آیا باید مبل نو بخرید یا آن را تعمیر کنید

آیا باید مبل نو بخرید یا آن را تعمیر کنید

آیا باید مبل نو بخرید یا آن را تعمیر کنید ؟مبلمان یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون منزل است که علاوه بر زیبایی، نقش مهمی در آسایش و آسایش افراد دارد. اما با گذشت زمان، مبلمان فرسوده شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. در این شرایط برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که آیا باید مبل نو بخرید یا آن را تعمیر کنید؟ در این مقاله به بررسی این سوال می پردازیم و به شما کمک می کنیم تا بهترین تصمیم را برای شرایط خود بگیرید.

عوامل موثر در انتخاب بین تعمیر و خرید مبل جدید

اگر آسیب به مبل جزئی باشد، مانند پارگی یا ساییدگی جزئی پارچه، تعمیر آن به صرفه تر از خرید مبل جدید است. اما اگر آسیب وارده به مبل عمیق و گسترده باشد مانند شکسته شدن کوسن مبل یا سایش قابل توجه اسفنج ها، تعمیر آن مقرون به صرفه نیست و بهتر است به فکر خرید مبل نو باشید. تعمیر انواع خاصی از مبلمان، مانند مبلمان استیل، به دلیل ساختار پیچیده‌ای که دارند، سخت‌تر و گران‌تر هستند. از طرفی تعمیر مبلمان راحتی مانند مبل چستر یا مبل ال شکل راحت تر و کم هزینه تر است.اگر مبل شما کیفیت خوبی دارد، تعمیر آن می تواند به حفظ ارزش آن کمک کند. اما اگر مبل شما ارزان و بی کیفیت است تعمیر آن به صرفه نیست و باید به فکر خرید مبل نو باشید. تعمیر مبل به طور کلی هزینه کمتری نسبت به خرید مبل جدید دارد. اما اگر بودجه کافی برای خرید مبل جدید دارید، می توانید با صرف هزینه بیشتر، مبل با طرحی جدید و مطابق با سلیقه خود داشته باشید. اگر از ظاهر مبل فعلی خود خسته شده اید و به دنبال تغییر دکوراسیون منزل خود هستید، خرید مبل جدید ممکن است یک گزینه باشد.

مراحل تعمیر و روکش مبل شامل چه مواردی است؟

روش تعمیر و روکش کردن مبل شامل مجموعه ای از اقدامات با هدف اصلاح عیوب و عیوب مبل و همچنین تجدید ظاهر آن است. برخی از رایج ترین اقداماتی که در حین تعمیر و رویه مبل انجام می شود عبارتند از:

تعمیر عیوب اسکلت مبل

در صورت وجود شکستگی یا ترک در اسکلت مبل، ابتدا باید این عیوب توسط تعمیرکار تعمیر شود. یکی از رایج ترین مشکلات مبل، شکستگی قسمت های مختلف آن از جمله پایه ها، دستگیره ها و نقاط اتصال می باشد. این مشکل می تواند در اثر ضربه، فشار زیاد یا استفاده نادرست از مبل ایجاد شود. مورد بعدی ترک خوردن چوب مبل است که می تواند به مرور زمان منجر به شکستگی شود. این مشکل می تواند ناشی از خشک شدن چوب، نوسانات دما یا استفاده از مواد شوینده نامناسب باشد.
علاوه بر این، اتصالات فنر مبل ممکن است به مرور زمان شل شده و باعث شلی و صدا در مبل شود. این مشکل ممکن است به دلیل استفاده مداوم، اتصالات بی کیفیت یا تنظیم نادرست مبل ایجاد شود.
در برخی موارد به دلیل رطوبت یا نفوذ حشرات ممکن است چوب مبل پوسیده شود. این مشکل می تواند مقاومت کویل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. در برخی از مبلمان راحت از فنر برای افزایش انعطاف پذیری و راحتی صندلی استفاده می شود. اگر فنرها آسیب دیده یا خم شده اند، باید تعویض شوند.

فرآیند روکوبی :

روش کوبی شامل تغییر پارچه مبل و همچنین تعمیر یا تعویض اجزای داخلی مانند تسمه، کیف، یراق آلات و غیره است. مراحل رویه مهر زنی عبارتند از:

بازرسی و جداسازی:

ابتدا مبل رو مبل را به دقت بررسی می کند تا قطعات آسیب دیده و فرسوده را شناسایی کند. در مرحله بعد، پارچه و اثاثه یا لوازم داخلی مبل با دقت برداشته می شود.

تعمیر و ترمیم:

در این مرحله قسمت های آسیب دیده مبل تختخواب شو مانند فنرها، تسمه ها و اسفنج ها تعمیر یا تعویض می شوند. علاوه بر این، در صورت لزوم، می توان مبل تختخوابشو رنگ آمیزی یا تعمیر کرد. اسفنج و فوم قسمت های نرم و انعطاف پذیر مبل هستند که به مرور زمان فرسوده می شوند و تثبیت می شوند. در این مرحله اسفنج ها و فوم های آسیب دیده با اسفنج های جدید و با کیفیت جایگزین می شوند.

طراحی و برش پارچه:

بسته به مدل و سایز مبل، پارچه جدید با دقت برش داده می شود. سپس لبه های پارچه را به آرامی سوهان می زنند تا از ساییدگی و ساییدگی جلوگیری شود.

کشش و تثبیت پارچه:

پارچه جدید با دقت روی مبل کشیده شده و با استفاده از منگنه، چسب یا میخ مخصوص ثابت می شود.

عوامل موثر بر قیمت تعمیر مبلمان

تعمیر مبل به جای خرید یک مبل جدید یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه و حفظ زیبایی طراحی داخلی شما است. اما قیمت تعمیر مبلمان بسته به نوع و میزان آسیب، نوع مبل و عوامل دیگر می تواند متفاوت باشد. ما در مورد عوامل موثر بر قیمت تعمیر مبلمان صحبت می کنیم:

نوع و میزان آسیب

اولین و مهمترین عامل موثر بر قیمت تعمیر مبلمان، نوع و میزان آسیب است. تعمیرات جزئی مانند ترمیم پارگی یا خراش روی پارچه، سفیدکردن چوب یا تعویض فنر هزینه بسیار کمتری نسبت به تعمیرات اساسی مانند تعویض روکش، اسفنج یا روکش مبل دارد.

نوع مبل

نوع مبل نیز در قیمت تعمیر آن موثر است. به طور کلی تعمیر مبلمان راحت نسبت به تعمیر مبلمان استیل به دلیل ساختار ساده تر هزینه کمتری دارد. علاوه بر این، تعمیر مبلمان کلاسیک و سلطنتی که شیک تر و پیچیده تر است نیاز به زمان و مهارت بیشتری دارد و بر این اساس هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

نوع و کیفیت مواد اولیه

نوع و کیفیت مواد اولیه استفاده شده در تعمیر مبل از دیگر عوامل موثر بر قیمت آن است. به عنوان مثال استفاده از پارچه های مرغوب، اسفنج های با تراکم بالا و چوب بادوام باعث افزایش قیمت تعمیرات می شود.

حقوق استاد

دستمزد استادکار نیز یکی از عوامل موثر بر قیمت تعمیر مبلمان می باشد. دستمزد صنعتگران با تجربه و ماهر بیشتر از صنعتگران با تجربه کمتر است.

کلام آخر

برای مشاهده مدل های مختلف صندلی اپن و انواع آینه از بزرگترین تولیدکننده در تهران و خرید عمده صندلی اپن روی لینک مرتبط کلیک کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*