ایده زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه

ایده زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه

ایده زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه ؟ زیباسازی آشپزخانه یکی از دغدغه های خانم ها برای داشتن آشپزخانه زیباتر و مدرن تر هستش که ما در این مقاله به آن می پردازیم.

مهمترین ایده های زیباسازی آشپزخانه

نورپردازی خوب

طراحی و اجرای نورپردازی به شما این امکان را می دهد که جزئیات آشپزخانه را بهتر ببینید. برای این کار بهتر است از چند نوع نورپردازی در فضای آشپزخانه استفاده کنید. در واقع برای داشتن نورپردازی صحیح باید از انواع تجهیزات نورپردازی در ارتفاعات مختلف استفاده کرد. برای مثال می توانید از لوستر آشپزخانه برای نورپردازی مرکزی و چراغ های LED برای زیر کابینت ها استفاده کنید. به این ترتیب به نور مناسب در سطوح مختلف دسترسی خواهید داشت.

 

پیشنهاد روز :  برای خرید صندلی اپن  و خرید مبل ارزان با قیمت عمده کلیک کنید.

 

سازگاری بین رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه

توجه به هارمونی رنگی یکی از نکات مهم دکوراسیون داخلی در تمامی فضاهاست. در دکوراسیون آشپزخانه شیک این موضوع اهمیت خاص خود را دارد و باید مورد توجه قرار گیرد. برای استفاده از رنگ های مناسب، بهتر است قبل از شروع کار، پالت رنگی فضا را مشخص کنید. پالت رنگ به رنگ هایی اشاره دارد که قصد دارید در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید. پس از مشخص شدن پالت، رنگ دیوارها، کف، سقف و مبلمان را بر اساس آن انتخاب کنید. به این ترتیب امکان انتخاب رنگ های ناهمگون بسیار کم خواهد بود. یکی دیگر از مسائل مهم مربوط به رنگ ها، توانایی برجسته کردن یک عنصر خاص از آشپزخانه است. به عنوان مثال، استفاده از رنگ متضاد در کابینت جزیره می تواند آن را به عنصر مهمی از فضا تبدیل کند.

توجه به جزئیات در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

تصویر کلی از دکوراسیون آشپزخانه با کابینت ها و وسایلی مانند یخچال و اجاق گاز ایجاد می شود. اما در یک آشپزخانه شیک علاوه بر کلیات، به طراحی جزئیات نیز توجه ویژه ای می شود. جزئیاتی مانند پایه و دستگیره های کابینت از جمله عناصری هستند که در دکوراسیون آشپزخانه موثر خواهند بود. علاوه بر این، یک لوستر آشپزخانه، یک شیر ظرفشویی و یک سینک مخصوص می تواند جذابیت بیشتری به دکوراسیون آشپزخانه شما ببخشد.

 

ایجاد تنوع در طراحی کابینت

یکی از محبوب ترین طرح های کابینت در سال های اخیر استفاده از ترکیب چند طرح کابینت در آشپزخانه است. در واقع در این روش علاوه بر کابینت های معمولی از کابینت هایی با درهای شیشه ای و قفسه های باز نیز استفاده می کنند. همچنین توصیه می شود در صورت وجود فضای کافی، یک واحد جزیره اضافه کنید. به این ترتیب دکوراسیون آشپزخانه از نظر بصری بسیار متنوع خواهد بود. از نظر کارایی، استفاده از چند مدل کابینت نسبت به یک نوع مناسب تر خواهد بود.

از کاشی بین کابینت ها استفاده کنید

یکی از ایده های جذابی که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه استفاده می شود، استفاده از کاشی بین کابینت ها است. این کاشی ها که در فضای بین کابینت بالایی و پایینی قرار می گیرند تاثیر بسزایی در دکوراسیون آشپزخانه دارند. تنوع طرح و رنگ کاشی های بین کابینتی بسیار زیاد است. به همین دلیل افراد به راحتی می توانند گزینه مناسب برای آشپزخانه منزل خود را پیدا کنند. از طرفی اگر قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه را دارید می توانید از این ایده نیز استفاده کنید. با تغییر کاشی بین کابینت ها فضای جدیدی در آشپزخانه شما ایجاد می شود.

بافت و طرح را به دکوراسیون آشپزخانه اضافه کنید

خرید ظروف حصیری، یک تابلو نقاشی یا یک فرش کوچک ایده هایی برای جذابیت بیشتر در آشپزخانه ای شیک هستند. ابزار و لوازمی که بافت و طرح خاصی را به فضای آشپزخانه می آورند و به دکوراسیون عمق و غنای بیشتری می بخشند. در نتیجه تجربه فضایی را دلپذیرتر خواهند کرد.

 

استفاده از گیاهان طبیعی

یکی دیگر از ایده هایی که می توان برای دلپذیرتر شدن دکوراسیون آشپزخانه استفاده کرد، استفاده از گیاهان طبیعی است. گل ها و گیاهان به فضاهای داخلی طراوت و سرسبزی می بخشند. این موضوع به دلیل دور بودن از طبیعت جایگاه ویژه ای در آپارتمان ها به خود اختصاص داده است. شاید تا به حال به استفاده از گیاهان در دکوراسیون آشپزخانه فکر نکرده باشید، اما با افزودن چند گل طبیعی می توانید دکوراسیون آشپزخانه را بسیار شاداب و دلنشین کنید.

کلام آخر

در این مقاله به ایده ها و مواردی برای زیباتر و جذاب تر شدن دکوراسیون آشپزخانه پرداخته ایم. بسیاری از این ایده ها را می توان با هزینه کم اجرا کرد. اما تاثیر بسزایی در فضای داخلی خواهند داشت. تعویض لوستر یا کاشی آشپزخانه بین کابینت ها، افزودن گل و گیاه و استفاده از رنگ های مناسب از جمله این ایده هاست.

دیدگاه‌ها ۰

*
*