تفاوت کاناپه با مبل راحتی و هر آنچه که برای خرید آنها باید بدانید

تفاوت کاناپه با مبل راحتی

تفاوت کاناپه با مبل راحتی و هر آنچه که برای خرید آنها باید بدانید ؟ سرویس مبلمان یکی از عناصر اصلی دکوراسیون منزل است و سبک و چیدمان سایر وسایل منزل را تعیین می کند. کافی است سری به بازارهای فروش لوازم خانگی بزنید تا با انواع مدل مبلمان که هر کدام برای هدفی خاص و شکلی متفاوت طراحی شده و با نام خاصی به شما ارائه می شود، آشنا شوید؛ مانند مبل ال شکل، مبل، مبل سلطنتی، مبل راحتی و … که هر کدام هدف خاص خود را دارند. پس لازم است تفاوت مبل و مبل را بدانیم. در این مقاله شما را با تفاوت مبل و مبل آشنا می کنیم تا در هنگام خرید بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

تعریف کلی کاناپه و کاناپه

قبل از اینکه بخواهیم تفاوت بین مبل و مبل را بررسی کنیم، بهتر است توضیح مختصری در مورد هر یک از آنها مرور کنیم:

نیمکت

تقریبا ۲۰۰ سال از تولید اولین مبلمان راحتی می گذرد و این نوع مبل هنوز هم یکی از انتخاب های اصلی برای تزیین مکان های مختلف باقی مانده است. طرح این مبل ها معمولا به صورت بدنه ای کوچک و پاهای کوتاه است و اسکلت آن از چوب های مختلفی ساخته می شود که در نهایت با چرم یا پارچه مخصوص پوشانده می شود.

مبلمان راحتی که به طور خاص برای خانه یا محل کار طراحی شده اند به صورت مبل، تخت خواب و … تولید می شوند، بنابراین خوب است حداقل در هر خانه یکی از آن ها وجود داشته باشد.
نیمکت
مبل ها مبلمانی فرانسوی هستند که برای ۳ تا ۴ نفر مناسب هستند و در اتاق های غذاخوری یا نشیمن قرار می گیرند. مبل ها متحرک هستند و نسخه کوچکتر و غیررسمی تری از مبلمان محسوب می شوند.

این محصولات به دو دسته دو و سه نفره تقسیم می شوند. مدل های دو نفره در ست مبل گنجانده شده است و مدل های سه نفره به صورت تکی یا همراه با ست مبلمان به فروش می رسد. مبل های دیگری مانند مبل تختخواب شو، مبل تک نفره و مبل فانتزی نیز در بازار موجود است.

تفاوت بین مبل

تفاوت بین مبل و مبل در چندین مورد مختلف نهفته است که می توانید در اینجا بخوانید. این تفاوت ها ممکن است در ظاهر آشکار نباشند. اما با کمی دقت می توانید به راحتی آنها را در محصولات انتخابی خود مشاهده کنید:

مبل‌ها کوچک‌تر، سبک‌تر و جابه‌جایی آسان‌تر هستند. در حالی که مبل بزرگتر و سنگین تر است.
معمولا مبلمان راحتی از مبل ها کیفیت بهتری دارند. زیرا مستعد آسیب ناشی از افزایش استفاده هستند.
مبلمان راحت به صورت ست فروخته می شود. در حالی که بیشتر اوقات مبل به صورت تکی به فروش می رسد و شکل متفاوت آن به شما این امکان را می دهد که آن را در هر کجا که می خواهید قرار دهید.
مبل ها را می توان در اتاق ها و فضاهای کوچکتر نیز قرار داد و به عنوان مبلمان مستقل استفاده کرد. اما مبلمان راحتی مجموعه ای از قطعات شامل صندلی، مبل و مبل است که معمولا در اتاق نشیمن قرار می گیرند.
مبل ها و مبل ها در رنگ و جنس تفاوت هایی با هم دارند. مبل ها اغلب از پارچه یا چرم با کیفیت بالا ساخته می شوند. در حالی که رویه مبلمان بسیار متنوع است و می توان از مواد دیگری نیز در آن استفاده کرد.

ویژگی های ظاهری مبل

اگر با وجود تفاوت هایی که در مورد این دو مورد پرکاربرد در خانه ذکر کردیم، هنوز نمی توانید تفاوت مبل و مبل را تشخیص دهید، بهتر است ویژگی های ظاهری مبل و مبل را در نظر داشته باشید تا بتوانید تشخیص دهید. آنها را در یک نگاه.

طراحی نشیمن و تکیه گاه مبل راحتی استاندارد و ارگونومیک بوده و پاها و کمر با زاویه مناسبی نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند. علاوه بر این، پشتی به خوبی پشت را می پوشاند و اندازه و عمق صندلی دقیقاً متناسب با بدن است. به علاوه ارتفاع پایه های این مبل ها به گونه ای است که پایه ها آویزان نمی شوند. به طور کلی طراحی مبل راحتی بر اساس ارگونومی بدن انسان است تا بتواند در استفاده از آن حس خوبی را به فرد القا کند. علاوه بر این در تولید این مبل ها از فوم و پارچه سرد با دوام و ماندگاری پایدار و قوام رنگ و قابلیت شستشو استفاده می شود.

ویژگی های ظاهری انواع مبل

برای درک تفاوت مبل و مبل، بهتر است ویژگی های مبل را بدانید. مبل دارای بافت نرم و در عین حال مقاوم است و باید کاملاً با سبک d هماهنگ باشد.

کلام آخر

برای خرید صندلی اپن و مشاهده انواع مبلمان می تواینید روی لینک مرتبط کلیک کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*