مقایسه انواع کابینت ممبران و هایگلاس

مقایسه انواع کابینت ممبران و هایگلاس

مقایسه انواع کابینت ممبران و هایگلاس ؟ در ابتدا باید با انواع این کابینت ها آشنا شویم. سپس می توانیم مقایسه بهتری بین آنها داشته باشیم.

 

کابینت ممبران چیست ؟

این نوع کابینت اخیرا به یکی از محبوب ترین گزینه ها تبدیل شده است. کابینت های ممبران در سبک ها و طرح های مختلفی تولید می شوند. این کابینت ها از ورق های ام دی اف ساخته شده اند که لایه ای از PVC به آن چسبانده شده است.

 

ویترین ها

کابینت های بلند شیشه ای نیز از طرح های محبوب در آشپزخانه های امروزی هستند. در ساخت ویترین از ورق های ام دی اف نیز استفاده می شود اما روکش آن ها پلکسی است.

 

عوامل مهم در مقایسه کابینت ها

هنگام مقایسه انواع کابینت آشپزخانه، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. در ادامه شما را با این عوامل مهم آشنا می کنیم.

مقاومت در برابر رطوبت

یکی از مهم ترین ویژگی های کابینت آشپزخانه مقاومت آن در برابر رطوبت است. زیرا شستن روزانه میوه ها، سبزیجات و ظروف در آشپزخانه ها باعث خیس شدن کابینت ها می شود. به همین دلیل کابینت ها باید کاملاً در برابر رطوبت مقاوم باشند. هر دو نوع کابینت ممبران و هایگلاس در برابر رطوبت مقاوم هستند. در واقع لایه روی سطح کابینت ها آنها را از نفوذ آب محافظت می کند. اما در صورت آسیب دیدن این لایه امکان نفوذ آب به داخل ام دی اف وجود خواهد داشت.


پیشنهاد روز : خرید صندلی اپن آشپزخانه با بهترین قیمت و خرید مبل ارزان مستقیم از تولیدکننده


 

قیمت انواع کابینت

یکی دیگر از عواملی که می تواند در انتخاب افراد تاثیرگذار باشد قیمت کابینت است. با توجه به تعداد زیاد کابینت ها در آشپزخانه، هر چه متراژ موجود بیشتر باشد، هزینه آن ها نیز بیشتر می شود. بنابراین قیمت مناسب مبلمان نقش مهمی در طراحی داخلی آشپزخانه خواهد داشت. البته یک چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که هزینه کمی بیشتر برای کیفیت ساخت بهتر قطعا ارزشش را دارد. در مورد قیمت کابینت ممبران و هایگلاس می توان گفت که هر دو قیمت کمتری نسبت به کابینت تمام چوب دارند. اما ممبران کمی گرانتر از هایگلاس است.

 

انواع کابینت و سبک دکوراسیون

نکته مهم دیگر در انتخاب کابینت آشپزخانه هماهنگی آن با سبک دکوراسیون است. کابینت های ممبران به لطف قابلیت ایجاد طرح های مختلف بر روی سطح کابینت در سبک های مختلف قابل استفاده هستند. می توانید از انواع کابینت ممبران با جزئیات و تزیینات در سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده کنید. از انواع ساده تری از این کابینت ها در آشپزخانه های مدرن نیز استفاده می شود. اما ویترین های بلند را نمی توان در سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده کرد. این کابینت ها به دلیل ظاهر مینیمال خود برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن مناسب هستند.

سهولت در تمیز کردن کابینت

امکان نظافت ساده و آسان مبلمان یکی از عواملی است که باید از ابتدا به آن توجه کرد. هر دو ویترین ممبران و ویترین های بلند سطحی صاف و یکنواخت دارند. این امر تمیز کردن آنها را بسیار آسان می کند. تفاوت آنها در سطح رنگ آمیزی سطح مبلمان است. لکه های بسیار براق بیشتر لکه می شوند و نیاز به تمیز کردن بیشتری دارند.


پیشنهاد ویژه : خرید عمده صندلی اپن تهران با بهترین قیمت و کیفیت کلیک کن.


 

مقایسه ایمنی کابینت

ایمنی کابینت به معنای وجود گوشه ها و لبه های تیز است. این لبه های تیز می تواند در حین کار به افراد آسیب برساند. در این زمینه باید بدانید که مبلمان ممبران به دلیل مکش لایه پی وی سی روی ام دی اف لبه های تیز ندارد. اما گوشه های ویترین های بلند می توانند کمی تیز باشند. به طور کلی می توان گفت که کمد غشایی ایمن تر به خصوص برای خانواده هایی با فرزندان خردسال در نظر گرفته می شود.

دوام و آسیب پذیری انواع ویترین ممبران و هایگلاس

می توان گفت در صورت نگهداری مناسب از کابینت ها، هر دو نوع از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند. البته این امر در مورد کابینت هایی که با مواد باکیفیت و فرآیند ساخت حرفه ای ساخته شده اند صدق می کند. اگر مواد از کیفیت لازم برخوردار نباشند، کابینت ها ممکن است در مدت زمان کوتاهی آسیب ببینند. لازم به ذکر است که بدنه و پنل کابینت هر دو نوع کابینت در برابر اجسام نوک تیز آسیب پذیر هستند و باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشید.

کلام آخر

ممبران و هایگلاس دو نوع کابینت آشپزخانه بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد در انتخاب کابینت دچار مشکل و سردرگمی شوند. در این مقاله امروز مقایسه ای بین این دو کابینت از چند جهت انجام شد. مقاومت در برابر رطوبت، قیمت و سهولت در نظافت از جمله عناصر مهم در هنگام انتخاب و خرید کابینت می باشد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*