارزانترین فروشگاه با ما در ارتباط باشید.

مرحله اول: آیا ایده ای دارید؟!

در اولین مرحله از دکوراسیون اتاق خواب ۶ متری، بهتر است نقشه خود را به صورت دستی با ایده های اولیه روی یک کاغذ پیاده کنید. یک فضای ۶ متری را روی کاغذ بکشید، سپس مبلمان خود مانند میز، تخت و حتی لوازم جانبی مانند ساعت دیواری را علامت بزنید. در ضمن اگر اتاق شما پنجره داشته باشد مزیت محسوب می شود و می توان از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. به یاد داشته باشید که ورودی اتاق و محل ورودی را در نظر بگیرید. مهمترین چیز این است که چیدمان اتاق خواب ۲۰ فوتی خود را یک حرکت ناامیدکننده تلقی نکنید. شما می توانید این اتاق را طوری مبله و چیدمان کنید که ایده آل تر از یک اتاق خواب ۱۲ متری باشد.

مرحله دوم: طراحی و رنگ دیوارها و کف

در مرحله بعد به رنگ های مورد علاقه خود فکر کنید. آیا تصمیم دارید دیوارها را مینیمال و ساده نگه دارید و آنها را ساده رنگ کنید یا دوست دارید از کاغذ دیواری های طرح دار و رنگارنگ استفاده کنید؟! توصیه می کنیم در دکوراسیون اتاق خواب ۶ متری به دلیل فضای کم از رنگ های تیره، کاغذ دیواری های شلوغ و طرح دار با رنگ های تیره استفاده نکنید. این رنگ ها و نقش ها فضای شما را کوچکتر و دلپذیرتر می کنند.

در عوض، رنگ های روشن و کاغذ دیواری های ساده فضای شما را گسترش می دهند و حتی نقش مهم و سازنده ای در پخش نور فضای شما از طریق بازتاب دارند. ناگفته نماند که این موضوع کاملا سلیقه ای است، اما اگر می خواهید از رنگ های تیره استفاده کنید، توصیه می کنیم تنها یکی از اضلاع کوتاه اتاق خود را به این ترکیب رنگی اختصاص دهید. همچنین مشخص کنید که از چه موادی برای کف اتاق خود استفاده خواهید کرد.

مرحله ۳: نور را فراموش نکنید

شاید اتاق شما پنجره یا بازشو نداشته باشد، در این صورت به راحتی می توانید از نور مصنوعی استفاده کنید و اتاق خود را به فضایی روشن و جذاب تبدیل کنید. اما اگر پنجره دارید، نور طبیعی بهترین ایده و عملکرد را در فضای اتاق خواب شما خواهد داشت. البته اگر پنجره شما رو به یک مرز در مقابل شما است و منظره آزاردهنده ای دارد، می توانید از پرده استفاده کنید. پرده حتی به کنترل شدت نور به خصوص در روزهای تابستان کمک می کند. اما یکی از ایده های جذاب برای تزیین مبلمان اتاق خواب ۶ متری خود استفاده از نور طبیعی تا حد امکان است و به همین دلیل می توانید پرده های نازک را نیز انتخاب کنید.

مرحله ۴: بهترین شیوه ها را در نظر بگیرید

مهم ترین عاملی که در طراحی داخلی فضای کوچک یا دکوراسیون اتاق خواب ۶ متری باید در نظر گرفت، استفاده بهینه از فضای خود است. برای این کار باید از مبلمانی استفاده کنید که کمترین فضا را اشغال کنند و عملکرد خوب و خوبی داشته باشند. برای مثال تخت تاشو یکی از این مبلمان هاست. این تخت ها برای اتاق های کوچک و فضاهای کوچک بسیار کاربردی هستند.

مرحله پنجم: لوازم کاربردی

شاید باور نکنید، اما برخی از لوازم اتاق و خانه می توانند نقش بسیار مفید و موثری در بزرگ یا کوچک نشان دادن فضای شما داشته باشند. از جمله این لوازم می توان به آینه اشاره کرد. آینه ها یک ایده قدیمی و ترفندی هستند که با استفاده صحیح از آن می توانید اتاق خود را بزرگتر از آنچه هست نشان دهید. اگر می خواهید اتاقی بزرگ و بدون حاشیه داشته باشید، بدون قاب آینه خود را سفارش دهید.

استفاده از قاب دور آینه آن را محدود می کند. اما اگر بخشی از دیوار خود را به آینه هایی اختصاص دهید که با هیچ قابی احاطه نشده اند، بدون شک در نگاه اول پس از نصب آینه و قرار دادن آن مثلاً یک و نیم در کنار تخت، متوجه خواهید شد که به اندازه عرض اتاق است شما اضافه شده اید. علاوه بر این، می توانید مقداری از نور اتاق خود را با نور موجود در اطراف آینه تامین کنید.

مرحله ششم: پنجره; نقطه عطف اتاق شما

همانطور که گفتیم باید از فضای خود به نحو مطلوب استفاده کنیم. اگر در اتاق خواب خود پنجره دارید، می توانید از این قسمت اتاق به نحو مطلوب استفاده کنید. برای مثال می توانید تخت دو نفره خود را در کنار پنجره قرار دهید. البته در این صورت باید برای پنجره پرده نصب کنید تا نور یا سرما و گرمای محیط بیرون شما را آزار ندهد. قرار دادن تخت در کنار پنجره ایده بسیار جذابی است. علاوه بر این، می توانید آسمان پرستاره را در شب هنگام خواب و روشنایی آسمان و حتی زمان طلوع خورشید را هنگام بیدار شدن در صبح مشاهده کنید.

مرحله هفتم: ترفند دیوار شاخص

ایده های دیگری که می توانید در دکوراسیون اتاق خواب ۲۰ فوتی خود استفاده کنید شامل در نظر گرفتن یک دیوار به عنوان دیوار برجسته است. برای رسیدن به این هدف و به دست آوردن دیوار برجسته، کافی است یک طرف دیوار اتاق خود را متفاوت از سه طرف دیگر رنگ کنید. حتی می‌توانید آن را با کاغذدیواری متفاوتی بپوشانید یا می‌توانید این طرف دیوار را کاملاً آینه‌بندی شده در نظر بگیرید تا کاملاً خاص و متمایز از سایر طرف‌های دیوار اتاقتان باشد.

یا مثلا می توانید از کاغذ دیواری راه راه استفاده کنید. این نوع کاغذ دیواری ها نیز نقش مهمی در بزرگتر نشان دادن اتاق شما دارند. کاغذ دیواری های راه راه عمودی به هدایت چشم به سمت بالا کمک می کند و در نتیجه سقف اتاق شما بالاتر به نظر می رسد. کاغذ دیواری راه راه افقی نیز چشم شما را در امتداد دیوار حرکت می دهد و باعث می شود فضا و مساحت اتاق شما بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد.

تزیین فضای کوچک در ۷ مرحله

در این مقاله سعی کرده ایم شما را در هفت مرحله موثر و کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب ۶ متری راهنمایی کنیم. علاوه بر این، می توانید از فضای زیر تخت یا حتی سقف استفاده کنید تا اتاق خود را وسیع تر و جادارتر کنید. به عنوان مثال، یک گلدان را از سقف آویزان کنید یا وسایل اضافی مانند لباس تابستانی یا زمستانی را زیر تخت قرار دهید. در نهایت استفاده از برخی لوازم کوچک مانند کوسن ها و پنل ها برای تزیین فضای کوچک خواب شما جذاب و کاربردی هستند در حالی که فضای زیادی را اشغال نخواهند کرد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*