کنسول و نقش آن در دکوراسیون داخلی

کنسول و نقش آن در دکوراسیون داخلی

کنسول و نقش آن در دکوراسیون داخلی ؟  یکی از ویژگی های منحصر به فرد آینه و کنسول تااووس این است که رنگ آمیزی بسیار باکیفیتی دارد و در رنگ های مختلف تولید می شود که به راحتی با دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگ می شود. برای خرید صندلی اپن و خرید مبل ارزان از صندلی شیک روی لینک کلیک کنید.

کنسول مانند سایر لوازم خانگی نیست که پس از مدتی استفاده به مرور زمان کارایی خود را از دست بدهند و در انبار یا حراج قرار بگیرند. برعکس، این میزها برای مدت طولانی به عنوان یک دکوراسیون زیبا در خانه و اتاق شما خودنمایی می کنند.

جنس کنسول چیست؟ بررسی مواد کنسول

کنسول ها از مواد و طرح های مختلفی ساخته می شوند، از جمله:

جنس برنز
متریال چوب
جنس ام دی اف
کنسول ها را نیز می توان با منبت پوشاند و پایه های آن ها از چوب یا فلز ساخته شده است. در برخی از نمونه های کنسول صفحه رویی آنها از سنگ مرمر ساخته شده است.

کنسول در دکوراسیون داخلی چه جایگاهی دارد؟

کاربرد کنسول در دکوراسیون کلاسیک

بارزترین ویژگی سبک کلاسیک را می توان در استفاده از رنگ های گرم و الگوهای پیچ خورده در طراحی داخلی دید. میز کنسول کلاسیک عمدتا از چوب ساخته شده است و دارای کنده کاری های ظریف است. این ویژگی ها میزهای کنسول کلاسیک را با مبلمان استیل یا مبلمان کلاسیک هماهنگ می کند.

کاربرد کنسول در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

یکی از سبک های محبوب دکوراسیون داخلی منزل، سبک مدرن است. این سبک بسیار شیک و متفاوت و در عین حال در دسترس است. این سبک به خصوص در خانه ها و آپارتمان های کوچک امروزی پاسخگوی بسیاری از سلیقه های مختلف است.

پیشنهاد روز : برای خرید ست میزناهارخوری کلیک کنید.

مدرنیسم در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ سرچشمه گرفت و از آن زمان طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد. می توان گفت طرح هایی با خطوط صاف و مستقیم و استفاده از رنگ های خنثی و همچنین کاربردی بودن دستگاه ها از دیگر ویژگی های این سبک است.

اولویت اصلی در این نوع چیدمان پرهیز از جزئیات غیر ضروری و توجه به ایجاد فضای پویا است. بنابراین انتخاب کنسول در این سبک نیز تابع همین قوانین است و تفاوت آن با سبک کلاسیک در تنوع شکل، طرح و متریال به کار رفته در ساخت کنسول ها است. جنس کنسول در این سبک طراحی داخلی می تواند شیشه، سنگ، استیل و چوب یا ترکیبی از همه این مواد باشد. البته نباید فراموش کرد که استفاده از لوازم مدرن مانند مجسمه، گلدان، پنل و آینه نیز در زیباتر شدن آن موثر است.

کنسول سبک معاصر

همانطور که هنر معاصر از یک قاعده و چارچوب تعریف شده پیروی نمی کند، در طراحی داخلی نیز ایده ها و اجرای خلاقانه ای که از تعاریف مرسوم انحراف دارند می توانند مجلل و کاملا کاربردی باشند.

البته بهتر است بگوییم که نمی توانیم تعریف خاصی برای این سبک در نظر بگیریم. زیرا هر فردی با کمی دانش و انتخاب درست می تواند یک چیدمان معاصر و خاص ایجاد کند. تلفیق دو سبک مدرن و سنتی که امروزه نمونه های زیادی از آن را می بینیم نیز یکی از شاخه های این سبک است که در آن از متریال هر دو سبک برای چیدمان استفاده می شود.

انتخاب کنسول برای مبلمان استیل یا نیمه کلاسیک با اکسسوری های مدرن و یا بالعکس و یا حتی ترکیب سبک های مینیمال و کلاسیک باید کاملاً سنجیده باشد و همه چیز در مورد هارمونی یا کنتراست رنگ ها به دقت مورد توجه قرار گیرد.
به عنوان مثال سبک روستیک یا سبک دکوراسیون روستایی در ترکیب با عناصر مدرن و فضاهای معاصر و کلاسیک ترکیبی خاص و منحصر به فرد را ایجاد می کند. میز کنسول سبک روستیک با اشکال زیبا و طبیعی در واقع حس روستایی را به فضای خانه مدرن تزریق می کند و آن را به مکانی دلنشین و خاطره انگیز تبدیل می کند.

البته نباید فراموش کرد که استفاده از چوب های قدیمی یا جعبه های قدیمی در طراحی کنسول های روستیک جذابیت این سبک را در فضای داخلی خانه های شهری و مدرن بیشتر کرده و هارمونی و برابری فرم و رنگ های منحصر به فرد را ایجاد می کند.

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*