بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه چیست ؟

بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه چیست

بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه چیست ؟ مهمترین قسمت هر خانه آشپزخانه است. زیرا زن خانه بیشتر روز خود را در آشپزخانه می گذراند. در طراحی داخلی همیشه تاکید بر آشپزخانه است. به همین دلیل بهترین دکوراسیون آشپزخانه واحد ساختمانی است. چیدمان آشپزخانه بسیار مهم است و واقعا سلیقه مهماندار را نشان می دهد. دکوراسیون با توجه به سلیقه افراد تعیین می شود و نمی توان یک نوع چیدمان را به عنوان بهترین سبک برای آشپزخانه یا اتاق های دیگر خانه معرفی کرد. تناسب و هماهنگی کابینت با فرش، لوازم جانبی روی کابینت، لوستر، اجاق گاز و فر بسیار مهم است. در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین دکوراسیون آشپزخانه را با توجه به سلیقه های مختلف ارائه دهیم. لطفا تا آخر با ما باشید.

اهمیت دکوراسیون آشپزخانه در زیبایی خانه

داشتن بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه مستلزم هماهنگی تمامی وسایل قابل مشاهده است. اول از همه، لازم است سبک غالب آشپزخانه مشخص شود. مثلا سبک کلاسیک مدرن یا جدید برای آشپزخانه انتخاب می شود یا سبک های دیگر… سپس بسته به سبک انتخابی باید کابینت ها و رنگ آنها انتخاب شود. انتخاب کابینت بسیار مهم است و در چیدمان آشپزخانه تاثیرگذار خواهد بود. البته فضای آشپزخانه در انتخاب نوع مبلمان بسیار مهم خواهد بود. تعیین سبک و دکور آشپزخانه مطمئناً به انتخاب کابینت محدود نمی شود.

اگر محل غذاخوری در آشپزخانه انتخاب شده است، میز ناهارخوری را باید بر اساس سبک و رنگ کابینت ها انتخاب کنید. چیدمان عناصری مانند قفسه یا تزئینات در آشپزخانه باید بر اساس نوع و رنگ کابینت انتخاب شود. در صورت استفاده از فرش در آشپزخانه باید بر اساس فضای آشپزخانه و هارمونی رنگ مبلمان انتخاب شود.

نکات مهم برای داشتن بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه

اگر قصد دارید خانه جدیدی بسازید یا در حال بازسازی آشپزخانه و منزل خود هستید، توصیه می کنم به موارد ذکر شده در این مقاله توجه کنید. اگر قصد دارید آشپزخانه را خودتان طراحی کنید، ابتدا باید موقعیت خود را مشخص کنید. بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه نتیجه طراحی دقیق و رعایت قوانین طراحی است. بهتر است طراحی آشپزخانه را به یک معمار یا دکوراتور بسپارید زیرا آنها کار خود را به درستی انجام می دهند.

ابتدا محل قرارگیری وسایل خود را در آشپزخانه مشخص کنید. محل قرارگیری سینک، یخچال، ماشین لباسشویی و… باید دقیقا مشخص شود حتی به میز ناهارخوری فکر کنید.

در صورت وجود، فضای اضافی یا خالی را مشخص کنید. اگر می خواهید قسمتی از آشپزخانه خالی از کابینت باشد باید این موضوع را کاملا مشخص کنید. بسته به تعداد وسایل یا استفاده روزانه از آشپزخانه، فضای بین و فضای خالی را نیز تعیین کنید.

پس از تعیین محل و محل المان ها، باید نوع و رنگ مبلمان مورد نظر را مشخص کرده و با خانه مطابقت دهید. اگر آشپزخانه شما نمایان نیست و درب ورودی دارد، می توانید از هر سبکی برای آشپزخانه خود استفاده کنید. اما اگر به فضاهای دیگر مانند اتاق نشیمن و پذیرایی متصل است، باید آشپزخانه را دقیقا مطابق با سبک خانه طراحی کنید.

علاوه بر این داشتن بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه برای استفاده درست از فضا ضروری است. فضای آشپزخانه های کوچک نیاز به استفاده از وسایل کوچکتر دارد و شرایط برای آشپزخانه های بزرگ متفاوت است. رنگ و مدل مبلمان بسیار مهم است و اگر از انتخاب آن پشیمان شدید چاره ای جز پذیرش آن ندارید. زیرا هزینه زیادی دارد و ممکن است چندین ماه وقت شما تلف شود. در این صورت، قبل از انتخاب رنگ، مدل و سبک مبلمان آشپزخانه، حتما از مدل های مختلف آن به صورت آنلاین دیدن کنید و از کارشناسان این حوزه مشاوره بگیرید.

بهترین دکوراسیون برای یک آشپزخانه کوچک

آشپزخانه های کوچک باید بر اساس قوانین و اصول دکوراسیون چیدمان شوند. بهترین دکوراسیون برای یک آشپزخانه کوچک بر اساس رنگ ها، وسایل مجاز و اندازه آنها تعیین می شود. می دانیم که اهمیت آشپزخانه در زیبا جلوه دادن خانه بسیار مهم است.

بهترین دکور برای غذاهای ایرانی

بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه های ایرانی با توجه به سلیقه افراد متفاوت است. استفاده از کابینت های شیک و استفاده از وسایل متعدد در آشپزخانه از ویژگی های بارز غذاهای ایرانی است. اگر سبک خانه مدرن است، نباید از سبک های دیگری به جز سبک مدرن برای طراحی آشپزخانه استفاده کنید. در خانه های ایرانی، آشپزخانه همیشه حرف اول را در طراحی داخلی می زند. آشپزی همیشه در آشپزخانه خانه های ایرانی وجود دارد و حتی شام و ناهار نیز در این محیط اتفاق می افتد. بنابراین در طراحی خانه های ایرانی در صورت امکان از آشپزخانه بزرگ استفاده می شود.

داشتن یک آشپزخانه کلاسیک در خانه ای با فضای شیک حرفه ای به نظر نمی رسد. بنابراین برای داشتن فضایی دلنشین در آشپزخانه و چیدمان اولیه آن به سبک ایرانی باید به فضای کلی خانه و سبک به کار رفته در آن توجه کرد. لوازم برنزی و طلایی در خانه های ایرانی کاربرد فراوانی دارد. لازم به ذکر است که استفاده از این وسایل برای آشپزخانه بسته به رنگ و مدل کابینت ها ممکن است ظاهر خوبی نداشته باشد.

بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه سفید

آشپزخانه هایی با کابینت و طرح های سفید یکی از محبوب ترین سبک ها برای دکوراسیون آشپزخانه هستند. معمولا طراحی، تزیین و چیدمان آشپزخانه سفید ساده تر و راحت تر است. سفید یک رنگ خنثی است که به راحتی با هر رنگ و ترکیبی هماهنگ می شود. برای تزئین اپن آشپزخانه می توان از هر رنگی استفاده کرد. البته استفاده از رنگ های برنزی توصیه نمی شود. ترکیب رنگ سفید با رنگ های مشکی، قهوه ای، آبی و خاکستری فوق العاده است. رنگ های شاد مانند سبز، بنفش و آبی سرمه ای اغلب با سفید جفت می شوند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که فکر می کنید طرح یا رنگ خاصی خیلی زود تکراری می شود، توصیه می کنیم از رنگ سفید برای دکوراسیون آشپزخانه و طراحی کابینت استفاده کنید. رنگ سفید کابینت ها به فضای آشپزخانه روح و تمیزی می بخشد و در گسترش این محیط نقش بسزایی دارد. کابینت های سفید خود را با هر رنگ دیگری که دوست دارید ست کنید و از وسایل تزئینی مختلف استفاده کنید. چون دست شما برای انتخاب درست باز است.

اصول طراحی آشپزخانه

آشپزخانه تمیز و مرتب همیشه حال و هوای خوبی به اعضای خانه به خصوص خانم ها می دهد. بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه، دکوراسیونی است که بر اساس اصول و قوانین سازماندهی شده باشد. در آشپزخانه های بزرگ دست مهماندار برای چیدمان وسایل و انتخاب اندازه و نوع آنها بازتر است.

برای مثال استفاده از میز ناهارخوری در آشپزخانه های بزرگ یا استفاده از جزیره یا میز بسیار مهم است. راه اندازی یک بار یا کافه کوچک در آشپزخانه های بزرگ نیز امکان پذیر است. استفاده از رنگ مشکی و قهوه ای یا هر رنگ دیگری برای کابینت ها نیز در این آشپزخانه ها مجاز است.

اما آشپزخانه های کوچک موضوع دیگری است. به عنوان مثال، استفاده از یک فرش با بار زیاد آشپزخانه شما را کوچکتر نشان می دهد. یا استفاده از جزیره در وسط آشپزخانه مطمئنا کار خانم خانه را سخت می کند.

بیش از همه باید به فضای آشپزخانه توجه کنید تا محیطی دلپذیر داشته باشید. انتخاب نوع وسایل برقی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، فر و …. باید طبق دیگران و کابینت ها انجام شود. اصول طراحی آشپزخانه بر این اساس استوار است که وسایل آشپزخانه باید با یکدیگر هماهنگ باشند. نسبت از نظر اندازه، رنگ و سبک تجهیزات درک می شود.

دکوراسیون آشپزخانه نیز باید بر اساس این اصول باشد. استفاده از گلدان های تزئینی یا گلدان های حاوی گیاهان خوراکی جذاب خواهد بود. در اصول طراحی بهترین دکوراسیون منزل تاکید شده است که آشپزخانه نه شلوغ باشد و نه خیلی ساکت. به همین دلیل باید به چیدمان اشیا در آشپزخانه توجه کنیم.

طراحی خاص آشپزخانه

امروزه آنها طرح های منحصر به فردی را برای خاص تر کردن آشپزخانه ایجاد می کنند. بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه با این طرح های ساده و البته زیبا معنا پیدا می کند. استفاده از نور مخفی در سقف آشپزخانه و در گوشه و کنار کابینت ها در زیباسازی آشپزخانه بسیار موثر است. استفاده از نور مخفی در زیر کابینت ها نیز باعث می شود آشپزخانه مجلل و روشن تر به نظر برسد.

کلام آخر

برای خرید صندلی اپن ، انواع مبل و خرید انواع آینه به لینک مرتبط کلیک کنید. صندلی اپن شیک بزرگترین تولیدکننده صندلی و مبلمان در ایران با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت.

دیدگاه‌ها ۰

*
*