نظافت مبل های مخملی پارچه ای و چرمی

نظافت مبل های مخملی پارچه ای و چرمی

نظافت مبل های مخملی پارچه ای و چرمی ؟نظافت مبل یکی از مهمترین و دشوارترین کارهای نظافت و نگهداری مبل است. مانند هر مبلمان دیگری، مبل ها کثیف می شوند و باید تمیز شوند. علاوه بر نظافت مبل باعث افزایش طول عمر آن نیز می شود. مبل مانند لباسی نیست که به راحتی آن را در ماشین لباسشویی بیندازید و تمیز کنید. شستن مبل یکی از مهم ترین چالش های هر خانمی است که می خواهد این کار را خودش در خانه انجام دهد. در این مقاله از سایت صندلی شیک به این موضوع می پردازیم.

پیشنهاد برای شما: برای خرید صندلی اپن ارزان و قیمت مبل به صندلی اپن شیک مراجعه کنید.

برای شستشوی مبل دو راه وجود دارد: ۱- آن را به افراد و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند بسپارید. ۲- با تکیه بر توانایی های خود آن را بشویید

اگر قرار است افراد و شرکت‌ها مبل شما را بشویند، مطمئن شوید که فرشتان را بردارید یا حداقل قبل از ورود فرش روی آن بیندازید. در برخی موارد مشخص شده است که این ماشین های مبل شویی باعث کثیف شدن محیط خود می شوند و می توانند فرش شما را کثیف کنند.
اگر قصد دارید خودتان آن را تمیز کنید، توجه داشته باشید که این کار دشواری است و به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. در این مقاله مجله چوب پرشین به روش های کلی نظافت مبل و همچنین روش نظافت مبل مخملی، روش نظافت مبل پارچه ای و روش نظافت مبل چرمی می پردازیم.

نکات مهم برای تمیز کردن مبل های مخملی، پارچه ای و چرمی

قبل از اینکه وارد بحث شستشو و تمیز کردن مبل شویم، باید بدانید که یکی از ساده ترین و بهترین راه ها برای جلوگیری از کثیف شدن مبل، استفاده از روکش یا در ساده ترین حالت غرغر کردن است. پس بهتر است از آنها برای کثیف کردن مبل دیرتر یا تمیز کردن سریعتر آن استفاده کنید.

قبل از استفاده از مواد شوینده یا ترکیبی، حتما آن را روی قسمتی از رویه مبل که مشخص نیست تست کنید، در صورت سازگاری با رویه آن را تمیز کنید.

اگر رنگ مبل راحتی شما روشن است یا کودک کوچکی در خانه دارید، نیاز به یک قطعه بزرگتر را احساس خواهید کرد. ممکن است برخی از آنها خوششان نیاید، اما بسیار مفید هستند و بعداً مبل شما را کثیف می کنند.

همانطور که در بالا ذکر شد، نظافت مبل باید با دقت و حوصله زیادی انجام شود. اگر این کار را به درستی انجام ندهید، نه تنها نمی توانید آن را تمیز کنید، بلکه ممکن است در نهایت آن را کثیف تر کنید. علاوه بر این به دلیل گران بودن مبل ها و افزایش قیمت آن ها باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشید تا مجبور به تغییر پارچه مبل نباشید. اگر حوصله یا زمان ندارید، از دیگران بخواهید این کار را برای شما انجام دهند.

برای شروع، با یک جاروبرقی، تمام زباله ها و زباله ها را با دقت جمع آوری کنید. سپس گرد و غبار و کثیفی پارچه را با انتهای باریک آن پاک کنید. اگر حیوان خانگی در خانه دارید، مطمئناً موهای بیشتری روی آن جمع می شود. جاروبرقی ممکن است نتواند موها و پرزها را جمع کند. در این صورت آنها را با جارو دستی یا پرزگیر جمع کنید. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از کثیف شدن فرش، یک فرش یا پارچه ضخیم زیر مبل قرار دهید.

تست مواد شوینده:

جدا از اینکه جنس روکش مبل شما مخمل، پارچه یا چرم است، قبل از استفاده از هرگونه شوینده اعم از خانگی یا تجاری، قبل از شستشوی جزئی از آسیبی به رویه مبل اطمینان حاصل کنید. از مبل آن را روی قسمت بالایی مبل که دیده نمی شود امتحان کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. اگر رنگ پارچه تغییر نکرد، شروع به شستشوی کل مبل کنید.

مبل را به صورت دستی تمیز کنید:

در این روش یک لگن بزرگ را با آب ولرم (نه سرد و نه گرم بلکه ولرم) پر می کنید تا شفاف شود. خود آب گرم نیز مبل را تمیز می کند و آسیبی نمی بیند. سپس شامپو فرش یا صابون یا مواد شوینده رنده شده (طبق دستور آن) را به مقدار مناسب اضافه کنید. البته همانطور که قبلا ذکر شد دقت کنید که شامپو یا مواد شوینده فرش هیچ گونه عوارضی روی پارچه مبل نداشته باشد. بعد از اضافه کردن شامپو فرش را هم بزنید تا کف کند. سپس با یک پارچه خشک یا توری پارچه ای روی مبل، زمین را پاک کنید و شروع به شستشو کنید.
در پایان نوبت به شستشو و بازیابی کف مبل می رسد. برای انجام این کار، لگن را با آب ولرم و تمیز پر کنید و پارچه ای را در آب فرو کنید و سپس آن را به خوبی فشار دهید. با این پارچه شروع به آبکشی مبل و تمیز کردن کنید.

مبل را با بخارشوی تمیز کنید:

استفاده از بخارشوی بسیار ساده تر از روش دستی است. بخار آب به تاروپود پارچه و قسمت هایی که دست انسان غیرقابل دسترس است نفوذ می کند و آن را تمیزتر می کند. برای استفاده از این دستگاه ها، دستورالعمل ها و کاتالوگ خود دستگاه را دنبال کنید. مطمئن شوید که اطلاعات کافی در مورد پارچه مبل خود دارید و اگر توضیحاتی در مورد پارچه وجود دارد به آن توجه کنید. معمولا بخارشوها فقط با آب کار می کنند، اگر بخارشوی شما توانایی افزودن مواد شوینده را دارد می توانید مواد شوینده را نیز به آن اضافه کنید.

شستن مبل با این وسایل چندان پیچیده نیست. اما استفاده از آن نیاز به مهارت و تجربه دارد. در پایان بهتر است مبل را در معرض هوا قرار دهید تا کاملا خشک شود.

ترکیبات رنگرزی مبل:

در اینجا ترکیباتی برای رنگ آمیزی انواع سطوح وجود دارد. اما حواستان باشد که هر زمان خواستید از این ترکیبات استفاده کنید حتما روی قسمتی از سطح که قابل رویت نیست تست کنید تا در صورت سازگاری با سطح از آن استفاده کنید.

جوش شیرین را با آب لیمو مخلوط کنید: جوش شیرین را با آب لیمو که خاصیت اسیدی دارد مخلوط کنید. برای درست کردن این ترکیب، ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آبلیمو (نصف فنجان) مخلوط کرده و شروع به هم زدن کنید تا کف کند. اگر به کف بیشتری نیاز دارید، مقدار آبلیمو را افزایش دهید.

فوم تمیز کننده صندلی ماشین:

این فوم را از فاصله ۱۰ سانتی متری روی لکه یا روی کل مبل اسپری کنید. پس از ۲-۳ دقیقه، کف را با یک پارچه تمیز جمع کنید.

خمیر دندان:

کمی خمیر دندان روی لکه بمالید. پس از ۲۰ ثانیه، آن را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.

اسپری ضد لک روی لباس:

طبق دستورالعمل شرکت مربوطه استفاده کنید.

مبل مخملی را تمیز کنید

تمیز کردن مبل مخملی سخت تر از مبل های دیگر است. باید مراقب بود که پارچه آسیب نبیند و به پرزهای آن آسیبی وارد نشود که ممکن است در اثر فشار تمیز کردن پاره یا خرد شود. پارچه های مخملی به دلیل ظاهر جذاب و شیک و همچنین جنس نرم و لطیف، محبوبیت بیشتری دارند.

تمیز کردن مبل پارچه ای

همچنین می توانید مبل پارچه ای را با روش های بالا تمیز کنید.

تمیز کردن مبل چرمی

تمیز کردن مبل چرمی راحت تر از مبل مخملی و پارچه ای است. بافت چرم به گونه ای است که به راحتی لک نمی شود. با روش های ذکر شده می توانید مبل چرمی خود را تمیز کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*