انواع طرح های پرده آشپزخانه

انواع طرح های پرده آشپزخانه

انواع طرح های پرده آشپزخانه ؟ پرده های آشپزخانه را می توان از نظر مدل و پارچه تقسیم بندی کرد. ابتدا به بررسی مدل های مختلف پرده و سپس نوع پارچه آن ها می پردازیم.

 

پرده های آشپزخانه از نظر الگوی طراحی

از نظر الگوی طراحی، پرده ها را می توان به چند گروه تقسیم کرد، از جمله:

 

پرده گورخر

یکی از پرده های پرطرفدار برای دکوراسیون آشپزخانه، پرده گورخری است. این پرده ها به صورت عمودی باز و بسته می شوند. به همین دلیل تنظیم نور با آنها بسیار ساده و سریع است. پرده های زبرا از دو نوع پارچه در کنار هم ساخته می شوند. رنگ این دو نوع پارچه را می توان بر اساس رنگ بندی آشپزخانه انتخاب کرد.


پیشنهاد روز : برای خرید صندلی اپن و خرید مبلمان با بهترین کیفیت به وب سایت صندلی شیک مراجعه و یا روی لینک مربوطه کلیک کنید.


 

پرده آشپزخانه سوراخ شده

یکی دیگر از طرح های پرده که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته، پرده سوراخ دار است. استفاده از این پرده ها در اتاق نشیمن و اتاق خواب بسیار محبوب است. از این پرده های کاربردی می توان به عنوان دکوراسیون آشپزخانه نیز استفاده کرد. در قسمت بالایی پرده حلقه های سوراخ دار وجود دارد که برای عبور چوب پرده از آن استفاده می شود. با کمک این حلقه ها نصب پرده ها آسان است. برای شستن این پرده ها می توانید به راحتی آن ها را باز کرده و دوباره نصب کنید. این سهولت نصب در کنار ظاهر مدرن پرده سوراخ دار، آن را به گزینه ای محبوب تبدیل کرده است.

 

پرده تصویر

یکی دیگر از پرده های مناسب برای آشپزخانه، پرده سایه دار است. پرده های سایه دار مانند پرده های گورخری به صورت عمودی باز و بسته می شوند. تفاوت بین آنها این است که پرده ساده تر است. این پرده ها بدون چروک دوخته می شوند. انواع تصاویر طبیعت و مناظر زیبا و یا طرح های دیگر را می توان بر روی صفحه نمایش سایه زنی ویدئو استفاده کرد.

پرده غلتکی

پرده کرکره ای یکی دیگر از پرده های قابل استفاده در آشپزخانه است. این پرده ها به دو صورت افقی و عمودی تولید می شوند. شما می توانید با توجه به سلیقه خود از هر کدام از این پرده ها استفاده کنید. کرکره های غلتکی معمولا به راحتی با دستمال مرطوب تمیز می شوند و نیازی به بازکردن کامل آنها نیست. این یک مزیت بزرگ در آشپزخانه هایی است که خطر لکه بر روی پرده ها از پخت و پز وجود دارد.

 

جنس پرده آشپزخانه

تقسیم بندی دیگری که می توان در مورد انواع پرده آشپزخانه انجام داد، مربوط به پارچه آن ها است. سپس در مورد پارچه های مختلف مناسب برای تزئین آشپزخانه صحبت خواهیم کرد.

 

الگوی پرده های ابریشمی ساده

یکی از مناسب ترین پارچه ها برای آشپزخانه ابریشم است. به راحتی می توانید انواع پرده های ابریشمی ساده را با سبک های مختلف دکوراسیون هماهنگ کنید. علاوه بر کنترل منظره از بیرون، پرده های ابریشمی نور را به داخل راه می دهند. به این ترتیب می توانید از نور طبیعی در طول روز بهره مند شوید.

 

پرده های بامبو و حصیری

نوع دیگری از پرده های بسیار مناسب برای استفاده در آشپزخانه پرده های بامبو و حصیری هستند. اگر می خواهید حسی نزدیک به طبیعت ایجاد کنید، پرده های بامبو و حصیری گزینه خوبی برای شما هستند. این پرده ها به خوبی با سبک های دکوراسیون بوهمی و مدرن هماهنگ می شوند.

 

پرده های کتان

پرده های کتان نیز انتخاب خوبی برای پرده های آشپزخانه هستند. این پرده ها ضخیم تر از پرده های ابریشمی ساده هستند. به همین دلیل در آشپزخانه هایی با پنجره های بیشتر می توان از آنها برای کنترل دید و تنظیم نور استفاده کرد.

 

انتخاب پرده مناسب با سبک دکوراسیون آشپزخانه شما

همانطور که قبلا ذکر شد، در کنار مدل و جنس پرده باید به تناسب و هماهنگی آن با سبک دکوراسیون نیز توجه کرد. در آشپزخانه های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک می توانید از انواع پرده های ابریشمی ساده استفاده کنید. این پرده ها ظاهر لوکس این دو سبک را کامل می کنند. در آشپزخانه های مدرن می توانید از انواع کرکره و کرکره استفاده کنید.

در این مقاله نحوه انتخاب پرده آشپزخانه را بررسی کردیم. برای خرید مدل پرده مناسب باید به سبک دکوراسیون، جنس پرده و الگوی دوخت توجه کنید. از آنجایی که پرده ها طرح ها و سبک های متفاوتی دارند، دانستن آنها خرید مناسب را تضمین می کند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*