نکات مهم در چیدمان اتاق غذاخوری کوچک

چیدمان اتاق غذاخوری کوچک

نکات مهم در چیدمان اتاق غذاخوری کوچک

نکات مهم در چیدمان اتاق غذاخوری کوچک در نگاه اول، اتاق غذاخوری شامل یک میز و چند صندلی ساده است. توجه داشته باشید که چیدمان اتاق غذاخوری در آپارتمان‌هایی با متراژ پایین فراتر از قرار دادن میز و صندلی است. بهتر است در این اتاق وسایلی استفاده شود که فضا را بازتر نشان دهند. نکاتی وجود دارند که به‌کمک آن‌ها می‌توانید اتاق غذاخوری محبوب خود را بچینید.

۱. انتخاب درست میز و صندلی؛ جذاب‎ترین قسمت در چیدمان اتاق غذاخوری

اولین چالش در اتاق غذاخوری کوچک، انتخاب یک میز ناهار خوری، متناسب با اندازه و شکل اتاق است. یک میز گرد، باعث صرفه‌جویی در فضا و ایجاد محیطی صمیمی در اتاق ناهار خوری می‌شود. درمقابل یک میز مستطیلی شکل، امکان استفاده از صندلی‌های بیشتری را برای شما فراهم می‌کند. میزهای مربعی شکل نیز معمولا برای خانواده‌های ۲ تا ۴ نفره انتخاب مناسبی به‌شمار می‌روند.

چیدمان صندلی میز ناهار خوری؛ نکته مخفی در چیدن اتاق ناهارخوری

شما می‌توانید صندلی میز ناهار خوری را باتوجه به ابعاد و فضای داخلی منزل خود بچینید. بعضی از افراد ترجیح می‌دهند یک نیمکت یا نشیمن داخلی را در گوشه‌ای از میز ناهار خوری خود قرار دهند. مبلمان دو منظوره یکی دیگر از گزینه‌های کاربردی و معقول برای اتاق غذاخوری کوچک به‌شمار می‌روند. برای زیباتر شدن محیط می‌توانید از چند کوسن بافت‌دار و پدهای صندلی استفاده کنید تا گرما و راحتی را به آن اضافه کنید.

توجه به ابعاد و سایز میز؛ اقدامی مهم در چیدمان اتاق غذاخوری

امروزه خرید و استفاده از میز و صندلی غذاخوری کم‌جا برای فضاهای کوچک مورد استقبال اغلب افراد قرار گرفته است. شما می‌توانید با هر جنس، رنگ، سبک و سلیقه‌ای میز ناهارخوری و صندلی‌های آن را در فروشگاه‌های مختلف پیدا کنید. شما می‌توانید با کمی گشت‌وگذار در فروشگاه‌های اینترنتی، مدل مورد نظر خود را انتخاب و آن را تهیه کنید.

۲.نورپردازی باعث دگرگونی فضای اتاق غذاخوری می‌شود

نورپردازی یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌ها برای چیدمان اتاق غذاخوری است. تفاوتی نمی‌کند که متراژ اتاق شما چقدر است؛ با استفاده از نور طبیعی که از پنجره‌ها و درب‎ها وارد می‌شود، طراوت و تازگی را برای منزل خود به‌ارمغان آورید. اگر برای حفظ حریم خصوصی نگران هستید، پارچه‌های بسیار سبک و شفاف را انتخاب کنید. مبلمان اتاق غذاخوری را کنار پنجره‌ بچینید تا نور به‌صورت مستقیم وارد اتاق شود. شما می‌توانید ابعاد میز ناهار خوری خود را براساس ابعاد فضای کناری پنجره سفارش دهید تا دچار مشکل نشوید.

اگر اتاق فاقد نور طبیعی است، چراغ‌های تزئینی را اضافه کنید تا فضا روشن و دلپذیرتر شود. چراغ‌های دیوارکوب، چراغ‌های آویز، چراغ‌های سقفی و چراغ‌های انعطاف‌پذیر با سوئیچ‌های کم‌نور به شما این امکان را می‌دهند تا حال و هوای اتاق غذاخوری خود را بهبود ببخشید و آن را در زمان‌های مختلف روز تنظیم کنید. حتی شما می‌توانید برای ایجاد فضایی آرام و دلپذیر، از شمع‌ استفاده کنید تا درخشش ملایمی را به‌محیط خود بیفزایید.

۳.رنگ‌های خنثی فضا را منحصربه‌فردتر می‌کنند

انتخاب وسایل با رنگ‌های خنثی روشی عالی برای چیدمان یک اتاق غذاخوری مینیمال است. توجه به رنگ‌های دیوار، پرده‌های پنجره، مبلمان و وسایل جانبی دیگر باعث جذابیت بیشتر اتاق می‌شود. بهتر است در زمان انتخاب مبلمان و پرده به رنگ کفپوش‌ و میزهای ساخته شده از چوب، مرمر و بتن نیز توجه داشته باشید. رنگ‌های خنثی، به‌خوبی باهم ترکیب می‌شوند و اکثراً تکمیل‌کننده وسایل دیگر هستند. امروزه از رنگ‌بندی‌های مختلف برای جدیدترین مدل میز ناهار خوری و مبلمان استفاده می‌کنند که شامل رنگ‌های سفید، خاکستری، قهوه‌ای، رنگ بژ و آبی می‎باشد.

۴. برای چیدمان اتاق غذاخوری، فضای داخلی را شلوغ نکنید

دکور مینیمال یعنی هر چیزی که به آن نیاز ندارید را حذف کنید. وسایلی را در اتاق غذاخوری قرار دهید که ضروری هستند و فضا را شلوغ نمی‌کنند. وجود برخی وسایل دکوری باعث جذابیت بیشتر اتاق ناهارخوری می‌شود؛ اما اگر برای مثال از تعداد زیادی تابلو رنگارنگ در یک دیوار استفاده کنید، هیچ جذابیتی به‌فضا نخواهید داد. یک گلدان کوچک روی میز و یک تابلو ساده و جذاب که متناسب با هارمونی رنگی اتاق شماست، فضا را دبچسب‌تر می‌کند.

۵. با استفاده از اکسسوری‌ها، خلاقیت در چیدمان اتاق غذاخوری را به اوج برسانید

از آن‌جایی که رنگ‌های خنثی تا حدودی ثابت و یکنواخت هستند؛ تعدادی اکسسوری را متناسب با دکور و رنگ‌بندی به اتاق غذاخوری اضافه کنید. برخی از اکسسوری‌های ساده که تأثیر بصری زیادی برای محیط به‌ارمغان می‌آورند شامل زیراندازهای دست بافت، بالشت‌های برجسته یا حتی تابلوهای دکوراتیو هستند.

شما می‌توانید از گیاهان در اتاق غذاخوری استفاده کنید. اگر به دستمال‌های رومیزی علاقه‌مند هستید، بهتر است نوعی از آن را انتخاب کنید که در دو طرف، آویزان باشد. روش عالی دیگر برای فضای کوچک اتاق ناهارخوری، استفاده از وسایل عمودی است. با افزودن قفسه‌ها به دیوار و تزیین پراکنده آن‌ها با وسایلی مانند بشقاب، گلدان و شمع این کار را به‌بهترین شکل انجام دهید.

۶. نقش آینه‌ در چیدمان اتاق غذاخوری

دیوارهای اتاق غذاخوری برای تعادل کلی فضا حیاتی هستند. دیوار خالی، فضای اتاق را پژمرده می‌کند. بهتر است به‌کمک یک آینه با قاب زیبا روی دیوار، اتاق کوچک را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهید. آینه باعث انعکاس نور می‌شود که همین عامل باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا خواهد شد. یعنی هر نوری که به آینه برسد، دوباره در فضا منعکس می‌شود و توهم عمق بیشتری را در ذهن افراد ایجاد می‌کند. راه دیگر برای جذاب‎‌تر کردن اتاق ناهارخوری قرار دادن قاب‌های هنری است. شما می‌توانید با آویزان کردن قاب‌های بزرگ با طرح رنگ دلخواه این کار را انجام دهید.

۷. فرش ارمغان راحتی در چیدمان اتاق غذاخوری

درحالی‌که فرش، اتاق غذاخوری را به محیطی دنج و دلپذیر تبدیل می‌کند؛ اما با چالش‌های بالقوه‌ای مانند لکه‎ها و نگرانی‌های مربوط به آلرژن همراه است. برای کسانی‌که به‌دنبال گزینه‌های کاربردی‌تر برای نگهداری هستند، کفپوش‌های لمینت، وینیل و LVT مناسب بوده که مزایای متعددی مانند دوام، نگهداری آسان و مقاومت در برابر آب دارند. با در نظر گرفتن نیازهای اتاق ناهارخوری، سبک و میزان رفت و آمد، می‌توانید تصمیمی آگاهانه برای انتخاب فرش بگیرید که علاوه‌بر ایجاد زیبایی، کاربردی و مناسب باشد. استفاده از فرش در اتاق ناهارخوری مزایایی مانند داشتن فضای دنج، کاهش صدا، ایمنی و راحتی و محافظت از کف را به‌دنبال دارد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*