دکوراسیون و چیدمان صندلی در اتاق کنفرانس

دکوراسیون و چیدمان صندلی در اتاق کنفرانس

دکوراسیون و چیدمان صندلی در اتاق کنفرانس ؟ امروزه مهم ترین قسمت هر کسب و کار یا اداره، اتاق کنفرانس است که برای برگزاری جلسات کاری و به اشتراک گذاری اطلاعات بسیار مهم است. چیدمان صندلی ها در اتاق کنفرانس خلاقیت کسب و کارها را نشان می دهد و به بهترین مکان برای تبادل نظر تبدیل می شود.

در هنگام خرید صندلی کنفرانس علاوه بر توجه به زیبایی و نیازهای فیزیکی باید استانداردهای لازم را در نظر گرفت.


پیشنهاد ویژه : برای خرید صندلی اپن آشپزخانه از بزرگترین تولید کننده کلیک کنید.


 

طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس

برای رعایت اصول طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس باید از مبلمان، صندلی و میز استاندارد و ارگونومیک استفاده کرد. مبلمان، میز و صندلی های انتخاب شده به گونه ای چیده شده اند که همه حاضران بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. همچنین برای هماهنگی و جلوگیری از بهم ریختگی و بی نظمی به نحوه چیدمان وسایل با توجه به ابعاد فضای اتاق فکر کنید.

یکی دیگر از استانداردهای طراحی اتاق کنفرانس، استفاده از سیستم صوتی است. عملکرد اصلی آکوستیک در اتاق کنفرانس بهبود تعاملات و افزایش بهره وری افراد است. بدین ترتیب با نصب پنل های آکوستیک با جلوگیری از اکو صداها شفافیت صدا را افزایش می دهیم.

امروزه بیشتر دکوراسیون اتاق کنفرانس به صورت مدرن و کلاسیک طراحی می شود. در دکوراسیون مدرن از دیوارها و میزهای شیشه ای و در دکوراسیون کلاسیک از مبلمان و صندلی چرمی و همچنین لوازم لوکس استفاده می شود. در سبک دکوراسیون مدرن، رنگ های روشن و فضای داخلی ساده و شیک را انتخاب می کنند. اما با وجود این دو نوع سبک دکوراسیون، آنچه مهم است تطابق بین دکوراسیون اتاق کنفرانس و دکوراسیون دفتر مدیریت است. رنگ و دکوراسیون اتاق کنفرانس نباید مفرح باشد و باعث حواس پرتی و عدم تمرکز حاضران شود.

نمونه ای از سبک برای چیدمان و دکوراسیون اتاق کنفرانس

انواع مختلفی از چیدمان اتاق کنفرانس و سبک های دکوراسیون وجود دارد که در زیر به مزایا و معایب هر کدام می پردازیم.

طراحی به سبک کلاس درس

الگوی چیدمان صندلی در سبک کلاسی شبیه چیدمان نیمکت های کلاس است و صندلی ها در جلوی بلندگو قرار می گیرند. اگرچه سبک کلاسی بهترین انتخاب برای دوره های آموزشی محسوب می شود، اما در ایجاد تعامل بین مخاطبان ناکام است. برای حل این مشکل، طراحان داخلی به دنبال بهبود ظاهر این سبک برای ایجاد یک فضای مشارکتی هستند.

سبک U شکل

چیدمان مبلمان اداری و صندلی های کنفرانس به این سبک باید U شکل باشد و تعداد افراد حاضر محدود باشد. این ترتیب بیشتر برای جلسات آنلاین مفید است. با خرید صندلی مدیریتی در قسمت شیب دار میز می توانید موقعیت مدیر را مشخص کنید.

سبک دایره و نیم دایره

در این سبک میز و صندلی های کنفرانس به صورت دایره ای یا نیم دایره ای در سالن چیده می شوند. این سبک چیدمان، ارتباط شرکت کنندگان را متمرکز و تقویت می کند. به طوری که توجه را روی یک نقطه از اتاق متمرکز می کند و فضایی برای پنهان شدن یا نقطه کور وجود ندارد.

سبک تئاتر یا تئاتر

سبک سالن برای ارائه های صوتی و تصویری یا برای کسانی که می خواهند در طول جلسات خود تعامل و یادگیری دو طرفه داشته باشند مناسب است.

سبک پذیرایی و ضیافت

سبک پذیرایی در اتاق کنفرانس مانند کلاس درس است، اما برای تعداد افراد و زمان های بیشتری نسبت به جلسات پذیرش طراحی شده است. شرکت کنندگان می توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و این تأثیر بسزایی در تجربه کنفرانس آنها دارد.

پیشنهاد روز : برای خرید صندلی اپن آشپزخانه از تولید کننده کلیک کنید.

نقش صندلی در سالن کنفرانس

همانطور که گفتیم؛ صندلی و مبلمان یکی از تجهیزات طراحی دکوراسیون سالن کنفرانس می باشد. حال به نظر شما در خرید صندلی کنفرانس به چه ویژگی ها و استانداردهایی باید توجه کرد؟

اندازه، ارتفاع و کیفیت بالای صندلی ها از جمله مواردی است که هنگام خرید صندلی کنفرانس باید به آن توجه کنید. به این ترتیب افراد از نشستن طولانی مدت روی صندلی های کنفرانس استاندارد ارگونومیک خسته نمی شوند. همچنین برای چیدمان صحیح و اصولی سالن کنفرانس، خرید صندلی اداری، صندلی پایه ثابت، صندلی نیمه چرخان، صندلی پایه چرخدار توصیه می شود.

وقتی وارد سالن کنفرانس می شوید اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند هماهنگی صندلی ها با رنگ دیوار، میز و سالن کنفرانس است. بنابراین؛ ترکیب هماهنگ رنگ صندلی ها یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش تمرکز، هماهنگی فضای سالن و از همه مهمتر در روحیه افراد حاضر در همایش است. علاوه بر این، رنگ‌های تیره اتاق را کوچک‌تر و رنگ‌های روشن اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

نکات مهم در دکوراسیون و چیدمان صندلی سالن کنفرانس

در نهایت برای رعایت اصول دکوراسیون سالن کنفرانس و طراحی صندلی نکات مهمی را که در زیر به آنها اشاره می شود به خاطر بسپارید.

در چیدمان مبلمان، میز و صندلی حتما به ابعاد سالن توجه کنید. اگر فضای سالن خیلی بزرگ نیست، باید میز و صندلی های مدرن با انعطاف پذیری بالاتر را انتخاب کنید. اما اگر فضای اتاق نشیمن بزرگتری دارید، انتخاب شما می تواند مبلمان کلاسیک و لوکس باشد.

انعطاف پذیری در طراحی سالن کنفرانس آن را برای انواع جلسات کاری مناسب می کند.

نورپردازی مناسب نیز برای دکوراسیون سالن کنفرانس بسیار مهم است. نور گرم و طبیعی یا لامپ هایی با نور ملایم بهترین نورپردازی برای این سالن است که حس شادابی و نشاط را به افراد منتقل می کند. پنجره های سالن کنفرانس از یک طرف بهترین راه برای ورود نور طبیعی است و از طرف دیگر باعث حواس پرتی و عدم تمرکز اعضای تیم می شود.
میزهای کنفرانس که در ابعاد، شکل ها و مواد فلزی و چوبی ساخته شده اند، از تجهیزات مهم در طراحی و چیدمان سالن کنفرانس می باشند. این میزها با توجه به ابعاد سالن به شکل بیضی، دایره ای یا مستطیلی هستند.
ویدئو کنفرانس یک ویژگی مثبت برای دکوراسیون سالن کنفرانس محسوب می شود. یعنی افراد می توانند از اشتراک گذاری فایل برای کارآمدتر کردن جلسات استفاده کنند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*