مزایا و معایب سرویس خواب چوبی و فلزی

تخت خواب‎ چوبی بهتر است یا فلزی؟ در قسمت‎های بالا به ویژگی‎ها و مزایا و معایب تخت خواب‎های فلزی و چوبی پرداختیم. شما با توجه به نیاز و ویژگی‎های گفته شده می‎توانید انتخاب مناسب خود را داشته باشید. به یاد داشته باشید که خوب و بد مطلقی وجود ندارد و هر محصولی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد.

مزایا و معایب سرویس خواب چوبی و فلزی ؟ می‎خواهید تغییر دکوراسیونی به اتاق خواب خود بدهید؟ و یا در صدد خرید یک تخت خواب مناسب برای خود هستید؟ اما در این میان نمی‎دانید بین تخت خواب فلزی یا چوبی کدام یک را انتخاب کنید؟


اگر شما به دنبال خرید صندلی اپن مناسب برای آشپزخانه خود هستید ما به شما صندلی شیک را معرفی می کنیم.


 

ویژگی‎های تخت خواب‎های فلزی

برخی افراد ممکن است در زمان خرید سرویس خواب به فکر تهیه تخت فلزی باشند. تخت خواب‎های فلزی دارای سبک‎های بسیار متنوعی هستند که به صورت معمول رنگ شده به بازار عرضه می‎شوند. ۹۰ در رنگ‎های تخت خواب فلزی سیاه و سفید هستند اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر تخت خواب فلزی را برای کودک خود خریداری می‎کنید، با رنگ‎های سفید و روشن تهیه کنید. تخت خواب‎های فلزی عموما دارای یک تاج یا همان بالا تختی هستند اما مدل‎های مدرن آن با حذف این تاج و بالا تختی به بازار عرضه شده است.

 

مزایای تخت خواب فلزی

  1. تخت خواب‎های فلزی به صورت معمول از تخت خواب‎های چوبی سبک‎تر هستند. بنابراین اگر به صورت دائم دکوراسیون اتاق خواب خود را تغییر می‎دهد و یا زیاد اسباب کشی می‎کنید، سبک وزن بودن تخت خواب‎های فلزی کار شما را راحت می‎کنند.
  2. تخت خواب‎های فلزی دارای قیمت بسیار پایین‎تری نسبت به تخت خواب‎های چوبی هستند. اما همانطور که می‎دانید هر ارزانی بی‎دلیل نیست! پس اگر می‎خواهید تخت خواب فلزی با کیفیت و با دوامی داشته باشید، قطعا باید بیشتر هزینه کنید.
  3. تخت خواب‎های فلزی بر خلاف تخت خواب‎های چوبی مقاومت بسیار زیادی در برابر موجودات موذی و البته خط و خش‎ها دارند.

معایب تخت خواب فلزی

  1. تخت خواب‎های فلزی پس از مدتی کارایی خود را از دست می‎دهند و صداهایی جیر جیر مانند ایجاد می‎کنند و ممکن است که به قدری این سر و صدا زیاد باشد که آرامش شبانه شما را از بین ببرند.
  2. تخت خواب‎های فلزی در طرح‎های محدودی تولید می‎شوند و اغلب به شکل مدرن هستند. بنابراین انتخاب را برای شما بسیار محدود می‎کند.
  3. تخت خواب‎های فلزی به شدت حساس هستند به رطوبت و به سادگی در شرایط مرطوب زنگ می‎زنند.

ویژگی تخت خواب‎های چوبی

می‎توان به جد گفت که تخت خواب‎های چوبی از جمله تخت خواب‎هایی با طول عمر بسیار بسیار بالا هستند. البته تخت خواب‎های چوبی بسته به جنس و طرحی که دارند، از نظر کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند.

مزایای تخت خواب چوبی

  1. می‎توان گفت که تخت خواب‎های چوبی با ظاهر کلاسیک و دلنشینی که دارند می‎توانند به خوبی با تمامی دکوراسیون‎ها عجین شوند.
  2. تخت خواب‎های چوبی نسبت به تخت خواب‎های فلزی طول عمر بسیار بسیار بالاتری دارند، اما به شرطی که جنس مرغوبی از آن را تهیه کرده باشید.
  3. طرز تمیز کردن تخت خواب‎های چوبی بسیار بسیار ساده‎تر از دیگر تخت خواب‎ها است.
  4. تخت خواب‎های چوبی نسبت به تخت خواب‎های فلزی تنوع بسیار بسیار بالاتری را دارند. چه از نظر رنگی و چه از نظر طرح و مدل با وجود تخت خواب‎های چوبی دستتان برای انتخاب، بسیار بازتر است.

معایب تخت خواب چوبی

  1. تخت خواب‎های صد در صد چوب بسیار سنگین‎تر از دیگر تخت خواب‎ها هستند. بنابراین اگر زیاد اهل جابه‎جایی هستید، بدانید که ممکن است در آینده برای جابه‎جایی تخت خواب چوبی به مشکل بخورید.
  2. تخت خواب‎های چوبی به دلیل جنسی که دارند بسیار حساس و گران قیمت‎تر از دیگر تخت خواب‎ها هستند.

نحوه تمیز کردن تخت خواب چوبی

تخت خواب‎های چوبی نسبت به سایر تخت خواب‎ها به راحتی تمیز می‎شوند. فقط کافی است که یک بار در سال ابتدا با دستمالی نمدار خاک نشسته بر روی آن را پاک کنید و سپس از لاک مخصوص مبلمان چوبی به آنها بزنید، تا کاملا مرتب و تمیز شوند.

طول عمر تخت خواب‎های چوبی

فقط کافیست سری به موزه‎ها بزنید تا مطمئن شوید که تخت خواب‎های چوبی به معنای واقعی کلمه انتخابی مادام العمر هستند. تخت خواب‎های چوبی مرغوب، قدمتی بیش از صد سال خواهند داشت. با انتخاب تخت خواب‎های چوبی مطمئن باشید که به سراغ تخت خواب‎های دیگر نمی‎روید.

قیمت تخت خواب چوبی

به صورت کلی قیمت تخت خواب‎های چوبی بیشتر از سایر تخت خواب‎ها می‎باشد. اما المان‎ها و موارد دیگری نیز هستند که بر روی قیمت تخت خواب‎های چوبی تاثیر می‎گذارند. المان‎هایی چون:نوع چوب، طرح و مدل تخت خواب و غیره. برای مثال چوب‎های کاج قیمت بسیار پایین‎تری نسبت به چوب‎های بلوط دارند.

صدای جیر جیر تخت خواب فلزی

تخت خواب‎های فلزی به دلیل اینکه بر روی اتصالات‎اش فلز بکار رفته، پس از مدتی استفاده فرسوده می‎شوند و صدای جیر جیر تولید می‎کنند. برای جلوگیری از ایجاد صدای جیر جیر، می‎توانید در بخش اتصالات تخت از واشرهای لاستیکی به جای فلزی استفاده کنید.

تخت خواب‎ چوبی بهتر است یا فلزی؟

در قسمت‎های بالا به ویژگی‎ها و مزایا و معایب تخت خواب‎های فلزی و چوبی پرداختیم. شما با توجه به نیاز و ویژگی‎های گفته شده می‎توانید انتخاب مناسب خود را داشته باشید. به یاد داشته باشید که خوب و بد مطلقی وجود ندارد و هر محصولی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*