مبل چستر چیست و با چه دکوراسیونی سازگار است

مبل چستر چیست

مبل چستر چیست و با چه دکوراسیونی سازگار است؟ مبل چستر به تاچ یا چستر فیلد نیز معروف است. در این مبل ها که با طرح های مختلفی مانند مبل ال شکل، مبل دو نفره، مبل تک نفره و … ساخته می شوند. طاقچه هایی با دکمه های تزئینی یا کریستال پوشانده شده است. در مدل های کلاسیک و قدیمی خود، دسته ها و تکیه گاه دارای ارتفاع یکسانی هستند. اما مدل‌های مدرن‌تر با دسته‌های باریک‌تر و پاهای بلندتر و همچنین درپوش‌هایی با رنگ‌های روشن وارد بازار شده‌اند. در این مقاله خواهیم فهمید که مبل چستر چیست و چه کاربردی دارد.

تاریخچه مبل چستر

مبل چستر اولین بار در قرن هجدهم در انگلستان تولید شد. ریشه های آن به نویسنده و سیاستمدار معروفی به نام فیلیپ استانهوپ می رسد که در چسترفیلد زندگی می کرد. او به دنبال یک مبل طراح بود که علاوه بر راحتی، لباس هایش را چروک نکند! به همین دلیل بود که ساخت این مبل را سفارش داد و آن را به پسرخوانده خود تقدیم کرد. پس از این زمان بود که افراد زیادی خواستار تولید این مبل شدند و اولین نسخه های آن با صندلی های محکم در نقاط مختلف رسید.

در زمان ملکه ویکتوریا امکانات بیشتری به مبل چستر اضافه شد و ظاهر آن تغییر کرد. در نهایت به عنوان نمادی از ثروت و خوش سلیقه در بازارهای لوازم خانگی فروخته شد. البته در آن زمان این مبل ها عمدتاً در کاخ ها و خانه های مجلل با رنگ سبز یشمی و روکش های چرم طبیعی یا مخمل نفیس دیده می شد. اما کم کم مردم عادی توانستند نسخه هایی را در خانه های خود قرار دهند. حتی امروزه نیز پس از گذشت بیش از ۲۰۰ سال، این مبل همچنان محبوب و پرفروش است.

انواع مبلمان چستر

می توانیم مبل چستر را بر اساس ویژگی های مختلف به دسته های مختلفی طبقه بندی کنیم. برای اینکه بتوانید بهترین مدل از این سری مبلمان را خریداری کنید، بهتر است اساس طبقه بندی مبل های چستر را بدانید.

مبل چستر کلاسیک ترک

این مدل طراحی کاملا کلاسیک دارد و برای دوستداران سبک کلاسیک بهترین گزینه است. با نگاهی به طراحی آن یک تکیه گاه با عمق کم یا زیاد خواهید دید که بسته به مدل مبل متفاوت است. اما یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد آن، لمس هایی است که در تولید این مدل به کار رفته و جذابیت فوق العاده ای به آن بخشیده است.

مبل چستر با دسته مکعبی

مدل مبلمان بعدی چستر با وجود دسته مکعبی ظاهری اسپرت دارد و طراحی آن بسیار جذاب و دلنشین است. این مدل مبلمان چستر ظاهری مجلل و متفاوت دارد و خانه شما را مجلل و زیبا می کند. یکی از ویژگی های خوب chester دسته مکعبی قابلیت استفاده از دسته ها به عنوان میز است.

مبل چستر با دسته گرد یا غلتکی

اگر دوست دارید طرحی متفاوت از مبلمان چستر را در منزل خود نصب کنید، دسته گرد چستر می تواند گزینه ایده آلی برای شما باشد. این مدل چستر دارای دسته گرد شبیه P بوده و بیشترین فروش را در بین مدل های چستر دارد. البته دسته های این مدل می توانند طراحی منحنی نیز داشته باشند.

مبل تخت خواب شو تاشو

نوعی از چستر مبل تختخواب شو چستر که به تازگی به این دسته بندی محصولات اضافه شده است. ویژگی این مدل ها که در نسخه های دو نفره و سه نفره به فروش می رسند، داشتن فضای کافی برای خواب و نشستن است.

جدا از این دسته، مبلمان چستر نیز بر اساس سایز به گروه های مختلفی تقسیم می شوند. به عنوان مثال مبل دو نفره یا مبل عشق برای فضاهای کوچک، مبل سه نفره برای اتاق های بزرگ و مبل تک نفره که به آن صندلی باشگاه نیز می گویند برای پرکردن فضاهای خالی دکوراسیون مناسب هستند.

ویژگی های مبلمان چسترفیلد

مبل چستر ویژگی های منحصر به فردی دارد. شما می توانید این محصول را با پارچه های مختلف در فروشگاه پیدا کنید. اولین مدل های او از چرم ساخته شده بود. اما پس از آن محصولاتی با انواع پارچه ها و در مواد و رنگ های مختلف نیز اضافه شد. به همین دلیل می توانند با هر دکوراسیونی مطابقت داشته باشند.

ویژگی بعدی این مبلمان طراحی متنوع و انواع مختلف آن مانند مبل چستر یک نفره، دو نفره و سه نفره، مبل چستر ال و … است که در بالا به معرفی آن ها پرداختیم؛ این ویژگی مبل چستر را به یکی از محبوب ترین نمونه ها در بین رقبا تبدیل کرده است.

کلام آخر

برای خرید صندلی اپن آشپزخانه و صندلی اپن به وب سایت صندلی اپن شیک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*