بهترین سبک ها برای طراحی آشپزخانه

بهترین سبک ها برای طراحی آشپزخانه

بهترین سبک ها برای طراحی آشپزخانه ؟ چه در حال تزئین خانه خود باشید و چه قصد دارید آن را بازسازی کنید، دانستن سبک های مختلف به شما کمک می کند تا مبلمان و تجهیزات مورد نیاز خود را با دید بهتری خریداری کنید. در ادامه تعدادی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون آشپزخانه را بررسی می کنیم.

پیشنهاد روز برای خرید صندلی اپن با قیمت عمده کلیک کنید.

مدرنترین سبک طراحی آشپزخانه

آشپزخانه روستایی

طراحی آشپزخانه به سبک روستیک فضای باز و دلپذیری را در خانه ایجاد می کند. این سبک برای خانه های ویلایی و سوله باغ بسیار مناسب است. زیرا فضای زندگی روستایی را به یاد می آورد. کابینت ها و مبلمان سبک روستیک معمولا از چوب طبیعی ساخته می شوند. رنگ ها نیز شامل انواع کرم، زرد و سبز روشن است. به طور کلی رنگ هایی که طبیعت را تداعی می کنند در سبک روستیک استفاده می شوند.

آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به گونه ای طراحی شده است که شلوغی و شلوغی را به حداقل برساند. در این سبک فضاها شیک و مدرن هستند. تکنولوژی امروزی نیز برای راحتی در این آشپزخانه ها استفاده می شود. کابینت ها و مبلمان مدرن ساده و بدون تزئین هستند و تا جایی که امکان دارد از وسایل اضافی پرهیز می شود. همچنین بهتر است پالت رنگی طراحی آشپزخانه مدرن را از میان رنگ های خنثی مانند سفید یا خاکستری انتخاب کنید.

غذاهای کلاسیک و نئوکلاسیک

طرح های آشپزخانه کلاسیک و نئوکلاسیک همیشه محبوب هستند. بسیاری از افرادی که به دنبال استایل های بادوام هستند این سبک ها را ترجیح می دهند. در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک شاهد کابینت هایی با تزئینات و جزئیات هستیم. کابینت های ممبران یکی از پرطرفدارترین انواع آشپزخانه های کلاسیک و نئوکلاسیک هستند. زیرا طرح های مختلف را می توان به راحتی بر روی این کابینت ها پیاده سازی کرد.

بهترین سبک ها برای طراحی آشپزخانه

کابینت های چوبی با جزئیات ظریف از جمله کابینت های مناسب برای این سبک های طراحی آشپزخانه هستند. علاوه بر این، مبلمان آشپزخانه در این سبک با جزئیات بیشتری همراه است. اگر به دنبال سبکی ساده تر از کلاسیک و با جزئیات بیشتر از دکوراسیون آشپزخانه مدرن هستید، سبک نئوکلاسیک گزینه خوبی برای شما خواهد بود. زیرا در این سبک کابینت و مبلمان کلاسیک با ظاهری مدرن طراحی می شود.

طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

یکی از سبک هایی که امروزه در آپارتمان ها و ادارات مورد توجه قرار گرفته، سبک دکوراسیون صنعتی است. از ویژگی های این سبک می توان به دیده شدن تاسیسات و لوله ها و حتی قسمت هایی از سازه در دکوراسیون اشاره کرد. پنجره های بزرگ و استفاده از مصالح فلزی و بتنی در دکوراسیون از دیگر ویژگی های سبک صنعتی است. بنابراین بهتر است در آشپزخانه هایی با این سبک دکوراسیون از مبلمان و کابینت فلزی استفاده کنید.

 

سبک بوهمی در طراحی آشپزخانه

سبک بوهمی برای دوستداران طبیعت است. در این سبک تا حد امکان از بافت ها و رنگ های نزدیک به طبیعت استفاده می شود. به طور کلی سبک بوهمی به دنبال ایجاد فضایی آرام با استفاده از عناصر سنتی و طبیعی است. به همین دلیل استفاده از گیاهان این سبک به وفور دیده می شود. همچنین قالیچه و پارچه های سنتی از پرکاربردترین اشیا در دکوراسیون بوهمی هستند. مواد طبیعی مانند چوب و سنگ نیز در این سبک جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. بنابراین، در آشپزخانه سبک بوهمی می توانید از کابینت های چوبی در ترکیب با میز سنگی استفاده کنید. طراحی آشپزخانه به سبک بوهمی فضایی گرم و دلنشین ایجاد می کند که هرکسی می تواند بنا به سلیقه خود آن را چیدمان کند.

کلام آخر

سبک های مختلفی برای دکوراسیون وجود دارد که می توانید بنا به سلیقه خود در طراحی منزل خود از آن ها استفاده کنید. نکته مهم در طراحی آشپزخانه، هماهنگی سبک دکوراسیون آن با دیگر فضاهای خانه است. برای مثال اگر دکوراسیون آشپزخانه شما مدرن است، بهتر است از سبک مدرن در اتاق نشیمن استفاده کنید. یا اگر از سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک در اتاق نشیمن استفاده کرده اید، بهتر است آشپزخانه کلاسیک طراحی کنید. به طور کلی باید به هماهنگی بین سبک فضاها توجه کرد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*