با کمبود فضا در خانه چه کنیم ؟

با کمبود فضا در خانه چه کنیم

با کمبود فضا در خانه چه کنیم ؟ کمبود فضا در خانه به دغدغه و مشکل بسیاری از افراد ساکن در آپارتمان های کوچک تبدیل شده است. هزینه های بالای اجاره و خرید آپارتمان های بزرگ اکثر افراد را مجبور به خرید یا اجاره آپارتمان های کوچک می کند. یکی از مشکلات زندگی در آپارتمان های کوچک کمبود جا است. البته خلاقیت افراد در حل این مشکل بسیار مهم است.
یکی از ساده ترین راه ها برای حل مشکل کمبود فضا، حذف دستگاه هایی است که در این شرایط ناکارآمد هستند و نیازی به وجود ندارند. به عبارت دیگر هدایای خود را به جلسات خود تقدیم کنید. مثلا میز ناهارخوری

پیشنهاد برای شما: برای مشاهده صندلی اپن آشپزخانه و خرید مبل کم جا به وب سایت صندلی اپن شیک مراجعه کنید.

اگر شما هم با مشکل کمبود جا در خانه مواجه هستید این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مطلب از مجله چوب پرشین با بیان روش های کاربردی مشکل کمبود جا در منزل را حل می کنیم.

کمبود فضا در آشپزخانه

کمبود فضا در آشپزخانه نیز مشکل بسیاری از خانم هاست. آپارتمان های کوچک دارای آشپزخانه های کوچک هستند. با اعمال روش های زیر می توانید این مشکل را تا حدودی حل کنید

به جای قرار دادن ادویه ها روی میز یا کابینت، آن ها را روی دیوار نصب کنید و فضای روی میز را آزاد کنید.
از جمله وسایلی که فضای آشپزخانه را اشغال می کند قابلمه و تابه است. تعلیق آنها می تواند این مشکل را حل کند. استفاده از گیره های دیواری: برای آویزان کردن آنها می توانید از گیره های دیواری استفاده کنید. همچنین می توانید آنها را زیر کمد یا جلوی پنجره آشپزخانه آویزان کنید.
ببینید از کدام وسایل آشپزخانه بیشتر استفاده می کنید و کدام را کمتر. ظروفی را که در یک ماه یا یک سال به ندرت استفاده می کنید، بالای کابینت قرار دهید. آشپزخانه کوچک دیگر جایی برای قرار دادن وسایل تزئینی ندارد.

کمبود فضا در اتاق

کمبود فضا در اتاق خواب نیز یکی از مشکلات آپارتمان های کوچک است. برای کاهش این مشکل می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

استفاده از تخت خواب های کشو دار:

تخت های کشو دار فضای مناسبی را برای نگهداری لباس، کتاب و سایر چیزها فراهم می کند.

کمد و کشو:

استفاده از کمد و کشو می تواند فضای بسیار خوبی را برای نظم بخشیدن به لباس ها و سایر موارد در اختیار شما قرار دهد.
همیشه از یک سبد یا سطل برای جمع آوری لباس های کثیف، کثیف و آماده شستشو استفاده کنید تا در قسمت های مختلف خانه پراکنده نشوند.
استفاده از قفسه های قرار داده شده در پشت در محل مناسبی برای آویزان کردن لباس هایی است که روزانه استفاده می کنید. یکی از مزایای این کمدها عدم نیاز به سوراخ کاری است.

دیدگاه‌ها ۰

*
*