ترکیب رنگ متمایز در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ متمایز در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ متمایز در دکوراسیون داخلی منزل ؟ بعد از یک روز سخت در محل کار یا حتی یک روز مرخصی با خانواده، اولین جایی که همه می خواهند در خانه باشند. از آغاز تاریخ، خانه محل آرامش بوده و همه انسان ها همیشه سعی داشته اند خانه خود را هر چند کوچک، زیبا و با ترکیب رنگ دلخواه بسازند و این سوال یکی از دغدغه های همیشگی بوده است. انسانیت؛ به همین دلیل است که به مرور زمان راهکارهای جدیدی برای چیدمان بهتر دکوراسیون خانه پیشنهاد می شود.

در چیدمان خانه مشکلات زیادی دخیل است که زیبایی و دلنشینی محیط اطراف آن را تعیین می کند و یکی از آنها و شاید به یقین بتوان گفت که مهمترین آنها ترکیب رنگ ها در خانه است. دکوراسیون خانه؛ زیرا بهترین و گران ترین مبلمان و همچنین لوکس ترین وسایل در بزرگ ترین خانه ها اگر ترکیب رنگی مناسبی نداشته باشند زیبایی و جلوه خود را از دست خواهند داد.

از طرفی اگر کمی با روانشناسی رنگ ها آشنایی داشته باشید، قطعا تاثیرات شگفت انگیز و معجزه آسای رنگ ها را بر روح و روان افراد خواهید دانست. اگرچه انتخاب رنگ وسایل منزل کاملا سلیقه ای و به علایق و خواسته های فرد بستگی دارد، اما رعایت نکاتی به رسیدن به این هدف کمک می کند: بنابراین در این قسمت قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین رنگ را انتخاب کنید. ترکیب با برخی توصیه ها

برای دکوراسیون داخلی خانه از چه ترکیب رنگی می توان استفاده کرد؟

هنگام انتخاب ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل باید با رنگ مبلمان و محیط اطراف اعم از کفپوش، دیوار، پرده، کابینت و لوازم خانگی هماهنگ باشد. علاوه بر این در انتخاب رنگ باید به سبک طراحی محیط، نوع کاربری، سن و جنسیت ساکنین و ابعاد خانه توجه شود.

شاید در گذشته شاهد استفاده از رنگ های تند و به اصطلاح شاد در چیدمان خانه ها نبودیم، اما امروزه می توان گفت محدودیتی برای ترکیب رنگ های دکوراسیون منزل وجود ندارد به شرطی که رنگ های انتخابی مناسب باشد. اولین نکته ای که در مورد ترکیب رنگ باید در نظر گرفت این است که رنگ ها را به دو گروه اصلی و فرعی طبقه بندی کنید و از رنگ های مکمل در کنار یکدیگر استفاده کنید.


برای خرید صندلی اپن و خرید مبل از وب سایت صندلی اپن شیک روی لینک مربوطه کلیک کنید.


در این تقسیم بندی سه رنگ اصلی وجود دارد و بقیه رنگ ها از ترکیب این سه رنگ اصلی به دست می آیند. زرد، قرمز و آبی رنگ های اصلی هستند و رنگ های دیگری مانند نارنجی (ترکیب زرد و قرمز)، سبز (ترکیب زرد و آبی)، بنفش (ترکیب قرمز و آبی) و… رنگ های فرعی هستند.

دانستن این نکته کافی است تا بتوان هر رنگ را در کنار مکمل آن قرار داد. تشخیص مکمل رنگ های اصلی نیز با توجه به رنگ های ثانویه به دست آمده از ترکیب رنگ های اصلی کار ساده ای است. در واقع مکمل هر رنگ اصلی دو رنگ اصلی دیگر و ترکیب آنهاست. به عنوان مثال، قرمز و زرد و ترکیب آنها، یعنی نارنجی، مکمل آبی هستند.

قانون ۶۰-۳۰-۱۰

انتخاب ترکیب رنگ دکوراسیون منزل با رعایت قانون ۶۰-۳۰-۱۰ یک نکته حرفه ای برای داشتن بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل است. طبق این قانون، هنگام انتخاب رنگ برای یک مکان، رنگ ها بر اساس این نسبت تقسیم می شوند:

۶۰ درصد رنگ مدل، ۳۰ درصد رنگ های فرعی و ۱۰ درصد رنگ های فرعی

برای توضیح بیشتر این مشکل، بیایید کت و شلوار مردانه را در نظر بگیریم: ۶۰٪ از کل لباس ها کت و شلوار، ۳۰٪ پیراهن و ۱۰٪ کراوات است. اگر همین قانون را برای انتخاب ترکیب رنگ اعمال کنیم، دیوارها و کف ۶۰ درصد، مبلمان و لوازم جانبی مانند مبلمان ۳۰ درصد و اشیای جزئی مانند گلدان، مجسمه یا هر وسیله تزئینی دیگر ۱۰ درصد از سطح را پوشش می دهند. . رنگ محیط

با ترکیب رنگ مناسب ابعاد خانه را تغییر دهید

بله این درست است! با انتخاب صحیح رنگ ها می توان ابعاد خانه را بزرگ یا کاهش داد.

اگر خانه کوچکی دارید، استفاده از رنگ‌های تیره در چیدمان توصیه نمی‌شود زیرا محیط را کوچک‌تر نشان می‌دهد.
استفاده از رنگ های ملایم و روشن مانند سفید، می باشد.

با ترکیب رنگ مناسب ابعاد خانه را تغییر دهید

بله این درست است! با انتخاب صحیح رنگ ها می توان ابعاد خانه را بزرگ یا کاهش داد.

اگر خانه کوچکی دارید، استفاده از رنگ‌های تیره در چیدمان توصیه نمی‌شود زیرا محیط را کوچک‌تر نشان می‌دهد.
استفاده از رنگ های ملایم و روشن مانند سفید، خاکستری، سبز و آبی کم رنگ به خصوص برای پس زمینه، محیط را بزرگتر نشان می دهد. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از رنگ های شاد در دکوراسیون استفاده کنید، بلکه برعکس، باید از اشیاء رنگارنگ برای برجسته شدن این رنگ های خنثی استفاده کنید.

رنگ پس زمینه خانه را انتخاب کنید

دیوارها و کف، بافت محیط به حساب می آیند و انتخاب عاقلانه رنگ آنها باعث بازتر شدن شما در انتخاب رنگ سایر عناصر می شود. بنابراین بهتر است رنگی خنثی و ملایم انتخاب کنید تا بتوان آن را به راحتی با رنگ های دیگر هماهنگ کرد و در نتیجه با هم صدا کرد.

این رنگ ها لزوما سفید یا خاکستری نیستند، اما استفاده از رنگ های دیگر با تن ملایم همین کارکرد را برای شما خواهد داشت. اگرچه استفاده از رنگ های قوی مانند قرمز و نارنجی روی دیوارها ممکن است در نگاه اول جذاب باشد، اما پس از مدتی خسته کننده خواهد شد، اما استفاده از این رنگ ها برای وسایل دیگری مانند مبلمان در زمینه خنثی موثرتر خواهد بود. .
چه رنگ هایی را می توان با هم استفاده کرد؟
دوست داشتن یک رنگ برای استفاده از آن در دکوراسیون کافی نیست. برخی رنگ ها را نباید با هم مخلوط کرد زیرا باعث خستگی و آشفتگی ذهنی می شوند. به همین دلیل در این قسمت توصیه هایی را برای داشتن بهترین ترکیب رنگ به شما ارائه می کنیم.

۱- رنگ سفید را با رنگ های دیگر ترکیب کنید

سفید تقریباً تنها رنگی است که با همه رنگ‌ها ست می‌شود.

سفید و سبز، سفید و آبی، سفید و زرشکی و غیره. همه زیبا و مناسب هستند بنابراین اگر رنگ خاصی در ذهن دارید و نمی توانید ترکیب مناسبی را پیدا کنید، رنگ سفید بهترین مکمل خواهد بود.
یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پس‌زمینه، استفاده از رنگ‌های سفید و رنگ‌های دیگر برای برجسته‌تر کردن آن است.

۲- زرد را با رنگ های دیگر ترکیب کنید

رنگ زرد مانند سفید با بیشتر رنگ ها جفت می شود و باعث می شود محیط بزرگتر و بازتر به نظر برسد.
استفاده از این رنگ در کنار رنگ های دیگر، محیط خانه را صمیمی و گرم می کند، احساس نشاط و شادابی را به ارمغان می آورد و برای خانه های کوچک نیز مناسب است.
زرد یک رنگ سرگرم کننده است، اما زرد بیش از حد خسته کننده است. زرد را می توانید به شکل کوسن، پوف، گلدان و پانل با هر ترکیب رنگی ست کنید.
یکی از رنگ هایی که ترکیب زیبایی در کنار رنگ زرد ایجاد می کند، سایه های مختلف بنفش است.
طیف های بنفش روشن لطافت و متانت خاصی به دکوراسیون می بخشد، در حالی که طیف های تیره تر شکوه خاصی دارند و محیط را مجلل می کنند. البته می توان از رنگ سبز یا سفید نیز به عنوان چاشنی با این رنگ ها استفاده کرد.

۳- ترکیب کرم قهوه ای محبوب و معمولی

محبوبیت رنگ قهوه ای در دکوراسیون یک واقعیت غیر قابل انکار است و رنگی است که هرگز از مد نمی افتد. ترکیب رنگ کرم و قهوه ای همیشه شیک و جذاب بوده و هنوز هم بسیاری از افراد این ترکیب رنگ را برای دکوراسیون منزل خود دوست دارند.

اگرچه این ترکیب محبوب و خواستنی همیشه و همه جا زیبا به نظر می رسد، اما بدون همراهی رنگ های شادتر، کمی خسته کننده و یکنواخت به نظر می رسد. به همین دلیل استفاده از رنگ هایی مانند بنفش و نارنجی دکوراسیون شما را زنده می کند و محیط را دلپذیرتر می کند.
کرم و قهوه ای در کنار آبی یا فیروزه ای نیز ترکیب بسیار خوبی خواهد بود زیرا آبی به عنوان یک رنگ سرد در کنار رنگ گرمی مانند قهوه ای واقعا زیبا به نظر می رسد.
رنگ قهوه ای روی مبلمان چوبی حس دکوراسیونی متمرکز بر سبک سنتی را به ما القا می کند، اما ترکیب آن با رنگ های دیگر، به خصوص آبی، ظاهری مدرن و فانتزی به آن بخشیده است.
ترکیب دیگری که به رنگ قهوه ای می آید طلایی است. این رنگ در ترکیب با رنگ قهوه ای، فضا را بسیار شیک، مجلل و زیبا می کند.

۶- بهترین ترکیب رنگ با آبی

آبی رنگ بسیار پرطرفداری در بین اکثر افراد است و جایگاه ویژه ای در رنگ بندی دکوراسیون منزل دارد.

اگرچه آبی یکی از رنگ های سرد است، اما همچنان آرامش خاص خود را دارد. از طرفی در ترکیب با رنگ های دیگر به خصوص رنگ های گرم مانند نارنجی، این آرامش با گرما، طراوت و نشاط همراه خواهد بود.
رنگ های آبی و نارنجی در کنار اجسام چوبی و سایه های مختلف قهوه ای بسیار جذاب و مناسب خواهند بود.
اگر به دنبال آرامش هستید، ترکیب رنگ‌های آبی و سبز با کمی سفید فضایی فوق‌العاده آرام و به دور از هیجان را برای شما ایجاد می‌کند که به شما کمک می‌کند پس از یک روز پرمشغله و پر استرس قدرت خود را به دست آورید.

به دلیل سردی ذاتی رنگ های آبی، سفید و سبز، ترکیب آنها با یکدیگر حس شادابی ذهنی را القا می کند و برای مناطق گرمسیری و فصل تابستان بسیار مناسب است.
اگر می خواهید کمی گرما به محیط اضافه کنید، استفاده از رنگ های قرمز، آبی، زرد یا نارنجی برای لوازم جانبی مانند کوسن، مجسمه، گلدان یا پرده کمک زیادی به شما می کند.
رنگ های آبی و نارنجی در چرخه رنگ روبروی هم قرار گرفته و مکمل یکدیگر هستند. ترکیب آنها فضایی شاد و راحت ایجاد می کند.
ترکیب سایه های مختلف آبی با سبز و سفید مانند یک مسکن تسکین دهنده است. این ترکیب رنگ برای اتاق خواب کودکان بیش فعال بسیار مناسب است که تمرکز و راحتی را برای آنها فراهم می کند. علاوه بر این، در مناطق گرم تابستان مانند خانه های ساحلی، ترکیب رنگ آبی، سفید و سبز بسیار جذاب می شود و حال و هوای ساحل را به خانه می آورد.
اگرچه در انتخاب ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب آزادی بیشتری دارید، اما در نظر گرفتن جنسیت و سن فرد استفاده کننده از اتاق به انتخاب بهتر شما کمک می کند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*