ست کردن فرش با مبلمان

ست کردن فرش با مبلمان ؟ برای هماهنگی فرش با مبل، باید فرش مناسب اتاق را انتخاب کنید. هنگام خرید فرش باید عوامل مختلفی از جمله اندازه، طرح رنگ و جنس را در نظر بگیرید. دوم اینکه باید به سایز فرش و مبل دقت کنید.

پس از تعیین سایز مناسب، رنگ بندی و جنس فرش مورد توجه قرار می گیرد. انتخاب فرش مناسب متناسب با مبل و پارچه مبل شما یک تصمیم مهم است.
نکاتی برای ست کردن فرش با مبل
فرش یکی از لوازم تزیینی و یکی از مهمترین محورهای هر دکوراسیون فضایی است. چه بخواهید ابتدا فرشی را انتخاب کنید و چه با مبل خود فرشی بخرید، باید اصول اولیه ای را برای انتخاب فرش با فرش همسان مبل در نظر بگیرید.

یک فرش خیره کننده دکوراسیون موجود شما را تکمیل می کند و با سبک زندگی شما مطابقت دارد. اگر می خواهید از فرش برای اتاق خصوصی استفاده کنید، می توانید از ست متشکل از یک فرش خاکستری و یک مبل قهوه ای استفاده کنید. اگر فرش برای فضایی مانند اتاق مطالعه یا دفتر استفاده می شود، می توانید از رنگ روشن تری برای هماهنگی فرش با مبل استفاده کنید.

۱٫ هیچ قانونی وجود ندارد که فرش تیره تر یا روشن تر از مبل باشد.

برای اینکه فرش تیره تر یا روشن تر از مبل باشد، واقعاً قانون سخت و سریعی وجود ندارد. اما مطمئناً مواردی وجود دارد که باید در نظر گرفت. از آنجایی که مبل ها به چند رنگ محدود می شوند، ست کردن فرش با مبل بسیار آسان تر است. اگر در حال تغییر کامل اتاق نشیمن خود هستید، بهتر است قبل از انتخاب فرش مبل را انتخاب کنید.

۲٫ مبلمان و فرش های هم رنگ را انتخاب کنید.

اگر می خواهید طراحی ساده و مینیمالیستی داشته باشید، بهتر است فرش و مبلمان شما یک رنگ باشد. به عنوان مثال: برای هماهنگی فرش با مبل خاکستری، رنگ فرش خود را یکسان اما کمی تیره تر انتخاب کنید و با سایر عناصر تزئینی مانند مجسمه یا آباژور از طریق رنگ های متضاد تنوع ایجاد کنید.

البته لازم به ذکر است که خاکستری یک رنگ خنثی محسوب می شود و دارای سه رنگ خاکستری روشن، خاکستری تیره و خاکستری دودی است. رنگ های خنثی مکمل اکثر رنگ ها هستند، بنابراین سازگاری بیشتری دارند. به عنوان مثال، یک مبل قهوه ای که با فرش فیل هماهنگ شده است، عالی به نظر می رسد. همچنین به عنوان مثال پارچه مبل فیروزه ای با فرش فیروزه ای روشن تر جذاب به نظر می رسد.

۳٫ رنگ های متضاد را برای هماهنگی فرش با مبل انتخاب کنید.

یکی از محبوب ترین دکوراسیون ها استفاده از رنگ های متضاد است. شما می توانید رنگ های متضاد مبلمان و فرش را برای زیبایی خانه خود انتخاب کنید. فرش هایی که طرح های زیادی دارند شما را در انتخاب رنگ مبلمان بازتر می کنند. اما سعی کنید فقط از یک رنگ برای مبلمان استفاده کنید.

۴٫ فرش را با رنگ های مکمل با مبل هماهنگ کنید

ترکیب رنگ های مکمل همیشه جذاب و جذاب است. فقط باید بدانید کدام رنگ ها در کنار هم جذاب تر به نظر می رسند. در کروماتوگرافی هر رنگ معنای خاصی دارد.

مثلاً از رنگ کرم در دکوراسیون برای بیان انرژی، نشاط و شادی استفاده می شود و یا از رنگ های دیگری مانند قهوه ای، خاکستری، سفید، مشکی و… رنگ های خنثی نامیده می شود و معمولاً با اکثر رنگ ها هماهنگ است. به عنوان مثال رنگ های روشن مانند کرم مکمل رنگ نسکافه در مبل است.


خرید مبل و خرید صندلی اپن با بهترین متریال از صندلی اپن شیک


 

۵٫ ست فرش و مبل سلطنتی

نکته دیگری که هنگام ست کردن فرش با مبل و خرید فرش متناسب با مبلمان خود باید به آن توجه کنید، هماهنگی سبک مبلمان با فرش است. برای سبک های مختلف مبلمان مانند مبلمان سلطنتی و رسمی یا مدرن باید فرش های مختلفی را انتخاب کنیم.

در سبک های رسمی تری مانند مبلمان سلطنتی یا کلاسیک از قالیچه های ایرانی و سنتی استفاده می شود. اما برای مبل های راحتی فرش هایی با طرح های مدرن و مینیمال جذابیت بیشتری دارند.

۶٫ فرش خود را با انتخاب سایز مناسب با مبل هماهنگ کنید

تکنیک های مختلفی برای انتخاب فرش با اندازه مناسب برای مبل شما وجود دارد. ابتدا می خواهیم به نکات کلی در مورد اندازه گیری فرش و تقسیم فرش با مبلمان و بقیه فضای نشیمن بپردازیم. صرف نظر از اندازه مبل شما، خرید یک فرش کمی بزرگتر از نیاز شما همیشه یک شرط مطمئن است. هنگام تصمیم گیری بین دو فرش با اندازه های مختلف، فرش بزرگتر را انتخاب کنید.

فرش ممکن است بزرگتر یا کوچکتر از مبل باشد. این بستگی به اندازه اتاق و عملکرد فرش در آن منطقه دارد. فرش های بزرگتر فضای بیشتری را برای نشستن مبل ها روی فرش باقی می گذارند، در حالی که فرش های کوچکتر می توانند توجه شما را به فرش به عنوان نقطه کانونی جلب کنند. فرش‌ها را می‌توان به راحتی روی مبل کوچک‌تری قرار داد تا تأثیر بصری داشته باشد و باعث می‌شود یک مبل کوچک بزرگ‌تر به نظر برسد.

۷٫ مبل را با فرش های طرح دار و شلوغ ست کنید

اگر فرش طرح دار دارید، بهتر است مبلمان ساده و تک رنگی را انتخاب کنید که با رنگ زمینه فرش شما همخوانی داشته باشد تا در کنار هم ظاهر بهتری داشته باشند. در مورد دو رنگ، طرحی ساده و مینیمال را برای پارچه مبلی خود انتخاب کنید. رعایت این تضادها تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی شما خواهد داشت.

۸٫ رنگ ها و الگوهای منطبق را انتخاب کنید

با تطبیق فرش با مبل، می توانید بهترین رنگ ها و نقش ها را متناسب با فضای طراحی شده خود انتخاب کنید. اگر فضای شما مملو از رنگ ها و نقش های تند است، ممکن است یک فرش جذاب برای جلب توجه به جنبه های تزئینی اتاق بخواهید.

بسته به سبک، طرح و رنگ مبل خود، با تطبیق رنگ ثانویه فرش با مبل خود شروع کنید. اگر فرش شما رنگ‌های روشن و پر جنب و جوش دارد، مبل شما باید سبک ساده‌تری در یک رنگ داشته باشد. اگر مبل چند رنگی دارید بهتر است یکی از دو رنگ این رنگ مبل را در فرش خود انتخاب کنید.

تطبیق رنگ فرش با رنگ مبلمان

آیا مبل خاکستری با فرش گردویی مطابقت دارد؟

خاکستری رنگی خنثی است که به راحتی با هر رنگی ترکیب می شود، بنابراین به راحتی می توانید با ست کردن فرش با مبل خود هارمونی خوبی ایجاد کنید. بهتر است بدانید استفاده زیاد از رنگ خاکستری محیط خانه را بی روح می کند. مبل طوسی با فرش گردویی محیط خانه را کسل کننده می کند.

ست کردن فرش با مبلمان خاکستری و فرش کرم

یکی از بهترین انتخاب ها برای ست کردن مبلمان طوسی با فرش، رنگ کرم است. کرمی رنگی گرم است و با گرمای خود فضای خاکستری سرد را کاهش می دهد. با ترکیب این دو رنگ، طراحی داخلی خانه روشن تر به نظر می رسد.

برای ست فرش کرم با مبل طوسی می توانید یکی از طرح های ساده و پیچیده را انتخاب کنید. همانطور که اشاره کرد؛ یکی از ساده ترین راه ها برای ست کردن فرش با مبل این است که هر دو را به یک رنگ انتخاب کنید، به این ترتیب خانه شما ساده و یکدست می شود. به عنوان مثال اگر رنگ مبلمان خاکستری است، فرش نیز باید خاکستری باشد. بهتر است از ترکیب مبل با فرش های طرح دار و شلوغ بهره ببرید.

ست مبل نسکافه ای با فرش

پارچه مبل نسکافه ای یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در دکوراسیون داخلی است. ترکیب صورتی کثیف با نسکافه فضایی آرام و متعادل ایجاد می کند. برای انتخاب رنگ فرش مناسب برای مبلمان نسکافه ای، رنگ های خنثی بهترین هستند.

فرش هماهنگ با مبلمان خاکستری قهوه ای

قهوه ای مایل به خاکستری یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در انتخاب مبلمان است. برای هماهنگی مبلمان قهوه ای خاکستری با فرش، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید سبک مبلمان شما است. در این صورت بهتر است فرشی مدرن و ساده را برای پهن کردن فرش با مبل انتخاب کنید. مبل استیل شتری رنگ به طور کلی با یک فرش ساده و تیره سازگار است.

دیدگاه‌ها ۰

*
*