راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل

راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل

راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل  ؟ ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا مبل راحت و شیک پیدا کنید و در عین حال متناسب با سبک زندگی و بودجه شما باشد. بنابراین، یک فنجان قهوه بردارید و بیایید شروع کنیم. در پایان این مقاله، تمام اطلاعات لازم برای تصمیم گیری مطمئن و آگاهانه در مورد انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن خود را خواهید داشت، البته یک پیشنهاد! هم داریم.

با چند ملاحظه کلیدی، می‌توانید فرآیند انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن خود را بسیار آسان‌تر کنید و اطمینان حاصل کنید. که مبل‌هایی متناسب با نیازها و سبک دکوراسیون شما به دست می‌آورید.

چند فاکتور مهم برای انتخاب مبل برای اتاق نشیمن آورده شده است:

۱٫ اهمیت اندازه گیری در انتخاب مبل مناسب

قبل از انتخاب مبل مناسب، اهمیت اندازه گیری فضای خود را در نظر بگیرید. هیچ چیز بدتر از این نیست که بفهمید مبلی که به تازگی خریداری کرده اید در اتاق نشیمن شما جا نمی گیرد. پس متر خود را بردارید و بیایید دست به کار شویم. شما باید حداکثر ابعادی که در اتاق شما مناسب است را تعیین کنید.

فقط عرض را اندازه نگیرید. باید عمق و ارتفاع را نیز در نظر بگیرید. به خصوص اگر در اتاق خود قفسه دارید. یک ترفند جالب وجود دارد که می تواند شما را از انجام یک اشتباه پرهزینه نجات دهد.

روزنامه را به شکل مقطع مبل مورد نظر خود در کف اتاق قرار دهید. این به شما امکان می دهد اندازه واقعی مبل را تجسم کنید. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای راه رفتن راحت در اطراف آن دارید. فراموش نکنید که فضای کافی برای مبلمان اضافی، رادیاتورها، قفسه ها و بخشهایی مانند در و پنجره بگذارید. باور کنید. یا نه، این نکته به نظر کم اهمیت، در درازمدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

برای خرید صندلی اپن ارزان و مشاهده مدل های مختلف صندلی اپن روی لینک مرتبط کلیک کنید.

اما یک راه حل کلی دیگر نیز وجود دارد:

آیا از قانون مبل ۲/۳ اطلاع دارید؟ قانون ۲/۳ برای مبل ها نشان می دهد که مساحت کل مبل باید متناسب با اندازه اتاق باشد. مبل نباید بیش از ۲/۳ عرض اتاق را اشغال کند و سایر مبلمان اتاق باید ۱/۳ فضای باقی مانده را پر کنند. این امر تعادل و جریان را در چیدمان اتاق تضمین می کند.

۲٫ سبک دکوراسیون خود را انتخاب کنید

تصور کنید که وارد اتاق نشیمن دوست خود می شوید و از اینکه چگونه همه چیز بسیار عالی به نظر می رسد. با هم خوب پیش می رود شگفت زده می شوید. متوجه می‌شوید که مبل آن‌ها نه تنها راحت است. بلکه مکمل سایر مبلمان و دکوراسیون اتاق است و فضای دلپذیری را ایجاد می‌کند.

این نشان میدهد که انتخاب مبل مناسب فقط یافتن مبل مورد علاقه شما نیست. بلکه یافتن مبل مناسب با سبک و حس دکوراسیون اتاق نشیمن شما نیز میباشد. مبل عالی باید راحت، شیک و کاربردی باشد و با بقیه اتاق همخوانی داشته باشد. در عین حال در نوع خود برجسته باشد. مهمتر از همه، شما کاناپه ای می خواهید که برای مدت طولانی دوستش داشته باشید. جذابیت اصلی اتاق نشیمن شما باشد.

۳٫ سبک زندگی در انتخاب مبل راحتی یا مبل کلاسیک

وقتی صحبت از انتخاب و خرید مبل ایده‌آل می‌شود، سبک زندگی یک نکته مهم است که نباید نادیده گرفته شود. مطمئناً کارکرد اصلی مبل، نشستن روی مبل است. اما نحوه استفاده از آن تمام تفاوت را ایجاد می کند. این را تصور کنید: شما یک اتاق نشیمن رسمی دارید که در آن از مهمانان با نوشیدنی پذیرایی می کنید.

در این مورد، یک مبل کلاسیک که ظرافت و زیبایی را به نمایش می گذارد، ممکن است ترجیح داده شود. با این حال، اگر این یک اتاق خانوادگی است که در آن بیشتر اوقات تلویزیون تماشا می‌کنید و در آن استراحت می‌کنید. بهتر است یک مبل که راحت‌تر در آن فرو رفته و استراحت کنید را انتخاب کنید.

یا، فرض کنید می‌خواهید برای فرزندانتان اتاقی را تجهیز کنید تا بتوانند دوستان خود را دعوت کنند. از غذاها و نوشیدنی‌های مورد علاقه خود در حین تماشای فیلم لذت ببرند. در این صورت، مبل راحتی مورد نیاز است که بتواند مقداری ساییدگی را تحمل کند.

نکته اصلی این است که نوع مبل مورد نیاز شما با نحوه استفاده از آن تعیین می شود. قبل از خرید یک لحظه هدف اصلی مبل خود را در نظر بگیرید. از ناراحتی ناشی از نیاز به تعویض آن زودتر از زمانی که می خواهید جلوگیری خواهید کرد.

۴٫ مواد سازنده مبل تعیین کننده است

بیایید در مورد نوع موادی که برای مبل خود می خواهید صحبت کنیم، به ویژه چوب راش. این نوع چوب به دلیل دوام و استحکام خود شناخته شده است. آن را به انتخابی عالی برای مبلمان طولانی مدت تبدیل می کند. حال، اگر به جز چوب مواد دیگری را در نظر می گیرید، نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

چرم یک ماده کلاسیک است که هم بادوام است و هم تمیز کردن آن آسان است، اما بسیار گران است. مبل های پارچه ای در انواع بافت ها و طرح ها موجود هستند، اما ممکن است به اندازه چرم مقاوم در برابر لک و سایش و پارگی نباشند.

اگر بچه یا حیوان خانگی دارید، موادی را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود و در برابر ریختن و خراش مقاومت کند. بنابراین در همه موارد، مبل ساخته شده از چوب راش  و گردو بهترین حالت را دارد.

۵٫ حتما پارچه های مبلی را ببینید و تصور کنید

انتخاب کوسن و پارچه مبل بدون دیدن فیزیکی آن در اتاق نشیمن ممکن است کمی دشوار باشد اما بسیار مهم و کاربردی است. نمونه های پارچه ای می توانند به شما در قضاوت در مورد مقیاس تکرار الگو و اینکه نور اتاق نشیمن شما بر رنگ یا براق بودن پارچه تأثیر می گذارد کمک می کند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*