آشنایی با کابینت های کلاسیک و مدرن

آشنایی با کابینت های کلاسیک و مدرن

آشنایی با کابینت های کلاسیک و مدرن ؟ برای آشنایی بیشتر و مقایسه بهتر، توضیح مختصری در مورد هر یک از این دو نوع کابینت آشپزخانه در زیر آورده شده است.

مدل های مختلف کابینت کلاسیک و مدرن

کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت هایی که به سبک کلاسیک طراحی می شوند معمولاً شامل جزئیات و طرح های ظریف و پیچیده می شوند. این جزئیات به طور سنتی با کنده کاری روی چوب و در مدل های جدید با برش لیزری ساخته می شوند. در این سبک معمولا از چوب مرغوب برای ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می شود.

کابینت آشپزخانه مدرن

برخلاف کابینت های کلاسیک، کابینت های مدرن معمولاً بدون جزئیات و تزئینات طراحی می شوند. ویژگی این نوع کابینت آشپزخانه سادگی و حداقل پیچیدگی است. برای ساخت این کابینت ها از مواد مختلفی مانند چوب، شیشه، ام دی اف و فلز استفاده می شود.

 

پیشنهاد روز : برای خرید صندلی اپن با بهترین قیمت کلیک کنید.

مقایسه دو نوع کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک

حال که به طور کلی با هر یک از این دو نوع کابینت آشنا شدیم، لازم است ویژگی های متفاوت آن ها را به تفصیل بررسی کنیم.

 

شکل مبلمان آشپزخانه

از نظر شکل کابینت می توان گفت که در انواع کلاسیک از اشکال نرم و منحنی استفاده می شود. در حالی که در طراحی کابینت مدرن، خطوط نرم و صاف کاربرد بیشتری دارند. بنابراین می توان گفت کابینت های کلاسیک ظاهری جذاب و کابینت های مدرن با سطوح صاف و یکپارچه ظاهری امروزی دارند.

 

سختی کابینت مدرن و کلاسیک

همانطور که گفته شد کابینت های مدرن و کلاسیک از نظر متریال به کار رفته در ساخت نیز تفاوت هایی دارند. در کابینت های کلاسیک از مواد طبیعی مانند چوب طبیعی استفاده می شود. اما در کابینت های مدرن بیشترین استفاده از مواد شیشه، ام دی اف و فلز است.

 

جزئیات طراحی کابینت

یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع کابینت آشپزخانه، جزئیات استفاده شده است. به عنوان مثال در مبلمان کلاسیک، پایه ها و دستگیره های مبلمان بسیار ظریف و کاربردی هستند. در ضمن در کابینت های مدرن از پایه ها و دستگیره های بسیار ساده استفاده می کنند. برخی از کابینت های مدرن معمولا بدون دستگیره طراحی می شوند. به این ترتیب دکوراسیون آشپزخانه ظاهر یکدست تری خواهد داشت. بنابراین می توان گفت تفاوت اصلی کابینت مدرن و کلاسیک در نوع صفحه کابینت است. در کابینت های مدرن، این صفحات از تک پنل ساخته می شوند، در حالی که در کابینت های کلاسیک از صفحات برجسته ساخته می شوند.

مدل کابینت و فضای ذخیره سازی

یکی دیگر از تفاوت های بارز کابینت مدرن و کلاسیک، مدل کابینت آنها است. در آشپزخانه به سبک کلاسیک تعداد زیادی کابینت و قفسه باز و بسته وجود دارد. اما در آشپزخانه مدرن سعی می شود تا حد امکان از کابینت های بسته استفاده شود. دلیل این امر ممکن است تمایل به ایجاد سطوح صاف و ساده به سبک مدرن باشد. اگرچه در سبک کلاسیک، فضا می تواند کمی متنوع تر و به هم ریخته تر به نظر برسد.

 

رنگ های کابینت آشپزخانه

رنگ یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع کابینت است. البته رنگ کابینت ها تا حدودی به جنس آن بستگی دارد. به عنوان مثال، در کابینت های کلاسیک، به دلیل استفاده از چوب، پالت آشپزخانه معمولاً حول رنگ های طبیعی چوب و تناژهای تقریبی آن ها شکل می گیرد. اما در سبک مدرن محدودیت رنگ بسیار کمتر است. اگرچه اغلب از رنگ های خنثی مانند سفید، کرم یا خاکستری استفاده می کنند تا فضای کمتری داشته باشند.

 

انتخاب کابینت آشپزخانه

پس از شناخت ویژگی های کابینت های مدرن و کلاسیک و مقایسه آن ها باید به نکات مهمی در انتخاب کابینت آشپزخانه اشاره کنیم.

 

سبک دکوراسیون آشپزخانه

اولین چیزی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید سبک دکوراسیون آشپزخانه است. در واقع می توان گفت که کابینت ها باید بر اساس سبک دکوراسیون انتخاب شوند. بدیهی است که کابینت های کلاسیک بهترین گزینه برای سبک دکوراسیون کلاسیک هستند و جلوه ای گرم به فضا می بخشند. از کابینت های مدرن در سبک های مدرن و صنعتی نیز استفاده می شود.

میزان بودجه

یکی دیگر از عواملی که در انتخاب کابینت آشپزخانه نقش دارد، بودجه افراد است. شایان ذکر است که هزینه ساخت یک مبل عمدتاً به متراژ آشپزخانه و کیفیت متریال آن بستگی دارد. اما به طور کلی می توان گفت مبلمان کلاسیک به دلیل استفاده از چوب طبیعی قیمت نسبتا بالایی دارند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*