نظم دادن به کمد لباس با چند ترفند

نظم دادن به کمد لباس با چند ترفند

سازماندهی کمد لباس خود از کجا شروع کنیم؟

نظم دادن به کمد لباس با چند ترفند ؟ شما به کمد خود آمدید تا آن را مرتب کنید. اما شما با کوهی از لباس، کیف و کفش مواجه هستید. نمی دانید برای مرتب کردن هر چه سریعتر کمد لباس خود از کجا شروع کنید؟

نگران نباشید، فقط مراحل زیر را یکی یکی دنبال کنید تا کمد شما در یک چشم به هم زدن از اینجا به آنجا تبدیل شود. در زیر مراحل کلی سازماندهی کمد لباس که همیشه باید انجام شود را مرور می کنیم. سپس تکنیک ها و نکاتی را که به شما کمک می کند همیشه سازماندهی کنید و آن را سریع انجام دهید، مورد بحث قرار می دهیم.

ابتدا کمد خود را خالی کنید

برای شروع به نظم دادن به کمد، ابتدا تمام لباس ها و هر چیزی که داخل کمد است. را خالی کرده و در گوشه ای از اتاق قرار دهید. (بهتر است در این مرحله لباس ها را به صورت مرتب و جداگانه در گوشه ای از اتاق نگهداری کنید، زیرا در مراحل بعدی کار را برای شما راحت می کند)

حال باید کف کمد و دیواره های آن را جارو کنید و با اسپری های پاک کننده تمام سطوح را کاملا تمیز کنید.


برای خرید صندلی اپن آشپزخانه و خرید صندلی اپن به سایت صندلی اپن شیک مراجعه کنید.


 

لباس های کهنه را دور بریزید

قدم بعدی این است که از شر لباس های کهنه خلاص شوید. وقت آن رسیده که لباس هایی را که مدتی است استفاده نکرده اید یا دوست ندارید دور بیندازید. در این صورت فضای بیشتری برای لباس های مورد علاقه خود باقی می گذارید و به نظم بخشیدن به کمد لباس خود کمک می کنید.

پس تمام لباس های خود را دور بریزید و آن هایی را که دوست ندارید دور بریزید. حتی می توانید از آنها به عنوان پارچه گردگیری قابل استفاده مجدد استفاده کنید.

لباس های تابستانی و زمستانی را جدا کنید

اما به مهم ترین قسمت ماجرا یعنی جداسازی لباس تابستانی از لباس زمستانی رسیدیم. علاوه بر این، کمد لباس شما را تمیز و مرتب می کند. پیدا کردن و انتخاب لباس برای این فصل را برای شما آسان تر می کند.

لباس ها و حتی کیف و کفش ها را با توجه به فصلشان جدا کنید و در گوشه ای نگهداری کنید. در این مرحله شما دو راه حل دارید. بخشی از کمد را که دسترسی به آن دشوارتر است را برای قرار دادن لباس هایی که مربوط به این فصل نیستند. در نظر بگیرید یا از کیسه های وکیوم موجود در بازار استفاده کنید.
استفاده از این کیف ها برای لباس های زمستانی ضخیم و حجیم بسیار مناسب است. همه این لباس ها را تا کرده و به طور مرتب داخل کیف قرار دهید. سپس با جاروبرقی جاروبرقی بکشید تا حجم لباس ها کاملا کاهش یافته و فضای کمتری اشغال کند.

لباس ها را برای قرار دادن در کمد مرتب کنید

حالا که تکلیف لباس زمستانی مشخص شد. به سراغ لباس های این فصل می رویم. برای نگهداری لباس ها در جای مناسب و استفاده صحیح و بهینه، کافیست هر مدل لباس اعم از تیشرت، شلوار، کفش، کیف، اکسسوری و … را با توجه به اولویت و درجه استفاده از آن ها جدا کنید.
حالا لباس ها را با توجه به نیاز و اولویت استفاده در جای مناسب قرار دهید. به این ترتیب برای هر نوع اقلام، مثلاً شلوار، کفش و غیره، یک قسمت جداگانه در کمد لباس خود در نظر بگیرید. سپس آنهایی را که روزانه بیشتر استفاده می کنید. در قسمت های جلویی کمد قرار می گیرند. دسترسی آسان تر این کار از شلوغی در کمد جلوگیری می کند.

بیایید چند نکته برای سازماندهی کمد لباس ببینیم؟

موارد ذکر شده مراحل کلی سازماندهی کمد لباس است. اما هنگام اجرای آن باید با اجرای نکات و تکنیک های تا کردن یا جداسازی موارد صحیح، مانند تا کردن صحیح جوراب، یا نحوه نگهداری لباس در کشو، به سازماندهی بیشتر آن کمک کنید. یافتن راه حل مناسب برای ذخیره سازی و دسترسی آسان به لوازم جانبی و … که در ادامه به همه آنها می پردازیم.

چگونه لباس ها را تا کنیم تا کشوی لباس را مرتب کنیم

یکی از نکاتی که به شما کمک می کند کشو و کمد لباس خود را مرتب کنید این است. که بدانید چگونه لباس ها را به کوچکترین شکل ممکن تا کنید. چون جای همه لباس های شما بیشتر است. در تصاویر زیر نحوه تا کردن لباس ها را مشاهده می کنید. حتی می توانید لباس ها را بر اساس رنگ یا طرح مرتب کنید و در کمد خود قرار دهید.
یکی دیگر از روش های مناسب برای تا کردن و قرار دادن لباس ها در کشو و کمد، چرخاندن آن ها است که برای شال، روسری و تی شرت بسیار کارآمد است. به این ترتیب دیگر چروک شدن لباس ها را نخواهید دید و به راحتی آن ها را در کشو پیدا خواهید کرد.

ترفند و نحوه تا کردن جوراب

نکته دیگر برای نظم دادن به کشو، اصول درست تا کردن و جوراب است. اکثر ما عادت داریم جوراب ها را بدون تا کردن در کشو بگذاریم، قطعاً شاهد به هم ریختگی کشوی جوراب بوده اید.

برای جلوگیری از این اتفاق، با استفاده از تصاویر گام به گام زیر در مورد نحوه تا کردن جوراب، همه جوراب ها را تا کنید. سپس با استفاده از تقسیم کننده ها آنها را در کشوها مرتب کنید.
تقسیم کننده ها ابزاری کاربردی برای مرتب سازی کشوها هستند. به شما امکان استفاده بهینه از کشوها را می دهند، می توانید از آنها برای هر نوع کشو استفاده کنید.

کشوی شیشه ای را مرتب کنید

برای چیدمان لیوان ها می توانید از جداکننده ها در کشوها استفاده کنید. یا از چوب لباسی برای قرار دادن و چیدمان آن ها استفاده کنید. به این ترتیب یک چوب لباسی به دیوار یا کمد خود بچسبانید و لیوان ها را روی آن بچینید.

تکنیک نگهداری روسری در کمد

برای نظم دادن به روسری ها می توانید از چوب لباسی استفاده کنید. مطابق تصویر زیر آنها را به طور مرتب در کمد قرار دهید و یا از قفسه های شال و چوب های مخصوص که روسری ها را جدا جدا می کنند استفاده کنید.

همچنین می توانید از روش رولینگ که در بالا توضیح دادیم استفاده کنید. هر روسری را به صورت رول و جداگانه در کشو قرار دهید، این کار از چروک شدن شال جلوگیری می کند و به راحتی می توانید شال یا روسری مورد نظر خود را پیدا کنید.

نحوه تا کردن شلوار برای نظم دادن به کمد لباس

یکی از سخت ترین کارهای نگهداری لباس در کشو و کمد، نگهداری شلوار در کمد لباس است. زیرا شلوار بزرگ و حجیم است. در تصویر زیر مراحل تا زدن شلوار را برای شما آورده ایم. مطمئن باشید که با اجرای این نکته از شلوغی شلوار خلاص خواهید شد و فضای بیشتری برای شلوار خود ذخیره خواهید کرد.

ترفند مرتب سازی در کشوی لوازم جانبی

پیچاندن گردنبندها و دستبندها به هم و زمانی که باید برای جدا کردن آنها صرف کنید یکی از آزاردهنده ترین قسمت های آماده شدن و لباس پوشیدن است. اما اگر از نکات نظم دادن به کمد لباس و اکسسوری های خود استفاده کنید. جای مناسبی برای آن ها پیدا کنید، دیگر با این مشکل مواجه نخواهید شد.

می‌توانید از کشوهای دارای جداکننده برای نگهداری لوازمی که به سختی جا می‌شوند. مانند جواهرات و کمربندها در کشوها استفاده کنید یا درهای کمد را با چوب لباسی تقسیم کنید و کمربندها، گردنبندها و کراوات‌ها را آویزان کنید.

نظم دهنده کیف

برای نظم دادن به کیف ها می توانید از چوب لباسی های مخصوص موجود در بازار استفاده کنید. این کار فضایی را که معمولاً کیف ها اشغال می کنند محدود می کند و فضای لازم را برای وسایل دیگر خواهید داشت.

دیدگاه‌ها ۰

*
*