شال مبل چیست ؟

شال مبل چیست ؟

شال مبل چیست ؟ شال مبل یک پتوی تزیینی و کاربردی است که می توان آن را روی مبل، تخت یا صندلی قرار داد. این محصول می تواند رنگ، بافت و گرما را به اتاق نشیمن شما اضافه کند و همچنین از مبلمان شما در برابر لکه، گرد و غبار و سایش محافظت کند. شال مبل همچنین می تواند به عنوان یک پتوی راحت برای خود یا مهمانانتان زمانی که می خواهید روی مبل بنشینید استفاده شود.

معرفی انواع شال مبل، کدام نوع شال مبل بهتر است؟!

شال مبل انواع مختلفی در بازار موجود است که در متریال، اندازه، شکل، رنگ، طرح و سبک متفاوت طراحی و تولید می شود. Pure Home به شما امکان خرید آنلاین شال مبل را می دهد.

برخی از رایج ترین مواد شال شامل پنبه، مخمل، پشم، اکریلیک، خز مصنوعی، آفتاب پرست و ابریشم است. هر کدام از مواد مزایا و معایب خاص خود را از نظر دوام، راحتی، نگهداری و قیمت دارند.


پیشنهاد روز : برای خرید صندلی اپن و خرید مبل به صندلی اپن شیک مراجعه کنید.


 

پنبه قابل تنفس است و به راحتی قابل شستشو است، اما ممکن است به مرور زمان کمرنگ یا جمع شود.
مخمل علاوه بر قابل شستشو بودن در طول زمان ماندگاری بالایی نیز دارد اما گرمای پشم را ندارد.
پشم گرم و طبیعی است، اما ممکن است در برخی افراد باعث خارش یا آلرژی شود.
اکریلیک سبک و مقرون به صرفه است، اما ممکن است شکل خود را از دست بدهد.
خز مصنوعی نرم و مجلل است، اما ممکن است ریخته شود یا نیاز به تمیز کردن خشک داشته باشد.
شنل ظریف است، اما می تواند گیر کند یا کشیده شود.
ابریشم صاف و ظریف است، اما می تواند گران یا شکننده باشد.

اندازه شال مبل؛ کدام سایز بهتر است؟!

اندازه روکش مبل به اندازه مبل شما و میزان پوششی که می خواهید بستگی دارد.

ابعاد یک شال مبل معمولی تقریبا ۱۲۵*۱۵۰ است که برای پوشاندن پشتی یا نشیمن مبل کافی است.
ابعاد یک شال مبل بزرگتر تقریبا ۱۵۲*۲۰۳ سانتی متر است که می تواند کل مبل را بپوشاند و یا به عنوان روتختی از آن استفاده شود.
ابعاد یک شال مبل کوچکتر تقریباً ۱۰۲*۱۵۲ سانتی متر است که می توان از آن به عنوان پتو یا روکش دوش استفاده کرد.

شکل شال کاناپه; کدام شکل بهتر است؟!

شکل شال مبل می تواند مستطیل، مربع، دایره یا مثلث باشد. شال مبل مستطیلی و مربعی رایج ترین و پرکاربردترین شکل هایی هستند که می توانند به هر سبک مبل تناسب داشته باشند. شال مبل دایره ای و مثلثی شکل های منحصربفرد و خلاقانه تری هستند که می توانند به مبل شما زیبایی بیافزایند. با این حال، ممکن است پوشش کافی نداشته باشند یا به راحتی خم شوند.

رنگ شال مبل; کدام رنگ بهتر است؟!

رنگ روکش مبل باید با طرح رنگ اتاق نشیمن شما مطابقت داشته باشد یا مکمل باشد. می توانید رنگ ثابتی را انتخاب کنید که با مبل شما هماهنگ باشد یا رنگ متضاد را ترجیح دهید که برجسته باشد. همچنین می توانید یک شال مبل چند رنگ یا طرح دار انتخاب کنید که به مبل شما شخصیت می بخشد.

برخی از الگوهای محبوب عبارتند از: راه راه، چک، چک، گل، الگوهای هندسی، الگوهای پیزلی، الگوهای حیوانات، و الگوهای تاریخی و فرهنگی.

انتخاب بهترین طرح مبل

طراحی شال مبل باید منعکس کننده سلیقه و ترجیحات شخصی شما باشد. شما می توانید یک سبک ساده و مینیمال، شیک و مدرن، یا یک سبک دنج و روستیک، گرم و دعوت کننده را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید یک سبک شیک و ظریف، پیچیده و پر زرق و برق، یا یک سبک بوهمی و التقاطی، رنگارنگ و سرگرم کننده را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید سبک های مختلف را با هم ترکیب کنید و ظاهر منحصر به فرد خود را ایجاد کنید.

چگونه از شال مبلمان بهره ببریم؟!

برای استفاده موثر از شال مبل، باید به این فکر کنید که چگونه می خواهید آن را روی مبل خود به نمایش بگذارید. می توانید آن را به خوبی تا کنید و در پشت یا بازوی مبل قرار دهید تا ظاهری مرتب و مرتب داشته باشید. همچنین می توانید آن را در پشت یا صندلی مبل قرار دهید تا ظاهری آرام و آرام داشته باشید.

همچنین می توانید آن را به صورت تصادفی از گوشه یا وسط مبل پرتاب کنید تا ظاهری خودجوش و بازیگوش داشته باشید. همچنین می توانید آن را با کوسن ها یا پتوهای دیگر برای ظاهری دنج لایه لایه کنید.

به خاطر داشته باشید که ست کوسن شال و مبل می تواند ترکیبی ایده آل برای پذیرایی یا اتاق نشیمن شما باشد.

همه کاره به عنوان شال مبل

شال مبل یک اکسسوری همه کاره و کاربردی است که می تواند دکوراسیون و راحتی اتاق نشیمن شما را افزایش دهد. با انتخاب متریال، اندازه، شکل، رنگ، طرح و الگوی مناسب برای شال مبل خود می توانید فضایی زیبا و گرم را در خانه خود ایجاد کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*