ایده جذاب برای چیدمان آشپزخانه

دیزاین آشپزخانه

ایده برای آشپزخانه اپن

ایده برای آشپزخانه اپن و زیبایی آشپزخانه اپنی. اگر آشپزخانه مرتب و تمیز باشد اما اپن و کانتر آن به‌هم ریخته باشد. تمیزی آشپزخانه دیگر اهمیتی ندارد؛ زیرا خیلی به چشم نمی‌آید. آگاهی از انواع وسایلی که برای تزیین اپن می‌توانید استفاده ‌کنید به خلاقیت و انتخاب راحت‌تر شما کمک می‌کند.

۱-انتخاب رومیزی

یک انتخاب راحت و ساده، رومیزی سنتی است که با فرهنگ ایرانی آمیخته و جذابیت خاصی به آشپزخانه می‌دهد. اما اگر خانه شما برای رومیزی سنتی مناسب نیست، از انواع دیگر رومیزی‌ها هم می‌توانید استفاده‌ کنید. اینکه از یک رومیزی استفاده‌ کنید، قدم اول برای چیدمان وسایل تزیین اپن آشپزخانه است. از رومیزی ترمه، پته و گلیم‌های کوچک دکوری هم می‌توان استفاده ‌کرد. این رومیزی‌ها روح آشپزخانه‌های ایرانی را زنده می‌کنند. رومیزی روی اپن، جلوه زیبایی به خانه می‌دهد.

۲-صندلی اپن مناسب برای منزل

استفاده از صندلی اپن ربطی به کوچکی یا بزرگی خانه ندارد. با استفاده از صندلی مناسب و استاندارد می‌توانید از اپن به‌عنوان میز ناهارخوری هم استفاده‌ کنید. روکش صندلی‌های سنتی هم به دکورهای سنتی خانه می‌آید. درغیر این صورت، از صندلی‌های هم‌رنگ با دکور منزل خود استفاده‌ کنید.

۳-وسایل ضروری را بعنوان وسایل تزیینی استفاده کنید

روی یک تخته چوبی یا شیشه‌ای یا ظرف مناسب مثل سینی، مواد ضروری مصرفی مانند نمکدان، چای، چوب‌های دارچین و ظروف ادویه‌های مهمی که مصرف می‌کنید را بچینید و از آنها روی اپن به‌عنوان دکور اپن استفاده‌ کنید. درست است که این موارد در کابینت هم مفید هستند. اما این‌گونه دسترسی به آنها برای شما آسان‌تر شده و هم زیباتر به نظر می‌رسند.

۴- استفاده از نظم دهنده ها برای زیبایی

اگر مصرف چای شما مانند خیلی از خانواده‌های دیگر ایرانی بالاست، می‌دانید که هیچ‌چیز به‌اندازه پاکت چای‌های کیسه‌ای سریع خالی نمی‌شود. بهتر است کیسه‌های چای را در طعم‌های مختلف مورد علاقه خانواده‌تان در ظروفی که برداشتن آنها را راحت کند، بچینید و روی اپن قرار دهید.

۵- استفاده از میوه‌ها روی اپن

در سال‌های قدیم میوه‌های مصنوعی را در ظروف میوه می‌چیدند و برای تزیین روی میز قرار می‌دادند. اما با مدرنیزه شدن دکوراسیون، به‌سمت طبیعی بودن و کاربردی بودن وسایل پیش می‌رویم. شما می‌توانید از میوه‌های طبیعی برای تزیین اپن آشپزخانه استفاده کنید، در ظروف دکوری دلخواه آنها را بچینید و روی اپن قرار دهید.

۶- ایجاد فاصله‌های عمدی

در دکوراسیون‌ مدرن هرچه اپن خالی‌تر باشد، شیک‌تر است. انتخاب چند وسیله تزیینی در کنار فضای خالی اپن باعث ایجاد سبک مینیمال و شیک می‌شود. می‌توانید در یک گلدان گل‌های چیده شده تازه بگذارید و یک یا دو مورد از وسایل تزیین اپن آشپزخانه را چیده و باقی فضا را خالی بگذارید.

۸- استفاده از استندهای دکوری نگهدارنده ظروف برای تزیین اپن

از دیگر وسایل تزیین اپن آشپزخانه، استندهای دکوری هستند. استفاده از استند ادویه باعث راحتی استفاده از آنها و ایمن شدن جای ظروف ادویه هاست، اما از دکوری‌های دیگری برای نگه‌داشتن لیوان یا ظروف آشپزخانه می‌توانید استفاده ‌کنید. این ظروف مانند استند و قفسه به‌صورت ایستاده قرار می‌گیرند و باعث مرتب شدن و زیبایی آشپزخانه و اپن می‌شوند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*