انتخاب رنگ مبل دلخواه مان ؟

انتخاب رنگ مبل استیل

انتخاب رنگ مبل منزل

انتخاب رنگ مبل یکی از دغدغه های اصلی در زمان خرید مبلمان منزل می باشد. فرقی نمی کند شما مبل را برای خانه خود می خواهید و یا محل کار و … در هر صورتی باید به رنگ ان توجه کنید. تا سازگار با محیط اطراف و دکوراسیون ان فضا باشد. گزینه های بسیار متنوعی در بازار موجود می باشد. که همین تنوع زیاد کار انتخاب را هم برایتان سخت تر می کند. به همین خاطر توصیه می شود قبل از انتخاب به خریدرنگ مد نظرتان را انتخاب نمایید تا بازه انتخابی محدودی داشته باشید.

نحوه انتخاب رنگ مبل و طرح آن

انتخاب رنگ و طرح مبلمان یکی از مهم ترین عوامل موثر بر زیبایی دکوراسیون و چیدمان می باشد. برای رنگ مبلمان یک اصل کلی وجود دارد. ان این است که رنگ مبلمان را متضاد با سایر المان ها و یا مکمل با ان ها انتخاب کنید. این بدنی معنی است که رنگ مبلمان نباید با دیگر اجزا چدیمان شما همرنگ باشد.

نکات مهم در انتخاب رنگ مبلمان

–قبل خرید ایده داشته باشد

ایده داشته باشید نمی شود که شما به یکباره راهی بازار شوید. به دنبال رنگی نا معلوم و طرحی شانسی بروید. شما باید از قبل ایده خود را انتخاب نمایید. اینکه با توجه به محیط شما و سبک دکوراسیون تان چه مدل مبلی برایتان مناسب خواهد بود. این مبل را با چه رنگ کوسنی ست کنید. تعداد مبل ها چقدر باشد. رنگ ان ها ترکیبی باشد و یا تنها از یک رنگ باشد و … همه این ها را قبل از اقدام به خرید باید در نظر داشته باشید. تا بتوانید بهترین رنگ را برای مبل خود انتخاب نمایید.

–رنگ های مکمل را فراموش نکنید

به سراغ رنگهای مکمل بروید از ساده ترین ترفند هایی که به شما در انتخاب رنگ مبل کمک میکند. یافتن رنگ مکمل چیدمان شما می باشد. این روند باعث می شود که یک چیدمان یکدست داشته باشید. برای مثال اگر پرده های ابی روشن دارید. مبل های سرمه ای و نفتی گزینه ایده الی خواهد بود. این در حالی است که برای دیواری به رنگ بنفش مبل سبز بسیار جلوه گر خواهد بود.

 رنگ های هم خانواده را ست کنید

این یکی دیگر از شیوه های انتخاب رنگ مبل است. که به واسطه آن می توانید هماهنگی را در فضا احساس کنید. میتوانید آنرا با رنگ فرش، کوسن ها را با پرده و … هماهنگ انتخاب کنید. رنگهای هم خانواده مانند: قهوه ای و کرم، سفید و طلایی، آبی و بنفش، زرد و نارنجی و … به راحتی با یکدیگر ست می شوند.

نکات مهمی که در هنگام انتخاب رنگ مبل باید به ان توجه کنید

۱-رنگ روشن زود کثیف میشود.

رنگهای روشن زود کثیف می شوند. اگر برای استفاده روزمره می خواهید و یا فرزند کوچک دارید بهتر است. به سراغ رنگهای خیلی روشن نروید.

۲-متراژ خانه را در نظر بگیرید.

متراژ خانه شما بر روی رنگ انتخابی تان بی تاثیر نخواهد بود. رنگهای روشن برای فضاهای کوچک و بالعکس رنگهای تیره برا یفضا های بزرگ توصیه می شود. چرا که تم روشن باعث دلباز تر شدن و بزرگ تر به نظر رسیدن محیط می شود. این در حالی است که رنگهای تیره باعث ایجاد خفگی می شوند.

۳-قیمت ها را بررسی کنید

حواستان باید به قیمت هم باشد. قیمت برخی مبل ها در برخی رنگها بیشتر می شود. برای مثال مبل های به رنگ قهوه ای و خاکستری و کرم بسیار رایج هستند. زمانی که می خواهید چنین مبلی را به رنگ فیروزه ای و … داشته باشید. که انتخاب هایی خاص هستند باید امادگی رویایی با قیمت بالای ان هم باشید.

بهترین رنگ ها برای مبلمان منزل

برای رنگهای مبلمان سبک دکوراسیون را هم در نظر داشته باشید. رنگهای شاد و روشن و ملایم برای سبک مدرن و رنگهای گرم و تیره تر برای رنگهای کلاسیک مناسب است.

از رایج ترین رنگ هایی که اخیرا برای مبل ها انتخاب شده و بسیار پر طرفدار است عبارتند از:

– آبی متمایل به سبز که جلوه ای خارق العاده به دیزاین شما می بخشد. به راحتی با فرش های کرم و تم سفید سازگاری دارد.

– سفید جز ان دسته از رنگ های محبوب است. که بلا استثنا با هر رنگی ست می شود و ترکیب چشمگیری ایجاد می کند.

– رنگهای خنثی که امروز بیشتر شناخته شده هستند. در هر دو تناز روشن و تیره نیز علاقه مندان مخصوص به خود را دارند و با انتخاب ان می توانید ظاهری متفاوت ایجاد کنید.

– از دیگر رنگ هایی که می توان به ان ها اشاره نمود، خاکستری، قرمز، سبز یشمی، قهوه ای و … است.

دیدگاه‌ها ۰

*
*