آموزش شستشوی انواع مبل در خانه بدون نیاز به دستگاه

آموزش شستشوی انواع مبل در خانه

آموزش شستشوی انواع مبل در خانه ؟ انتخاب مبل مناسب برای دکوراسیون منزل تاثیر بسیار مثبتی در چیدمان خانه دارد اما تمیز بودن مبل اهمیت بیشتری دارد که می تواند ظاهر خانه شما را نشان دهد. از آنجایی که مبل ها یکی از پرکاربردترین وسایل هستند، کثیف تر می شوند. روش های مختلفی برای شستشوی مبل در منزل بدون استفاده از ماشین وجود دارد که در این مقاله دلتامگ در مورد آنها صحبت می کنیم.

آموزش گام به گام شستن مبل در خانه

اگر مبل را در منزل طبق اصول و قوانین خاص خود شست و شو دهید، خواهید دید که مبل ها در کمترین زمان بدون آسیب به پارچه و بافت مبل تمیز می شوند. مهمتر از همه، نیازی به پرداخت هزینه برای تمیز کردن مبل نیست.

گرد و غبار را تمیز کنید

بهترین روش شستشوی مبل در منزل این است که ابتدا گرد و غبار را از سطح مبل پاک کنید. برای این منظور می توانید با استفاده از جاروبرقی سطح مبل و کوسن های آن را تمیز کنید.
قبل از شستن مبل در خانه از یک برس نرم یا بدون پرز استفاده کنید
پس از گردگیری، بهتر است از یک برس نرم برای از بین بردن موها و گرد و غبار چسبیده به سطح مبل استفاده کنید.

برای خرید مبلمان و خرید صندلی اپن روی لینک مربوط کلیک کنید.

خواندن برچسب مبل را فراموش نکنید

آموزش شستشوی انواع مبل در خانه ؟ تولید کنندگان روی همه مبل ها برچسبی می زنند که نحوه مراقبت و شستشوی مبل را با مواد شوینده مناسب توضیح می دهد. قبل از انتخاب مایع مناسب برای شستشوی مبل در خانه، ابتدا این راهنمای برچسب را بخوانید. اختصارات روی این برچسب ها هر کدام معنای خاص خود را دارند، به عنوان مثال:
۱- برای شستن مبل از آب یا بخار خالی استفاده کنید
۲- مبل را با آب و مواد شیمیایی بشویید
۳- مبل را با بخار تمیز کنید
۴- فقط با آب سرد بشویید
۵- مبل را در خانه با شامپو بشویید

بهترین مواد شوینده برای شستشوی مبل در منزل

برای از بین بردن انواع لکه ها از روی مبل در منزل، کافیست نوع لکه را بشناسید و بهترین مایع برای شستشوی مبل را بشناسید.

مبل را در خانه با جوش شیرین بشویید

بهترین ماده خانگی برای از بین بردن لکه از روی پارچه مبل استفاده از جوش شیرین است. در این روش می توانید یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با سرکه سفید، جوش شیرین و آب گرم مخلوط کنید، سپس با استفاده از یک پارچه نخی تمیز و بدون رنگ، کمی از محلول را روی پارچه بریزید و روی لکه بمالید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به بافت پارچه، دست خود را روی پارچه مبل فشار ندهید. سپس با یک پارچه خشک، رطوبت را از سطح مبل پاک کنید و اجازه دهید مبل خشک شود. در این مدت از نشستن روی مبل خودداری کنید.

بهترین مایع برای از بین بردن لکه مبل های چرمی

به دلیل حساسیت بافت مبل چرمی، نمی توانید از مواد شوینده استفاده کنید. بهترین شوینده برای این مدل مبل ها استفاده از صابون رنده شده است. به سادگی قسمت لکه دار مبل را با صابون بشویید. اما مراقب باشید برای پاک کردن صابون از آب زیاد استفاده نکنید.

تمیز کردن لکه سودا روی مبل

اگر مبل شما با لکه نوشابه لک شده است، می توانید روی لکه کمی نمک بپاشید و سپس با اسفنج مرطوب آن را پاک کنید تا اثر معجزه آسای آن را ببینید.

لکه زرد سیگار را از روی مبل پاک کنید

می توانید از حبه قند برای شستن مبل در منزل استفاده کنید و آثار سوختگی یا زردی سیگار را از بین ببرید. شکر را روی لکه بمالید و این کار را تا پاک شدن ادامه دهید. اگر این لکه روی الیاف مصنوعی ایجاد شده است، می توانید آن را با آب لیمو پاک کنید. اگر پارچه شما پرز است، یک تکه پنبه را به شیر آغشته کنید و روی لکه بمالید تا لکه زرد از بین برود.

استفاده از گلیسیرین برای شستشوی مبل در خانه

برای از بین بردن لکه جوهر روی مبل ابتدا محل مورد نظر را خیس کرده و مقداری نمک روی آن بریزید سپس محل را با پنبه تمیز کنید و محلول گلیسیرین و آمونیاک را روی لکه بمالید سپس با کمی شامپو بالای مبل بشویید.

مخلوطی از نمک و الکل برای از بین بردن لکه های چربی از روی مبل

برای شستن مبل در منزل و از بین بردن لکه چربی روی مبل، کمی نمک را با الکل مخلوط کرده و روی مبل بمالید. اگر روکش مبل از پارچه ابریشمی است، محل لک شده را با یک حوله کاغذی بپوشانید و با اتو داغ آن را محکم فشار دهید تا لکه از بین برود.

بهترین مایع برای شستن مبل های رنگی در منزل
الکل و نمک سفید یک محلول تمیز کننده مبل خانگی است که می تواند به راحتی رنگ های قوی مانند رنگ و جوهر را پاک کند. برای استفاده از این ترکیب، به سادگی نمک را با الکل مخلوط کنید سپس د

دیدگاه‌ها ۰

*
*