چگونه مبل باکیفیت را تشخیص دهیم؟

چگونه مبل باکیفیت را تشخیص دهیم؟ مبل، علاوه بر اینکه به زیبایی و دکوراسیون منزل شما کمک می کند، آسایش و راحتی را برای شما و خانواده نیز فراهم می سازد. اما پیش از خرید لازم است تا در رابطه با ویژگی های مبل خوب و بد اطلاعاتی بدست بیاورید. تا بتوانید بهترین مبلمان را انتخاب کنید. همانطور که می دانید مبلمان جزو وسایلی است که چندین سال از آن استفاده می شود. باید کیفیت و مرغوبیت داشته باشد تا در طولانی مدت سالم بماند و به راحتی دچار صدمه نشود.

تشخیص مبل باکیفیت ؟

تشخیص دادن مبل خوب نیاز به مهارت و تجربه بالایی ندارد اما اگر یکسر نکات را مد نظر داشته باشید می توانید مبلمان با کیفیتی برای خود تهیه کنید. برای یادگیری این نکته ها و اینکه چطور مبل باکیفیت را تشخیص دهید، به موارد زیر توجه کنید :

برسی ظاهری :

در اولین مرحله ظاهر مبل را بررسی کنید تا بعد از خرید مبل مشکلی به وجود نیاید. ایرادات ظاهری شامل پارچه بی کیفیت، ترک خوردگی چوب، رنگ نامناسب، شکسته شدن پایه و یا دسته مبلمان، خط و خش و … را می توانید با یک نگاه کردن به آن پی ببرید. اگر هیچکدام از این موارد را در ظاهر مبل مشاهده نکردید. به سراغ موارد بعدی بروید که در ادامه به شما می گوییم.

چوب مبل :

کیفیت بالای چوب مبل، یکی دیگر از مهم ترین مواردی است که باید در انتخاب مبل به آن توجه کنید. اکثرا مبل های استیل، مبل کلاسیک و یا سلطنتی از چوب راش و گردو و مبل های راحتی از چوب سفید و روسی ساخته شده اند. اگر کمی اطلاعات درمورد جنس چوب های مبلمان بدست آورید متوجه خواهید شد. که مبلمان راحتی از راش و گردو ساخته نمی شوند، چونکه به راحتی تغییر شکل می دهند و کهنه و خمیده می شوند.

اسکلت بندی مبل :

یکی دیگر از روش های تشخیص مبل خوب از بد، بررسی کردن اسکلت بندی و نخ پیچی است. قاب و نخ پیچ مبل از استحکام زیادی برخوردار است. این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی طول عمر مبلمان دارد.

برای اینکار به زمانی که روی مبل می نشینید توجه کنید، اگر مبل چارچوب و اسکلت ضعیفی داشته باشد. صداهای از داخل به گوش میرسد، گاهی اوقات حتی پایه های مبل نیز لق میزند و در برخی از موارد تکیه گاه مبل شل می شود. یکی از مهم ترین موارد مشخص شده در مبل، علت جدی تشخیص اسکلت ضعیف و در نتیجه بهتر است از خرید خود صرف نظر کنید.

الیاف مورد استفاده در گلدوزی

الیافی که گلدوزی استفاده می شود تاثیر زیادی در زیبایی گلدوزی دارد. اگر از الیاف بی کیفیت برای گلدوزی استفاده شود. بعد از مدت کوتاهی گلدوزی زیبایی اولیه خود را از دست می دهد. یکی از بهترین الیافی که برای پشتی مبلمان استفاده می شود دانه پنبه است. زیرا این الیاف در وضعیت متوسطی قرار دارند، یعنی نه خیلی نرم هستند و نه خیلی خشک و سفت.

فوم و فنر بندی مبلمان :

در هنگام خرید مبلمان بهتر است که مبل هایی با فوم سرد انتخاب کنید. زیرا اسفنج ها و فوم داغ پس از مدت کوتاهی کیفیت خود را از دست می دهند. مبل هایی را انتخاب کنید که فنری هستند زیرا این مبل های کیفیت بالایی دارند و به مبل های ممتاز معروف هستند.

فومی که برای مبلمان استفاده می شود، اهمیت زیادی دارد که از مهم ترین آنها می توان به فوم سرد، فوم داغ و اسفنج اشاره کرد. در میان همه اینها فوم سرد و اسفنج هم کیفیت و هم ماندگاری بیشتری دارد. حال اگر می خواهید بدانید که چطور می توان فوم سرد و یا گرم را تشخیص داد؟ برای اینکار لازم است فقط با دست روی نشیمن و یا پشتی مبل فشار دهید. اگر خیلی سریع به حال اولیه برگشت، فوم استفاده شده در آن، فوم سرد است.

کنده کاری و یا منبت کاری مبل :

در هنگام خرید مبل استیل و یا نیمه استیل کنده کاری و یا منبت کاری اهمیت زیادی دارد. در مبل استیل منبت ها باید کاملا بهم شبیه باشند. نقوش دسته و تاج باید با یکدیگر هماهنگ و متناسب باشند. کنده کاری ها با دقت و ظرافت انجام شده باشد و هیچ ترک و یا شیاری وجود نداشته باشد. گل های درشت روی مبل می توانند توجه شما را به خود جلب کند اما بدانید هر چه اندازه گل ها کوچکتر باشد. طراحی آن خاص تر است.

پارچه مبلمان :

پارچه در واقع ظاهر و ویترین مبل است. هر چه پارچه مبل زیباتر باشد. همانقدر هم مبل زیباتری دارید. اما نباید کیفیت و جنس خوب را فدای زیبایی کنید. در هنگام انتخاب پارچه مبل، علاوه بر در نظر گرفتن جلوه ظاهری کار، روی آن دست بکشید. پرزهای آن را بررسی کنید. پارچه ی مبل نباید کش بیاید و پرز بدهد. در چنین حالتی پس از مدت زمانی جلوه ی خود را از دست می دهد و مبل ظاهر کهنه ای می گیرد.

کیفیت دوخت یکی دیگر از مواردی است که نباید از آن غافل شوید، مبلی که کیفیت و دوخت بالایی دارید. هم از نظر ظاهری زیباست و هم اینکه در دراز مدت باز نمی شود. مبل را زشت نشان نمی دهد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر پارچه ای انتخاب کردید که ضدآب، ضد باکتری و نانو بود. بدانید که کیفیت مناسبی دارید با اینکه قیمت بالایی نیز خواهد داشت.

کیفیت تشک مبل :

تشک مبل، شاید یکی از مواردی باشد که در ابتدا به آن خیلی توجه نشود. اما پس از مدتی استفاده برای نظافت، شستشو و تمیزکاری اهمیت خود را نشان می دهد. برای هر بار تمیزکردن مبل نیازی نیست که تمام مبل را بشویید. همین که تشک ها را شستشو دهید کافی است و همین قابلیت باعث می شود تا عمر مفید مبلمان بالا رود.

رنگ مبلمان :

رنگ مبلمان باید کیفیت بالایی داشته باشد و زیر کار مبل باید صاف و صیقلی باشد. در زیر رنگ باید حداقل چند رنگ زده شود تا زیر رنگ صیقلی باشد. هیچ پرزی در داخل وجود نداشته باشد. پس از اتمام زیر کار مبل که همان بتونه و سنباده کاری است باید مراحل رنگ صورت بگیرد. در هنگام خرید مبل دقت داشته باشید که رنگ مبل باید یکدست باشد. هیچ زبری احساس نکنید. همچنین رنگ مبل باید دارای پلی استر باشد.

خرید مبل باکیفیت و درجه یک به صورت آنلاین

تشخیص مبل خوب از بد به کمک ظاهر مبلمان قابل تشخیص است. در خریدهای اینترنتی این امکان وجود ندارد که بتوانید ظاهر مبل را بررسی کنید. اما اگر خرید خود از فروشگاه های آنلاین معتبر انجام دهید تا از بابت کیفیت هیچ نگرانی نداشته باشید.

نتیجه گیری :

تشخیص مبل خوب از بد به متریال ساخت مبل بستگی دارد. به همین دلیل باید به جنس رویه و نوع چوب به کار رفته است و باید جنس پارچه و اندازه مبل را بررسی کنید. در تمیز بودن دوخت رویه باید دقت های لازم را به کار بگیرید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*