چگونه مبلمان ال را در فضاهای مختلف چیدمان نماییم

چگونه مبلمان ال را در فضاهای مختلف چیدمان نماییم

چگونه مبلمان ال را در فضاهای مختلف چیدمان نماییم ؟ برای چیدمان مبلمان ابتدا باید اندازه محیط و فضای خانه را بسنجیم. زیرا با این کار به راحتی می توانیم بهترین وضعیت ممکن را برای مبلمان خود سامان دهیم. زیرا مبلمان ال فقط برای قرار گرفتن در گوشه های دیوار و خانه طراحی نشده است.

پیشنهاد روز : برای خرید صندلی اپن و خرید مبل از تولیدکننده به لینک مرتبط مراجعه کنید.

چیدمان مبل ال از مسائل مهم در طراحی دکوراسیون است که خیلی بهش توجه نمیشه. مبل ال به خاطر زیبایی و نمای خاصی که داره، نحوه درست چیدمانش، تاثیر زیادی روی فضای خونه داره. برخی از انواع مبل راحتی ال رو می‌تونیم به شکل‌های متنوعی چیدمان کنیم. نکته مهم اینه که در فضای باز و بزرگ، چیدمان مبل ال کار سختی نیست. ولی در فضای کوچک، شرایط یکم متفاوت‌تر است.

مبلمان ال یا Corner sofa رو در کجا بکار ببریم؟

برای خیلی از ما این سوال پیش میاد که مبل ال بهتره یا راحتی؟ مبل ال به مبلی گفته میشه که ساختاری شبیه به حرف L انگلیسی داره و به Corner Furniture شناخته میشه. این مبل‌ها به صورتی کنار هم قرار می‌گیرند که با هم زاویه ۹۰ درجه می‌سازند. اما مبل راحتی از هر دو طرف دسته داره و بصورت کاناپه‌های دو یا سه نفره ساخته میشه.

چگونه مبلمان ال را در فضاهای مختلف چیدمان نماییم

سبک‌های مختلفی برای مبل ال وجود داره. در بعضی از این مبل‌ها ضلع کوچک ال به کاناپه اصلی وصله. اما در برخی دیگر، این قسمت قابلیت جدا شدن و تبدیل شدن به مبلی مجزا رو داره. برخی سبک‌ها مانند مبل ال مکانیزم دار، حالت ریلکسی و تختخوابشو نیز دارند.

در یکی از سبک‌ها، دو کاناپه با یک میز در قسمت کنج بهم متصل می‌شوند. همچنین مبل یو شکل هم یکی دیگر از انواع مدل‌های مبل ال است که استفاده ازش دکوراسیون خونه رو مدرن جلوه میده. به طور کلی چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک ، فرایندی تاثیر گذار در استفاده بهینه از فضای خانه است.

پیشنهاد روز : برای خرید صندلی پدیکور با قیمت ارزان از تولیدکننده روی لینک بزنید.

مبل ال باکس دار ویژگی Box Storage داره. در بعضی از طراحی‌ها، باکس در تشک یا دسته‌ها به کار میره. از این باکس برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده میشه. این مبل ال اسپرت برای خانه‌های جمع و جور انتخاب فوق العاده‌ای است و فضای کمتری رو می‌گیره.

نکاتی در باب چیدمان، قبل از خرید مبل ال

قبل از خرید مبل ال لازمه تا یه سری نکات رو مد نظر داشته باشیم. توجه به این نکات به ما کمک می‌کنه تا در انتخاب و خرید مبلمان ال آگاهانه عمل کنیم. با در نظر گرفتن تمامی موارد و توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون کمک زیادی به ما می‌کند.

توجه به فضای قرارگیری مبل

قبل از خرید هر مبلمانی لازمه فضای چیدمان رو بررسی کنیم. مبل ال ساده هم مستثنی از این موضوع نیست. باید فضای اتاق نشمین برای چیدمان مبل را اندازه بگیریم و سپس تصمیم بگیریم که مبل ال رو با چه سبکی انتخاب کنیم.

تعداد قطعات مبل رو در نظر بگیریم

بعد از این که فضای اتاق رو بررسی کردیم، لازمه تعداد ماژول‌های مبل ال هم مشخص بشه. بعضی از مدل‌های مبل ال شامل کاناپه سه نفره و یک مبل کوچک تک نفره است. این تعداد می‌تونه برای فضای مستطیلی مناسب باشه. در تصویر زیر یک چیدمان ساده و مدرن یک مبل ال شیک رو می‌بینیم که از همین ترکیب استفاده کرده.

در برخی مدل‌ها، تعداد ماژول‌ها بیشتر است که به مبل سکشنال و یا مادولار شناخته میشه. این مدل برای چیدمان L و U گزینه‌ی مناسبی است. چیدمان نیم دایره‌ای هم ایده جذابیه که مناسب برای خانه‌های منحنی شکله.

توجه به رنگ پارچه

هنگام انتخاب رنگ مبل ال، باید به دکوراسیون اتاق و اکسسوری‌ها توجه داشته باشیم. اگه دیوار، پرده‌ و کفپوش‌ رنگ روشنی دارند، بهتره که رنگ تیره رو برای مبل ال به کار ببریم. به طور کلی رنگ مبلمان باید با سایر المان‌های دکوراسیون ست باشه.

خرید اکسسوری متناسب با مبل

می‌تونیم با استفاده از تزئینات و اکسسوری‌ها، کاری کنیم که مبل ال جذاب‌تر بشه. برای مثال می‌تونیم از گلدان، مجسمه و جاشمعی هم رنگ با مبل استفاده کنیم. همچنین تاثیری که کوسن روی ظاهر مبل ال داره رو دست کم نگیریم.

 

مبلمان را در فضاهای کوچک اطراف خانه مرتب کنید

این مبل به دلیل طراحی زیبا و ساده ای که دارد دارای ابعاد جمع و جور است که این مبل را برای خانه هایی که فضای کوچکی دارند مناسب می کند.

اگر فضای کافی برای مبلمان راحت ندارید، مبلمان EL مبلمان مناسب برای فضای مورد نظر شما است. زیرا افراد بیشتری نسبت به فضایی که اشغال می کند می توانند از آن استفاده کنند. در چیدمان مبلمان خود به فضای خانه و محیطی که می خواهید مبلمان را در آن قرار دهید توجه کنید زیرا اگر مبلمان را در وسط اتاق قرار دهید فضای زیادی را اشغال می کند.

همانطور که گفتیم مبلمان L برای خانه های کوچک با متراژ کم مناسب است و به چیدمان این خانه ها کمک می کند تا دکوراسیون خانه را هر چه بیشتر زیبا کند.

چیدمان مبلمان در منازل و فضاهای بزرگ

قبلا هم گفتیم که این مبلمان برای فضاهای کوچک مناسب است اما اگر فضای بزرگی دارید با چیدمان صحیح و اصولی این مبل زیبا دکوراسیونی زیبا، منحصر به فرد و چشم نواز به خانه شما می بخشد.

چیدمان مبلمان در گوشه اتاق

اگر گوشه اتاق پذیرایی شما خالی است، بهترین چیدمان ممکن همین مبلمان است. به طوری که دو طرف مبل در گوشه دیوار به هم می رسند. در این نوع چیدمان ترجیحاً پشت مبلمان رو به دیوار باشد و از مدل هایی با گوشه های مربعی استفاده شود.

چیدمان مبلمان ال شکل وسط پذیرایی

یکی از مزیت های مبلمان ال شکل این است که نه تنها برای چیدمان در گوشه اتاق در نظر گرفته شده است، بلکه می توانید به راحتی آن را در وسط اتاق نشیمن چیده و زیبایی خاصی به خانه خود ببخشید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*