لمسه کاری چیست ؟

لمسه کاری چیست ؟  اگر پارچه اثاثه یا لوازم داخلی می‌خرید، چه مبل باشد و چه تخت، به دنبال سبکی هستید که مشخصه آن کشیدن لایه‌های پارچه یا چرم است و نخ را با یک گره یا دکمه در هر انتهای آن محکم می‌کنید. این تکنیک گودی های برجسته ای را در پارچه ایجاد می کند که جلوه بالای پرداخت را برجسته می کند. اگرچه از زمان ویکتوریا در انگلستان وجود داشته است، اما امروزه بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. از مبلمان سنتی کلاسیک گرفته تا طرح های مدرن و سفارشی، این کالای تزئینی یک کالای مطلوب و همه کاره است. برای خرید ست ناهارخوری و خرید صندلی اپن پیشنهاد ما به شما اپن شیک است.

توضیح لمسه کاری ؟

کار لمسی فرآیند ایجاد تورفتگی در فواصل زمانی معین در پارچه با عبور نخ از آن است. این تکنیک اولین بار زمانی مورد استفاده قرار گرفت که هدف جلوگیری از حرکت یا جابجایی مواد در داخل بود. امروزه از کار لمسی برای زیبایی و تزیین مبلمان نیز استفاده می شود. سه روش رایج روتوش شامل روتوش الماس، روتوش بیسکویت و روتوش کانال می باشد.

لمسه الماس

تخته انگشتی الماسی شاید نمادین ترین و پرکاربردترین تکنیک صفحه انگشتی باشد، و اگر تا به حال یک مبل چرمی کلاسیک چسترفیلد یا یک صندلی قدیمی ویکتوریایی دیده اید، این نوع تخته انگشت را دیده اید. چیدمان دکمه لمسی زمانی که پارچه فشرده شده و محکم کشیده می شود تا یک پلیسه الماسی ایجاد شود، شکل الماسی ایجاد می کند. اگرچه تخته انگشتی الماسی به طور کلی ظاهر سنتی تری ایجاد می کند، اما می توان از آن در برنامه های مدرن نیز استفاده کرد.

یک لمسه بیسکویت

لمس بیسکویت با تکنیک مشابهی ساخته شده است اما با یک الگوی مربع مشخص می شود. روکش بیسکویتی ظاهری تمیز ایجاد می کند و اغلب در طرح های معاصر و مدرن استفاده می شود.

لمسه کاری کانالی

لمس کانالی در دهه ۷۰ و ۸۰ حضور پرشوری را پشت سر گذاشت و به نظر می رسد جایگاه خود را از دست داده است. این تکنیک از دوخت برای ثابت نگه داشتن کوسن با ایجاد کانال های بلند استفاده می کند. می توانید این تکنیک را به صورت افقی یا عمودی بر روی مبلمان خود اعمال کنید و ظاهری زیبا برای فضای شما ایجاد می کند. متخصصان مبلمان برای دستیابی به ظاهری داخلی یا ظاهر مدرن به روز استفاده از پوشش کانالی را توصیه می کنند.

لمسه با دکمه یا  بدون دکمه؟

در برخی موارد پارچه را فشار می دهند و محکم می دوزند و برای پنهان شدن درز دکمه ای اضافه می کنند که به آن «دکمه لمسی» می گویند. در موارد دیگر، دکمه حذف می‌شود و امکان نمایش تنظیمات را فراهم می‌کند که «دکمه لمسی بدون دکمه یا دکمه لمس کور» نامیده می‌شود. هنگام انتخاب مبلمان، معمولاً می توانید یکی از تکنیک های تکمیل و تکمیل را انتخاب کنید. در عکس های زیر هر دو قطعه دکمه لمسی دارند اما یکی بدون دکمه و دیگری دکمه دار است.

تفاوت بین لمسه دوخت و لمسه دستی

لمسه دوخت

دوخت لمسی توسط ماشین انجام می شود و بسیار سریعتر از دوخت لمسی دستی است. با توجه به سرعت بالا و راحتی بیشتر کار، قیمت نهایی بسیار مقرون به صرفه تر برای مشتری می باشد. برای دکمه لمسی ابتدا پارچه مبل بریده شده و محل های دوخت توسط اپراتور مشخص می شود و این کار با استفاده از چرخ خیاطی و نخ مخصوص دوخت انجام می شود. اندازه گیری باید دقیق باشد تا حالت و ظاهر صحیح دکمه های لمسی حفظ شود و کار زیبا شود. در این تکنیک ابتدا دکمه های لمسی روی پارچه ایجاد می شود و سپس خیاط حرفه ای پارچه را روی مبل می دوزد.

لمسه دستی

لمس دستی دشوارتر و زمان برتر از لمس دوخته است، به همین دلیل برخی از مبل های لمسی دستی گرانتر از مبل های معمولی هستند. در این تکنیک ابتدا نقطه مشخص شده روی چوب را با مته دریل می کنیم و اسفنج را روی چوب می چسبانیم. سپس پارچه و اسفنج را با دست دوخته و قسمت های اضافی را به پشت کالا منگنه می کنند. در صورت نیاز به دکمه، در این مرحله دکمه ها به محل دوخت چسبانده می شوند. دکمه برای مخفی کردن محل دوخت استفاده می شود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*