بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی

بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی

بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی ؟ بهتر است بدانید که رنگ اتاق نشیمن شما نه تنها بر روحیه افراد تاثیر می گذارد، بلکه بر درک آن ها از محیط اتاق نشیمن شما نیز تاثیر می گذارد. این جلوه بسیار بیشتر است زیرا با سایر جزئیات اتاق نشیمن هماهنگی کامل دارد. برای انتخاب رنگ پذیرایی باید به نکات و نکاتی دقت کنید. این جزئیات شامل حال و هوا و سلیقه اعضای خانواده، سبک دکوراسیون، میزان و شدت نور، فعالیت هایی است که در پذیرایی انجام می دهید (مثلا تماشای تلویزیون). بر این اساس، در اینجا بهترین رنگ ها برای پذیرایی آمده است:

۱- رنگ سفید بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی است

رنگ سفید را باید یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین رنگ های مناسب برای پذیرایی دانست. این رنگ بیش از هر رنگ دیگری نور را منعکس می کند و اطراف را بزرگتر نشان می دهد. علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگی های مثبت رنگ سفید برای پذیرایی، سهولت ترکیب آن با رنگ های دیگر است. می توانید از سایه های مختلف سفید استفاده کنید یا آن را با رنگ های دیگر ترکیب کنید. به عنوان مثال، استفاده از رنگ سفید استخوانی، سفید یخی یا کرم در پذیرایی بسیار رایج است.


برای مشاهده نمونه صندلی اپن و خرید ست ناهارخوری به لینک مرتبط مراجعه کنید.


 

۲- رنگ دیواره استخوان گیرنده

یکی از محبوب ترین رنگ ها برای پذیرایی رنگ استخوانی است. این رنگ در سبک های مدرن، مینیمال، فرانسوی و کلاسیک استفاده می شود و فضا را روشن تر و بزرگتر می کند. در ساخت این رنگ از رنگ های سفید، مشکی و پوره استفاده می شود. در رنگ استخوانی رنگ سفید رنگ اصلی است و به ازای هر ۴ کیلوگرم فقط ۲ قطره رنگ سیاه و ۴ قطره رنگ ماش به آن اضافه می شود. به همین دلیل رنگ نهایی روشن است و به خوبی با رنگ های دیگر ترکیب می شود.

۳- رنگ کرم برای پذیرایی

یکی از بهترین رنگ ها برای پذیرایی که طرفداران زیادی دارد، رنگ های کرم و قهوه ای یا تناژهای نزدیک به این دو است. استفاده از این دو رنگ استقبال شما را گرم می کند. علاوه بر رنگ قهوه ای، استفاده از چوب و چرم راحت تر است. البته بهتر است توجه داشته باشید که رنگ کرم نباید در اقلیت باشد. در این ترکیب می توانید از زرد تیره، خردلی و کاراملی نیز استفاده کنید.

۴- رنگ دیوار پذیرایی صدفی است

با قطعیت می توان گفت که بهترین رنگ برای دریافت رنگ پوسته است. این رنگ ظرافت و سادگی را به خوبی حفظ می کند و گزینه ای عالی برای سبک دکوراسیون مینیمال است. علاوه بر این، می توانید از این رنگ برای پذیرایی به سبک پر زرق و برق استفاده کنید. در این رنگ می توانید ترکیبی از رنگ استخوانی، کرم و سفید، با سایه بسیار روشن صورتی را مشاهده کنید.

۵- لیمو زرد برای سرو

اگر به دنبال زیباترین رنگ برای اتاق نشیمن هستید، بهتر است نگاهی به رنگ زرد لیمویی بیاندازید. این رنگ را باید نماد درخشندگی دانست. از آنجایی که زرد لیمویی برای پذیرایی چندان تهاجمی نیست، انتخاب آن به عنوان رنگ اتاق پذیرایی گزینه خوبی به حساب می آید. این رنگ دارای هر دو ویژگی زرد و سفید یا کرم است. آبی، سبز و خاکستری بهترین رنگ ها برای ترکیب با زرد لیمویی در پذیرایی هستند.

۶- خاکستری روشن بهترین رنگ برای اتاق نشیمن است

سایه های مختلف خاکستری به عنوان یک رنگ خنثی برای محیط های رسمی بهترین کار را دارد. علاوه بر این، این رنگ اثر آرام بخشی دارد اما نباید از رنگ های غنی آن استفاده کرد. بسیاری از رنگ ها مانند قرمز، آبی، صورتی، زرد، سبز، سفید، سیاه، بنفش و غیره. مکمل خاکستری به خوبی در پذیرایی.

۷- رنگ هلویی برای رنگ اتاق نشیمن

هلویی از ترکیب صورتی و نارنجی ایجاد می شود. بنابراین باید انتظار داشته باشیم که خواص و ویژگی های هر دو رنگ را داشته باشد. لطافت، گرمی و درخشندگی جزئی از ویژگی های این رنگ است. سبز، آبی، کرم، طلایی، زرد و خاکستری مکمل این رنگ هستند.

۸- از رنگ زیتونی برای ترمیم استفاده کنید

زیتونی را نیز باید یکی از زیباترین رنگ های اتاق نشیمن دانست. استفاده از این رنگ گزینه مناسبی برای دکوراسیون سنتی به حساب می آید. با انواع چیدمان مبل ها سازگار می شود و به افراد جسارت می دهد. زیتونی بهترین گزینه برای افراد دارای تفکر خلاق است. رنگ های سفید، شتری، خاکستری، کرم، زرشکی و سبز ترکیب رنگ خوبی را با زیتونی در اتاق نشیمن ایجاد می کنند.

در انتخاب بهترین رنگ دیوار پذیرایی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

انواع رنگ ها برای اتاق پذیرایی را با هم مورد بررسی قرار دادیم. اما سوال مهم اینجاست که در انتخاب زیباترین رنگ برای اتاق پذیرایی چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟ پاسخ سوال اینجاست:

  • برای انتخاب رنگ پذیرایی توجه به اندازه اتاق بسیار مهم است. رنگ مناسب برای پذیرایی کوچک با رنگ مناسب پذیرایی بزرگ متفاوت است.
  • سعی کنید یک پالت رنگ برای اتاق پذیرایی انتخاب کنید که ۶۰ در صد از آن رنگ غالب، ۳۰ درصد رنگ دوم و ۱۰ درصد به عنوان درنگ سوم پذیرایی (رنگ برجسته) باشد.
  • در انتخاب مناسب ترین رنگ به وسایل موجود در محیط نیز توجه کنید. مثلا برای دکوراسیون های سنتی استفاده از رنگ های روشن بهتر است.
  • در برخی موارد می توانید از رنگ های مکمل وسایل خانه استفاده کنید. البته توجه کنید که دچار زیاده روی نشده و درصد ترکیب رنگ ها را رعایت کنید.
  • اگر قصد دارید استفاده از رنگ های خنثی را در پذیرایی در دستور کار خود قرار دهید، محدودیت ایجاد نکنید و سعی کنید از رنگ های دیگر حتی به میزان کم و موردی استفاده کنید.
  • اگر در منطقه جغرافیایی سردسیر قرار دارید استفاده از رنگ های گرم و اگر در منطقه گرمسیر هستید استفده از رنگ های سرد توصیه می شود.
  • زیباترین رنگ برای پذیرایی وجود ندارد. بنابراین بهتر است از ترکیبی از بهترین رنگ ها برای پذیرایی استفاده کنید.
دیدگاه‌ها ۰

*
*