بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک ؟ درست است که رنگ مبل یک موضوع سلیقه ای است. به طوری که بعضی از افراد رنگ های تیره دوست دارند و بعضی دیگر تمایل دارند رنگ روشن انتخاب کنند که با فرش، پرده و یا دیگر وسایل دکوراسیون منزل خود ست کنند. اما گاهی شرایطی وجود که انتخاب رنگ مبل، تاثیر زیادی در کوچک و یا بزرگ نشان دادن محیط اطراف دارد.

از آنجایی که خرید مبل ، برای خانه های کوچک، موضوع اهمیت داری است و نمی توان هر مبل و با هر رنگی را انتخاب کرد. زیرا فضا محدود است و نباید مبلی را انتخاب کنید که تمامی فضا را بگیرد و دیگر جایی برای رفت و آمد نباشد. از سوی دیگر نباید رنگی را انتخاب کنید که فضا را کوچکتر و یا تیره تر نشان دهد.

بهترین رنگ مبل مناسب برای خانه های کوچک

زندگی در خانه های کوچک، یکسری محدودیت هایی را برا خرید وسایل منزل ایجاد می کند. اما اگر درست و اصولی وسایل را انتخاب کنید، خانه شما شیک تر و مدرن تر از آن چیزی به نظر می رسد ک تصورش را هم نمی توانسید بکنید. مبل، یکی از مهم ترین اجزای دکوراسیون خانه است و برای اینکه بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک را انتخاب کنید. لازم است که در جریان یکسری اصول و قواعد باشید که علاوه بر اینکه اتاق نشیمن و یا دکوراسیون منزل شما زیباتر دیده می شود. بلکه بزرگتر و روشن تر هم دیده می شود.

توجه داشتن به رنگ و جنس مبل

نکته مهمی که خیلی از طراحان دکوراسیون به آن توجه میکنند. هماهنگ کردن رنگ پارچه مبل با دکوراسیون داخلی منزل است. در چنین مرحله ای شما باید بدانید که انتخاب چه رنگی می تواند به بزرگ نشان دادن فضای منزلتان کمک کند. رنگ پارچه مبل باید با رنگ دیوارها هماهنگی داشته باشد و یا حداقل یک تناسب با آن داشته باشد.

در هنگام خرید مبل راحتی شیک، سبک دکوراسیون فضای داخلی تاثیر زیادی در انتخاب رنگ پارچه مبل دارد. برای مدل های ساده و مدرن، می توانید از رنگ های خنثی و تمیزی مانند سفید، خاکستری و یا بژ استفاده کنید. اما برای مبل های کلاسیک، رنگ های شادتری مانند قرمز، نارنجی و یا طلایی را انتخاب کنید.

نور ورودی خانه را در نظر بگیرید!

برای اینکه خانه کوچک بزرگتر از آن چیزی که هست نشان داده شود. باید نور کافی در اتاق وجود داشته باشد. به عنوان مثال می توانیم به پارچه های رنگ روشن اشاره کنیم. که فضا را از آن چیزی که هست بزرگتر نشان می دهد. چه برای خانه های کوچک و چه برای خانه های بزرگ بهتر است که از پرده های ضخیم استفاده نکنید. مبل ها را نزدیک پنجره ها قرار دهید. تا خورشید با تابش نور خود وسایل و محیط اطراف شما را بزرگتر نشان دهد.

انتخاب پارچه تیره برای مبلمان

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک، جزو پرفروش ترین رنگ ها برای مبلمان است و طیف رنگ های تیره طرفدارهای خودش را دارد. اگر فضایی که برای چیدن مبل در نظر گرفتید در برابر نور خورشید قرار دارد، رنگ تیره بیشتر از رنگ های دیگر تحت تاثیر قرار می گیرد. برای انتخاب پارچه های تیره برای مبلمان خانه کوچک، باید این موضوع را در نظر داشته باشید. که اگر فضای خانه محدود است. بهتر است مبل های بزرگ خریداری نکنید و یا قطعات محدودتری را در نظر بگیرید. زمانی می توانید مبل های تیره انتخاب کنید که نور ورودی منزلتان خوب باشد.

در انتخاب رنگ پارچه، نیاز خود را در نظر بگیرید!

یک نکته دیگری که باید در انتخاب رنگ پارچه در نظر داشته باشید این است که اگر در منزل خود بچه کوچک و یا حیوان خانگی دارید. بهتر است که از پارچه مبلی استفاده کنید که جای لک و کثیفی را نشان نمی دهد و یا اینکه تمیز کردن آن راحت تر است.

رنگ های خنثی بهترین رنگ برای خانه های کوچک!

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک، رنگ هایی هستند که طیف خنثی دارند. اگر می خواهید بدانید که چه رنگ هایی هستند. باید به رنگ های آبی، خاکستری، قهوه ای، شکلاتی و کرم اشاره کنیم. به عنوان مثال رنگ های آبی و روشن برای مبلمان در خانه کوچک می تواند بهترین انتخاب باشد. زیرا که رنگ ابی، حس ارامش و انرژی را در خانه بوجود می آورد و فضا را دلبازتر از حد عادی خود نشان می دهد.

مبل خاکستری هم جزو مبلمان با رنگ های خنثی است. اگر کثیفی و یا لکه برایتان دغدغه است. بهتر است رنگ پارچه مبل شکلاتی را انتخاب کنید. رنگ های کرم، طوسی، استخوانی و شیری از بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک است. البته با وجود دکوراسیون های مدرن، محدودیت کمتری برای انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک وجود دارد.

رنگ پارچه مبل را تا دو درجه تیره تر انتخاب کنید!

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باید برای انتخاب رنگ مبل برای خانه های کوچک به آن توجه کنید. اگر رنگ مبل شما بین یک تا دو درجه تیره باشد. اگر مبل را در معرض نور خورشید قرار دهید. رنگ آن به مرور کمرنگ تر می شود. در چنین شرایطی می توانید رنگ مبلی را انتخاب کنید که در برابر نور خورشید کمرنگ نمی شود و یا اینکه مبل خود را به دور از نور خورشید قرار دهید. همچنین مبل های تیره تر، لکه ها را کمتر نشان می دهند. اگر حیوان خانگی دارید، مبل تیره مو و یا کرک حیوانات را کمتر نشان می دهد.

نکاتی مهم درباره مبل که قطعا نمی دانید!

انتخاب رنگ فقط درمورد پارچه مبل نیست!

شاید برایتان جالب باشد که رنگ قسمت چوبی مبل هم مهم است. چوب هایی که رنگ روشنی دارند، برای خانه های کوچک مناسب هستند. اگر در چنین مواردی تمایل به چوب های رنگ روشن ندارید، پس باید رنگ پارچه مبل را روشن انتخاب کنید تا فضا را بزرگتر نشان دهد.

اگر مبلمان خود را بیشتر از وسایل دیگر دوست دارید. می خواهید در بدو ورود هر فرد مبل ها بیشتر به چشم بیاید، ابتدا باید انتخاب کنید. که مبل روشن باشد یا تیره! نکته مهم اینجاست که رنگ کف اتاق نیر در انتخاب رنگ مبل تاثیر گذار است. اگر مبل تیره ای را روی سطح تیره قرار دهید. مبل شما در تاریکی گم زمین گم می شود.

رنگ مبل را با توجه به رنگ کاغذ دیواری، رنگ میزهای اتاق، پرده ها و دیگر وسایل انتخاب کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که لازم نیست حتما رنگ مبل با رنگ وسایل همرنگ باشد. بلکه باید یک و یا دو درجه تفاوت هم داشته باشد. این تضاد رنگی هم به زیبایی بیشتر دکوراسیون کمک می کند و هم اینکه فضا را بزرگتر نشان می دهد.

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*