دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن

دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن

دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن ؟ سبک مدرن در طراحی داخلی امروزه یکی از محبوب ترین سبک ها در طراحی داخلی است. در این سبک سادگی و ایجاد فضای مینیمال در مرکز توجه قرار دارد. این سبک در دکوراسیون آشپزخانه نیز جایگاه ویژه ای پیدا کرده و به یکی از سبک های رایج تبدیل شده است. ایجاد ظاهری شیک و مدرن را می توان یکی از دلایل این تمایل به سبک مدرن در دکوراسیون آشپزخانه دانست.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که منظور از سبک مدرن در دکوراسیون چیست؟ به چه نوع فضاهایی مدرن می گویند؟ و چگونه یک آشپزخانه مدرن طراحی کنیم؟ به همین دلیل، بهتر است ابتدا این سبک را به طور کلی بشناسید.

 

پیشنهاد ویژه : برای خرید مبل و  خرید صندلی اپن با بهترین کیفیت کلیک کنید.

 

آغاز سبک مدرن در طراحی داخلی را می توان آغاز قرن بیستم دانست. در آن زمان با رشد و توسعه صنعت و افزایش سرعت ساخت و ساز، سبک مدرن ابتدا در معماری و سپس در طراحی داخلی شکل گرفت. این سبک در ابتدا تحت تاثیر سبک بین المللی و همچنین طرح های اسکاندیناوی قرار گرفت. اما گسترش سبک مدرن در طراحی داخلی پس از پایان جنگ جهانی دوم و رشد اقتصادی آن دوره اتفاق افتاد. مبلمان مدرن، زیبا، مقرون به صرفه و ساده بود. به همین دلیل است که به سرعت در سراسر جهان محبوب شد.

 

در آن زمان سبک مدرن در دکوراسیون آشپزخانه رواج داشت و ظاهر آشپزخانه ها را تغییر داد. اشکال ساده، خطوط صاف و ظاهر مینیمال از ویژگی های اصلی این سبک است که در دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه های مدرن نیز کاربرد دارد. پلان های اپن و آشپزخانه های بدون دیوار نیز از دیگر عناصر این سبک هستند که فضایی یکپارچه را در خانه ها ایجاد می کنند.

ایده های جذاب در دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه های مدرن

استفاده از سبک مدرن به پالت رنگ های خنثی و کابینت های ساده محدود نمی شود. در این سبک نیز مانند سایر سبک های دکوراسیون می توان از ایده های متفاوتی استفاده کرد. در ادامه برخی از این ایده ها را با هم بررسی می کنیم.

 

استفاده از کاشی بین کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از راه‌های افزایش جذابیت بصری به آشپزخانه‌های مدرن، نصب کاشی بین کابینت‌ها است. این کاشی ها در اشکال و رنگ های مختلف تولید می شوند. در دکوراسیون آشپزخانه مدرن از کاشی هایی با اشکال هندسی بین کابینت ها استفاده کنید و جلوه ای متفاوت در آشپزخانه ایجاد کنید.

 

یک واحد جزیره ای کاربردی بسازید

اولویت دادن به عملکرد در طراحی یکی از موارد اصلی در مورد سبک مدرن است. به همین دلیل توجه به کاربردی بودن لوازم خانگی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن بسیار مهم است. در این راستا طراحی کابینت جزیره ای چند منظوره گزینه مناسبی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه خواهد بود. می توانید از این مبلمان برای تهیه و صرف غذا، فضای نگهداری و یا نصب سینک ظرفشویی برای شستن ظروف استفاده کنید.

نصب لوسترهای مخصوص

نورپردازی خوب در هر فضایی یکی از اصول طراحی و دکوراسیون داخلی است. از طریق نورپردازی، علاوه بر تامین نور مورد نیاز، می توانید جنبه خاصی از طراحی را برجسته کنید. برای مثال با نصب لوستر بر روی مبلمان جزیره، دید آن را افزایش دهید. از طرفی چراغ ها و لوسترها نیز می توانند از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر به نظر برسند و جذابیت دکور آشپزخانه را افزایش دهند. در چیدمان آشپزخانه به سبک مدرن، لوسترها و چراغ های ظریف، هندسی و مینیمال به خوبی با فضا ترکیب می شوند.

استفاده از دو رنگ در کابینت سازی

یکی دیگر از ایده های جدید و پرطرفدار در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از دو رنگ در بدنه کابینت ها است. اگر در انتخاب رنگ خاصی برای کابینت ها مشکل دارید، این ایده می تواند به شما کمک کند. ترکیب سفید و مشکی یا سفید و خاکستری انتخاب های خوبی برای یک استایل مدرن هستند. از این روش می توان برای افزودن رنگ برجسته به طرح نیز استفاده کرد. به این ترتیب رنگ مورد نظر به پالت آشپزخانه اضافه می شود اما رنگ غالب فضا نخواهد بود. روش دیگر استفاده از دو تن رنگی مختلف در کابینت ها است. این مورد همچنین ظاهری مدرن و چشمگیر به آشپزخانه های مدرن می دهد.

فضاهای نشیمن متعدد را در دکوراسیون آشپزخانه مدرن طراحی کنید

همانطور که گفته شد، عملکرد مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است

از مواد با کیفیت استفاده کنید

سبک مدرن بر اساس طراحی و تولید مبلمان و لوازم خانگی مقرون به صرفه و بادوام توسعه یافته است. بنابراین جای تعجب نیست که توجه ویژه ای به کیفیت مواد در این سبک شود. این شامل همه چیز از کفپوش و دیوارپوش گرفته تا کابینت و مبلمان است. به عبارتی در دکوراسیون به سبک مدرن، اشیای ساده و با کیفیت به اجناس پر زرق و برق اما کم کیفیت ترجیح داده می شود.

 

جزئیات را به آشپزخانه مدرن اضافه کنید

طراحی برخی از آشپزخانه های مدرن می تواند بسیار ساده و مینیمال باشد. پالت رنگ بسیار محدود و سطوح صاف و ساده از ویژگی های این سبک آشپزخانه است. گاهی اوقات کاربران چنین فضاهایی بعد از مدتی آشپزخانه خود را بی روح و کسل کننده می دانند. در چنین مواقعی می توانید با افزودن برخی جزئیات شیک و مدرن حس جدیدی به دکوراسیون بدهید. برای مثال در آشپزخانه ای با کابینت های ساده و تک رنگ می توانید از دسته های فلزی طلایی یا نقره ای برای ایجاد جلوه و تنوع بیشتر استفاده کنید. نمونه دیگر در این مورد نصب شیر سینک مخصوص و منحصر به فرد است که دکوراسیون آشپزخانه مدرن را از یکنواختی خارج خواهد کرد.

در دکوراسیون آشپزخانه مدرن به فضاهای ذخیره سازی توجه کنید

در راستای تلاش برای طراحی هر چه کاربردی خانه هایی به سبک مدرن، فضاهای ذخیره سازی یکی از نکات مورد توجه طراحان است. در طراحی آشپزخانه مدرن توجه به وجود فضای ذخیره سازی کافی یکی از اولویت ها و در عین حال یکی از چالش های طراحان و معماران داخلی است. برای داشتن فضای بیشتر باید از تمام سطح موجود به بهترین نحو استفاده کرد. طراحی گوشه و به حداقل رساندن قطعات طراحی نشده از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است. علاوه بر این، طراحی خلاقانه کابینت در ابعاد و اشکال مختلف، ایده دیگری برای طراحی بهینه دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه است.

 

ترکیبی از سبک مدرن و روستیک

اگر به فضای روستیک و نوستالژیک در دکوراسیون علاقه دارید احتمالا ترکیب دو سبک روستیک و مدرن گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. سادگی و سادگی مهمترین ویژگی مشترک این دو سبک است. این ویژگی مشترک می تواند زمینه مناسبی برای ترکیب این دو سبک ایجاد کند. یکی از ایده هایی که می توانید در این مورد استفاده کنید استفاده از کابینت های چوبی ساده است. بافت طبیعی چوب هم نوعی سادگی دارد و هم مدرنیته. دسته های ساده، خطوط صاف و اشکال هندسی منظم نیز مکمل این ترکیب خواهند بود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*