پنتری روم چیست ؟

پنتری روم چیست ؟

پنتری روم چیست ؟ پنتری یک اتاق کوچک یا کابینت است که در نزدیکی آشپزخانه قرار دارد و برای نگهداری وسایل فاسد نشدنی استفاده می شود. این اتاق شبیه به یک انبار طراحی شده است که می توانید به راحتی در آن جابجا شوید و به این اقلام دسترسی داشته باشید. در این مقاله سعی داریم اطلاعات بیشتری در مورد کاربرد و طراحی انباری در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

منظور ما از پنتری خانه چیست؟

در سال های اخیر مردم کشورهای اروپایی موادی مانند بیکن یا نان را در محیطی سرد و تاریک نگهداری می کردند. این محیط که در نزدیکی آشپزخانه قرار دارد، انباری نامیده می شود. بنابراین می توانید محیطی نزدیک به آشپزخانه در نظر بگیرید و تمام موادی را که به سرعت خراب نمی شوند در این محیط نگهداری کنید.


برای زیبا کردن آشپزخانه و استفاده از فضای مفید آشپزخانه می توانید از صندلی اپن کم جا استفاده کنید برای خرید صندلی اپن می توانید روی لینک مرتبط کلیک کنید.


 

استفاده از پنتری خانه در محیط خانه

پنتری کاربردهای زیادی در محیط خانه دارد که شما را به استفاده از آن متقاعد می کند. در زیر به برخی از کاربردهای انباری در محیط خانه اشاره می کنیم:

دسترسی آسان به تجهیزات و مواد غذایی
دستور غذا خوردن بدهید
از فاسد شدن مواد غذایی استفاده نشده جلوگیری کنید
استفاده بهینه از فضای مبلمان
توانایی ذخیره مواد غذایی بیشتر
جداسازی غذاها برای جلوگیری از تغییر طعم و رنگ آنها
مروری بر انواع شربت خانه

پنتری در خانه های امروزی به دو صورت متفاوت دیده می شود که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم:

انباری:

انباری در واقع فضایی در داخل یا خارج آشپزخانه است که به طور کامل قفسه بندی شده و برای نگهداری مواد غذایی استفاده می شود. این فضا جدا از کابینت است که دارای قفسه ها و کابینت های غذای زیادی است که می توانید به راحتی تمامی مواد را در آن نگهداری کنید.

کابینت آشپزی:

کابینت انباری جایی است در داخل کابینت که می توانید از آنجا برای نگهداری ادویه جات کمک بگیرید و … در واقع می توانید یک کابینت با قفسه های باز برای این کار انتخاب کنید و تمام غذاهای خود را مرتب کنید.

مهم ترین نکات برای طراحی پنتری

در طراحی شربت خانه باید به یک سری نکات توجه کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از فضای دکوراسیون خود ببرید. البته با بررسی این نکات می توانید اساساً آشپزخانه را طراحی کنید و فضای مخصوصی برای غذای خود داشته باشید.

ابعاد و فضای آشپزخانه را بررسی کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی انباری باید به آن توجه کنید، بررسی ابعاد و فضای آشپزخانه است. برای طراحی انباری باید به این فکر کنید که چقدر فضایی را می توانید به این موضوع اختصاص دهید. اگر نمی توانید اتاق جداگانه ای برای این کار در نظر بگیرید، می توانید از بین کابینت ها فضایی را برای انباری انتخاب کنید.

رنگ های محیط را بررسی کنید

برای طراحی انباری باید رنگ های اطراف آن را نیز در نظر گرفت. رنگ اتاق و قفسه ها را در نظر بگیرید و از طیف رنگی مشابه در طراحی انباری استفاده کنید تا دکوراسیونی جذاب ایجاد کنید.

پنهان یا در معرض دید

هنگام طراحی انباری به این فکر کنید که آیا به دنبال یک محیط مخفی هستید یا می خواهید انباری قابل مشاهده باشد. بهتر است سلیقه خود را در این زمینه در نظر بگیرید. برای دید بهتر می توانید انباری با درهای شیشه ای یا کاملا باز انتخاب کنید. از طرفی اگر می خواهید این محیط مخفی باشد، می توانید کابینت های درب دار بدون دستگیره را انتخاب کنید.

دسترسی راحت

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی انباری باید به آن توجه کرد، دسترسی کافی به تمام قفسه ها است. توجه یکی از مهم ترین دلایلی که افراد تصمیم به طراحی انباری در دکوراسیون خود می گیرند این است که بتوانند نظم بهتری در محیط برقرار کنند و البته دسترسی راحت تری به غذا داشته باشند. بنابراین، هنگام طراحی انبار، باید بررسی کنید که دسترسی خوبی به قفسه ها دارید.

به نور محیط توجه کنید

برای دسترسی سریعتر به غذا در مواقع نیاز، باید میزان نور مناسب را در طراحی انباری در نظر گرفت. برای روشنایی این محیط می توانید از انواع لوستر یا لامپ استفاده کنید. توجه داشته باشید ترجیحا این فضا دارای پریز باشد تا بتوان در این محیط از وسایل برقی استفاده کرد.

البته می توانید از نوارهای ال ای دی نیز برای زیباسازی محیط استفاده کنید. این نوارها هم زیبا هستند و هم به درخشندگی محیط کمک می کنند و به همین دلیل به اندازه کافی جذاب هستند.

نوع پنتری

هنگام طراحی انبار، باید مواد استفاده شده در ساخت آن را نیز در نظر بگیرید. دیوارهای انباری را می توان از چوب، شیشه، فلز و غیره ساخت. چوب و فلز از بهترین موادی هستند که کیفیت و دوام خوبی دارند و همچنین ظرفیت باربری آنها نیز بالاست. بنابراین می توانید با خیال راحت مقدار زیادی غذا در آن قرار دهید.

طراحی خوب درب پنتری

هنگام طراحی پنتری، به یاد داشته باشید که باید از درهایی استفاده کنید که به سمت بیرون باز می شوند. دقت کنید اگر درها به سمت داخل باز شوند، در واقع به یک سری از مواد غذایی پشت این در دسترسی خوبی نخواهید داشت و البته از میزان فضای نگهداری شما نیز کم می شود. پس با رعایت این موضوع به راحتی می توانید فضای داخل انباری را افزایش دهید.

برای شناخت اشیایی که داخل پنتری هستند، بهتر است یک تخته سیاه کوچک در ورودی آن نصب کنید. سپس موجودی اقلامی که دارید را در این قسمت یادداشت کنید. با این کار نظم بهتری به محیط می دهید و متوجه وجود انبار کوچک خود خواهید شد.

با رعایت نکات ذکر شده در این قسمت می توانید با موفقیت طراحی انباری را انجام دهید. مراقب باشید امروزه استفاده از انباری چندان مورد توجه قرار نگرفته است، با این حال اگر فضای کافی دارید، حتماً باید از آن برای نظم بهتر محیط کمک بگیرید. نظم اولین کلمه در طراحی داخلی است، بنابراین هر چیزی که به شما در ایجاد نظم کمک کند مهم است.

دیدگاه‌ها ۰

*
*