اشتباهات رایج در چیدمان منزل

اشتباهات رایج در چیدمان منزل

اشتباهات رایج در چیدمان منزل ؟ بدون شک خانه شما محل استراحت و آرامش است پس باید به فکر بهترین دکوراسیون و چیدمان محل استراحت خود باشید. اول از همه ببینید نظر شما در مورد چیدمان خانه چیست؟!
آیا تو این را دوست داری یا نه؟ فقط از بزرگترها و خانواده خود تقلید نکنید. همه افراد در طراحی داخلی سلیقه ای دارند، بنابراین دلیلی برای پیروی از سلیقه آنها ندارید.

پیشنهاد ویژه : برای خرید صندلی اپن و خرید مبل به لینک مربوطه مراجعه کنید.

اشتباه رایج در طراحی خانه

خوب، ما اینجا هستیم تا شما را از کارهای اشتباهی که هنگام چیدمان خانه خود انجام دهید نجات دهیم. بسیاری از افراد بدون توجه به این نکات، خانه خود را تزیین می کنند، در این مواقع وقتی در خانه خود را تعریف می کنیم انرژی منفی در خانه حاکم می شود. صرف نظر از اینکه این فضای نامناسب ممکن است دلایل زیادی از جمله نحوه برخورد، پذیرایی و … داشته باشد، می توان گفت که چیدمان نامناسب خانه بی تاثیر نیست. اکنون با برخورد با اشتباه رایج چیدمان شما را از چنین احساس ناخوشایندی نجات خواهیم داد.

۱٫ انتخاب فرش اشتباه

انتخاب نادرست فرش یکی از اشتباهاتی است که افراد در دکوراسیون منزل مرتکب می شوند. استفاده از فرش های کوچک یکی از رایج ترین اشتباهات طراحی داخلی است، زیرا باعث می شود خانه به هم ریخته و نامرتب به نظر برسد، در حالی که فرش بزرگ خانه را بزرگتر و جادارتر نشان می دهد. . نکته دیگری که شاید به آن توجه نکنید، ابعاد فرش قرار گرفته در زیر میز ناهارخوری است. حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی روی میز نشسته اید، پایتان به سرامیک برخورد کرده و احساس ناخوشایندی داشته باشید! بنابراین قطعاً نمی خواهید این اتفاق در خانه شما بیفتد.

۲٫ استفاده صحیح از کوسن ها

نمی توان زیبایی ای که چیدمان کوسن ها به خانه می دهد را نادیده گرفت اما در ایجاد این زیبایی زیاده روی نکنید! مبلمان شما برای نشستن است نه نمایش کوسن ها! فرض کنید به عنوان مهمان وارد خانه ای می شوید که تعداد زیادی کوسن مبل دارد، طبیعتا هنگام نشستن با مشکل مواجه خواهید شد! علاوه بر این به انتخاب رنگ و جنس پارچه آنها نیز توجه زیادی داشته باشید تا ظاهر دلپذیری را حفظ کنند.

۳٫ چیدمان پایه مبل

مثل گذشته مرسوم است که مبل ها را کنار هم چیده و به دیوار بچسبانند اما این نوع چیدمان مبل کاملا اشتباه است! زیرا فضای گرم و صمیمی خانه به فضای اداری سرد و خشک تبدیل می شود. پس هرگز در طراحی خانه خود این اشتباه را مرتکب نشوید. نکته دیگر به اندازه و ابعاد مبلمان شما مربوط می شود. توجه داشته باشید که اندازه آن باید برای خانه شما مناسب باشد، یعنی برای خانه های بزرگ یک مبل بزرگ و برای فضاهای کوچک یک مبل کوچک در نظر بگیرید. شما می دانید که نیازی ندارید خانه خود را با مبلمان سلطنتی و با ابهت خفه کنید زیرا قرار است مکانی برای آرامش باشد نه اضطراب!

۴٫ نور را دست کم نگیرید!

حتما به خانه کسی دعوت شده اید، اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند چیست؟ درست است، روشنایی خانه!
انرژی که از خانه دریافت می کنید، احساسات و روحیه شما نسبت به آن خانه، همگی به نور مرتبط هستند. کمبود نور در هر فضایی چشمان شما را خسته می کند و در نتیجه احساس بی حالی می کنید، معمولا از این نوع نورپردازی برای مکان هایی مانند کافه ها که حس و حال و هوای متفاوتی دارند استفاده می شود. درعوض، توجه کنید که نور خوب چقدر انرژی شما را افزایش می دهد و حتی کسل کننده ترین فرد مهمان را تشویق می کند تا صحبت کند و به خودش انرژی بدهد. بنابراین هرگز فاکتور نور را دست کم نگیرید.

۵٫ الگوی چیدمان پنل روی دیوار

همه می دانیم که دیوارهای خالی خانه را سرد و بی حال می کند و بهتر است برای زیباتر شدن آن از عکس ها و قاب های مختلف استفاده کنید. اما تعداد کمی از مردم می دانند که چگونه و کجا از این جداول برای دید بهتر استفاده کنند. اولین چیزی که باید رعایت شود ارتفاع مناسب پانل های روی دیوار است. نباید آنقدر بالا نصب شوند که برای دیدن آنها سرتان را بالا بیاورید و پایین آوردن سر هم اشتباه است. ارتفاع مناسب به این معنی است که فریم شما باید در سطح چشم و رو به افراد باشد. مورد بعدی که بسیار مهم است رنگ و ابعاد آنهاست! تابلوهای خیلی بزرگ نیاز به دیوارهای بزرگ دارند، بنابراین به اندازه آنها توجه کنید تا یک تابلو تمام دیوار شما را نپوشاند. زیاده روی نکنید، چون نمایشگاه عکس راه اندازی نمی کنید! پیشنهاد ما این است که از یک دیوار خاص یا چیزی که به آن دیوار گالری می گویند استفاده کنید، چون اتاقی جذاب برای مهمانان شما خواهد بود، تابلوهای زیبایی با تم رنگی خانه خود را در آنجا نصب کنید و لذت ببرید!

۶٫ قرار دادن صحیح تلویزیون در پذیرش

در این قسمت از مقاله به ۱۰ اشتباه رایج در چیدمان میز تلویزیون می پردازیم. همه ما عاشق استفاده از وسایل تزیینی هستیم، البته نمی توان از زیبایی آنها چشم پوشی کرد، اما میز تلویزیون جای ایده آلی برای قرار دادن وسایل تزیینی شما نیست! وقتی به آن نگاه می کنید، صفحه نمایش باید در مرکز توجه باشد و اشکالی ندارد که با تزئینات خود به هم ریخته و نامرتب به نظر برسید. نکته دیگر محل قرارگیری تلویزیون است. لزومی ندارد که در مرکز باشد، با کمی خلاقیت می توانید مکان مناسبی را برای آن در نظر بگیرید تا خانه ای متفاوت و شیک داشته باشید.

۷٫ استفاده متناسب از گل و گیاه

انرژی خوب گیاهان و زیبایی منحصربفرد آنها همه را مجذوب خود می کند و استفاده از آنها در خانه باعث ایجاد حس آرامش و آرامش می شود و بهتر است از گلدان های طبیعی و آپارتمانی استفاده کنید، قول می دهیم هر روز روحیه شما شادتر از قبل شود. دیروز. اما یادتان باشد که قرار نیست جنگل را به خانه بیاورید وگرنه خانه شما گلخانه می شود، پس زیاده روی نکنید! حتی یکی از این ۱۰ اشتباه رایج در طراحی داخلی را مرتکب نشوید!

۸٫ از لوازم و اشیاء تزئینی زیاد استفاده کنید

درست است که تزیینات زیبا و گران قیمت بسیار جذاب و چشم نواز هستند و استفاده از آنها به خانه رنگ می بخشد اما مراقب باشید خانه شما به موزه ای زیبا اما نامناسب تبدیل نشود! چیدمان خانه ایده آل دارای وسایل تزئینی زیبا، غافلگیرکننده و جذاب است، اما اگر زیاد باشد، بیهوده و به هم ریخته می شود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*