اهمیت انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه

اهمیت انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه

اهمیت انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه ؟ اهمیت کابینت را می توان از جنبه دیگری نیز به جز ظاهر بررسی کرد. هزینه ای که برای خرید و نصب کابینت صرف می شود، بخش قابل توجهی از بودجه دکوراسیون آشپزخانه را تشکیل می دهد. از این نظر می توان گفت که انتخاب نادرست کابینت می تواند زیان مالی را به همراه داشته باشد. از طرفی استفاده از کابینت های مناسب علاوه بر استفاده بهینه از فضای موجود می تواند ارزش آپارتمان شما را نیز افزایش دهد. اما اگر نمی دانید کدام مدل کابینت برای آشپزخانه شما مناسب است، می توانید با طرح ها و سبک های مختلف کابینت بیشتر آشنا شوید.

پیشنهاد ویژه امروز : برای خرید صندلی آشپزخانه و خرید آینه با قیمت تولیدکننده کلیک کنید.

انواع طرح های کابینت

کابینت ها را می توان هم از نظر سبک طراحی و هم از نظر متریال به کار رفته در ساخت بدنه و پنل کابینت تقسیم بندی کرد. برای انتخاب بهترین گزینه ها برای دکوراسیون آشپزخانه لازم است در زمان خرید هر دو جنبه را در نظر بگیرید.

 

سبک طراحی کابینت

از نظر سبک طراحی کابینت می توان آنها را به چند دسته اصلی طبقه بندی کرد. بهتر است قبل از انتخاب سبک کابینت، سبک دکوراسیون آشپزخانه را مشخص کنید. به این ترتیب ایجاد هماهنگی بین کابینت و دکوراسیون آشپزخانه راحت تر و بهتر خواهد بود.

 

کمد لباس کلاسیک

کابینت های کلاسیک و به طور کلی سبک دکوراسیون کلاسیک را می توان در هر زمانی استفاده کرد. در واقع این سبک به دلیل ویژگی های خاصش از مد نمی افتد. به همین دلیل است که او هنوز طرفداران خاص خود را دارد. پالت رنگ های خنثی اغلب برای طراحی کابینت های سبک کلاسیک استفاده می شود. سفید، طوسی و کرم رنگ های مناسب این سبک از کابینت ها هستند. در کابینت های کلاسیک استفاده از جزئیات در طراحی و توجه به جزئیات به وفور به چشم می خورد. برخی از این جزئیات عبارتند از: نقوش خاص روی بدنه یا جلوی کابینت، استفاده از دستگیره های تزئینی و پایه های خمیده کابینت. بنابراین اگر قصد دارید از این مدل کابینت در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید، حتما به جزئیات طراحی دقت کنید و پالت رنگی مناسب را انتخاب کنید.

 

کابینت نئوکلاسیک

این سبک از کابینت ها شباهت زیادی به کابینت های کلاسیک دارد. تفاوت آنها در ظاهر مدرن تر آنها نهفته است. می توان گفت مبلمان نئوکلاسیک مدرن و ساده ترین مدل مبلمان کلاسیک است. در این مدل کابینت جزئیات به پیچیدگی سبک کلاسیک نیست و تزئینات ساده تری در نظر گرفته شده است. به طور کلی این سبک برای افرادی که به سبک کلاسیک علاقه دارند اما به دنبال اشکال جدیدتر هستند گزینه ایده آلی به حساب می آید.

کمد لباس مدرن

خطوط ساده و مینیمال از ویژگی های اصلی سبک مدرن هستند. کابینت های مدرن به طور کلی بسیار ساده تر از کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک هستند. بدنه این کابینت ها عموماً بدون تزئینات ساخته می شوند. این کابینت ها یا روی بدنه دسته ندارند و یا از دستگیره های بسیار ساده در آنها استفاده شده است. مبلمان مدرن در نهایت سطحی صاف و یکدست در دکوراسیون ایجاد می کنند.

 

جنس بدنه کابینت

یکی دیگر از روش هایی که می توان کابینت ها را با آن تقسیم کرد، جنس بدنه آنهاست. برخی از مواد پرکاربرد در کابینت سازی عبارتند از:

 

کابینت چوبی

کابینت های چوبی یکی از محبوب ترین گزینه ها هستند. تمام کابینت های چوبی جلوه ای گرم و جذاب به دکور آشپزخانه می دهند. اما معمولاً قیمت بالای آنها باعث می شود مردم گزینه های دیگری را خریداری کنند. این کابینت ها بسیار مقاوم هستند. از طرفی به دلیل نیاز به مراقبت مستمر، نگهداری آنها زمان بر است. اگر سبک دکوراسیون آشپزخانه شما روستیک یا کلاسیک است، کابینت های چوبی انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

 

کابینت ام دی اف

این کابینت ها از انواع رایج در آشپزخانه های امروزی هستند. ام دی اف از تراشه های چوب فشرده ساخته می شود که یک لایه پوشش روی آن اعمال می شود. قیمت مبلمان ام دی اف نسبت به مبلمان چوبی بسیار مناسب است. تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد این مدل کابینت نیز بر محبوبیت آن افزوده است.

 

کابینت فلزی

کابینت های فلزی این روزها چندان طرفدار ندارند. دلیل این امر وجود طرح های جذاب و زیباتر در سایر متریال های به کار رفته در کابینت است. به علاوه کابینت های فلزی در برابر رطوبت چندان مقاوم نیستند. صفحه فلزی کابینت نیز در برابر خط و خش و ضربه چندان مقاوم نیست. به طور کلی اگر به دنبال یک کابینت ارزان قیمت برای فضاهایی مانند انبار هستید، کابینت فلزی می تواند گزینه خوبی باشد.

 

کابینت ممبران

یکی دیگر از مواد مورد استفاده در ساخت کابینت ممبران است. کابینت های ممبران از یک لایه ام دی اف با روکش PVC ساخته شده است. به همین دلیل در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند. تنوع مدل های این کابینت بسیار زیاد و متناسب با سلیقه های مختلف است.

 

پنجره های بلند

شیشه بلند یکی از طرح های چشمگیر و جذاب کابینت است. این نوع مبلمان مانند ممبران از یک لایه ام دی اف ساخته می شود اما لایه بالایی آن پلکسی است. این لایه ظاهری براق به مبلمان می دهد. به همین دلیل یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی آشپزخانه های کوچک است. تمیز کردن و نگهداری این کابینت‌ها بسیار آسان است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طراحان داخلی است.

کلام آخر

در مقاله امروز به انواع طرح های کابینت از نظر سبک و متریال پرداخته ایم. برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید لازم است مدل های مختلف کابینت را بشناسید. همانطور که گفته شد در انتخاب بدنه و پنل مبلمان باید به سازگاری آن ها با دکور آشپزخانه و رنگ بندی آن توجه کرد. از آنجایی که کابینت ها مساحت زیادی را پوشش می دهند، گزینه سرمایه گذاری خوبی برای افراد هستند. بنابراین برای یک خرید خوب، حتما جنبه های مختلفی از جمله طرح، رنگ و کیفیت متریال به کار رفته در ساخت آنها را در نظر بگیرید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*