مهم ترین نکات در هنگام انتخاب و خرید مبلمان

مهم ترین نکات در هنگام انتخاب و خرید مبلمان

مهم ترین نکات در هنگام انتخاب و خرید مبلمان ؟ امروزه با توجه به افزایش تقاضا در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی، تنوع محصولات به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و زمانی که قصد خرید محصول و مراجعه به فروشگاه های مبل را داریم، تنوع زیاد باعث سردرگمی خریدار می شود. انتخاب را آسان تر می کند و تصمیم گیری را بسیار دشوار می کند. با داشتن اطلاعات کافی در هنگام خرید مبلمان، با صرفه جویی در زمان، بهترین انتخاب را خواهید داشت. کسب دانش در مورد مبلمان مستلزم دانستن برخی عوامل مهم و قابل توجه است. از آنجایی که داشتن مبلمان در خانه دیگر نشانه تجمل نیست و برای تسهیل پذیرایی و پذیرایی خریداری می شود، اکثر خانواده ها نیاز به خرید مبلمان را احساس می کنند.


پیشنهاد ویژه : برای خرید صندلی آشپزخانه به لینک مربوطه مراجعه کنید.


 

مبلمان مناسب برای پذیرایی شما

یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید مبلمان این است که علاوه بر هماهنگی با دکوراسیون منزل، در نگاه اول محیط را آرام و منظم می کند. برای این کار باید بدانیم با چیدمان مبل می خواهیم چه قسمتی از پذیرایی، اتاق یا سایر قسمت های خانه یا محل کار را پر کنیم. ما باید تصمیم بگیریم که آیا قرار است فقط مبلمان را در مرکز سالن در یک فضا قرار دهیم که در این صورت مبل هایی که دور تا دور سالن را احاطه کرده اند انتخاب درستی هستند یا اینکه قصد داریم میز ناهارخوری را در کنار آن داشته باشیم. در این صورت مبل های ال شکل انتخاب مناسب تری خواهند بود. مهم این است که آنچه انتخاب می کنیم با فضا و هدف هماهنگی خوبی داشته باشد. مبل راحتی با شکل منحنی برای فضاهای کوچک کاربرد بیشتری دارد، زیرا علاوه بر اینکه مکانی برای استراحت و دور هم جمع شدن افراد است، وجه تمایز آن مکان مناسبی برای تماشای تلویزیون نیز می باشد.
اگر قصد دارید میز و صندلی بیشتری در پذیرایی داشته باشید، عاقلانه است که تخت یا مبل تختخواب شو انتخاب کنید که علاوه بر اینکه بتواند چند نفر را در خود جای دهد، فضای کمتری را نیز اشغال کند. هنگام خرید مبلمان همیشه به این توجه کنید که آیا مبلمانی که انتخاب می کنید با سبک دکوراسیون منزل شما همخوانی دارد یا خیر. اگر سبک خانه شما مدرن و روشن است، از مبلمان با خطوط صاف و رنگ های مناسب استفاده کنید.

مبلمان مناسب جلوی تلویزیون

هنگام خرید مبل باید توجه داشته باشید که برای چه کاری می خواهید از آن استفاده کنید و برای چه منظوری می خواهید آن را بخرید. اگر مکانی که می خواهید مبل بخرید جایی است که با خانواده و گروهی تلویزیون تماشا می کنید، انتخاب شما باید یک مبلمان راحت برای نشستن دائمی و البته با میز مناسب برای سرو ظروف باشد. در انتخاب نوع پوشش و سایر عناصر دقت کنید و سعی کنید خرید خود را بر اساس نوع مکان مورد نظر انجام دهید.

انتخاب پارچه رومبلی

اگر خانه شما ترکیبی از رنگ ها و طرح های مختلف است، مبل راحتی را انتخاب کنید که چندین سبک را با هم ترکیب کند. اگر سبک خانه شما سنتی است، یک مبل کلاسیک با پارچه مقاوم و رنگ خنثی با رنگ ها و سایر لوازم خانه شما هماهنگی دارد. از انتخاب رنگ های خاص و منحصر به فرد نترسید، زیرا این رنگ ها حسی صمیمی و شخصی به خانه شما می دهند. اگر در انتخاب رنگ و طرح های چشمگیر مبل مردد هستید، پیشنهاد خوب این است که مبل چرمی عثمانی را انتخاب کنید که می توان از آن به عنوان میز قهوه خوری نیز استفاده کرد. این مبل جلوه ای از تنوع را به اتاق نشیمن شما می دهد. هرگز پارچه ای با طرح های حجیم و شلوغ را برای یک اتاق کوچک انتخاب نکنید. معمولا از رنگ های روشن تر برای مبلمان کلاسیک و رسمی استفاده می شود. در محیط های شلوغ و شلوغ از پارچه های گلدار و طرح دار استفاده کنید زیرا در مناطق شلوغ لکه ها بلافاصله نمایان نمی شوند و در بین نقش ها محو می شوند.

مبلمان ارزان بخرید

بدون شک یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در خرید مبلمان قیمت آن است. ما بودجه خود را محدود و مصمم می دانیم و از طرفی قیمت های بسیار متفاوتی در بازار وجود دارد. ممکن است گهگاه با تفاوت قیمت قابل توجهی برای یک مدل مبل خاص در دو فروشگاه مختلف مواجه شده باشید. این تفاوت قیمت گاهی به دلیل تفاوت در میزان سود دریافتی از دو فروشنده است، اما اگر این تفاوت خیلی زیاد باشد به دلیل تفاوت در کیفیت آنهاست. خوب است بدانید که در صنعت مبلمان، همیشه شبیه بودن مدل ها به معنای یکسان بودن آنها نیست، پس بدانید که باید از کیفیت پارچه، روکش مبلمان مطمئن شوید. جنس چوب و کیفیت رنگ را از فروشنده بخواهید ضمانت کتبی به شما بدهد. . یکی از موارد دیگری که هنگام خرید در نظر می گیرید، انتخاب محصولاتی از برندهای معتبر است که از آن بسیار راضی هستید.

سفارش مبلمان

با افزایش تقاضا برای خرید مبلمان در سال های اخیر، مراکز عرضه مبلمان و فروشگاه های دکوراسیون نیز افزایش زیادی پیدا کرده اند. بنابراین بهترین کار این است که سری به فروشگاه های مختلف بزنید، نگاهی به تمامی محصولات آن بیندازید و بر اساس آنچه گفته شد مناسب ترین محصولات را ارزیابی کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در هنگام جستجو به کیفیت محصولات ارائه شده، قیمت و خدمات پس از فروش توجه کنید.

ابعاد استاندارد مبلمان پذیرایی و نشیمن

ارگونومی علمی است که به انسان، بدن فیزیکی و ایمنی در کار می پردازد. مبلمانی که انتخاب می کنید باید دارای ویژگی های ارگونومیک باشد تا بدن شما آسیب نبیند. مبلمان ارگونومیک به افراد این امکان را می دهد که بدون هیچ آسیب فیزیکی (به خصوص در طول کار طولانی مدت) بهره وری بیشتری داشته باشند. بنابراین، انتخاب مبلمان ساخته شده با در نظر گرفتن تمام عوامل بهداشتی به شما امکان می دهد تا با خیال راحت از آن استفاده کنید و آسیبی به بدن و سلامتی شما وارد نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*