چگونه مبل استیل را کنار هم بچینیم

چگونه مبل استیل را کنار هم بچینیم

چگونه مبل استیل را کنار هم بچینیم ؟ خوشبختانه با پیشرفت مهندسی معماری و ساختمان، بسیاری از خانه های نوساز و آپارتمان های بدون کلید دارای متراژ قابل قبولی هستند تا بتوانید از مبلمان راحتی و استیل در کنار هم در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن خود استفاده کنید. اما سوالی که پیش خواهد آمد این خواهد بود که چگونه مبل و استیل را با هم چیدمان کنیم. به نظر شما چگونه می توانیم چیدمان این ۲ مدل مبلمان را در کنار یکدیگر به بهترین نحو طراحی کنیم؟

اصول چیدمان مبل راحتی و سلطنتی یا استیل

اگر شما هم جزو کسانی هستید که در یک خانه بزرگ زندگی می کنید و دوست دارید هم مبلمان راحتی و هم مبلمان استیل را در اتاق نشیمن خود قرار دهید، این راهنما بدون شک می تواند به شما در چیدمان یک مبل راحتی و کلاسیک کمک کند.

متأسفانه بسیاری از افراد هنگام چیدن این ۲ نوع مبلمان در کنار یکدیگر کمی سردرگم می شوند. برای رفع این درگیری و سردرگمی، بهتر است اصول اولیه چیدمان مبل و مبل را با هم در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که مبل استیل در واقع یک مبلمان سلطنتی است که برای پذیرایی از مهمانان استفاده می شود. بنابراین این مدل مبلمان را باید در قسمت جداگانه ای از مبلمان راحتی قرار داد.

در مقابل خود می توانید یک مبل در مقابل تلویزیون خود قرار دهید تا مهمانان هنگام تماشای تلویزیون احساس راحتی کنند.

نحوه چیدمان مبل

همانطور که می دانید یکی از قسمت های اصلی ساختمان و خانه اتاق نشیمن آن است. اگر آپارتمان یا خانه شما دارای اتاق نشیمن کوچکی است، توصیه می کنیم به جای مبل سلطنتی یا استیل از مبلمان راحتی استفاده کنید.

به عبارت دیگر با انتخاب مبلمان استیل اتاق نشیمن شما به خوبی دیده می شود. در حال حاضر طبق آمار به دست آمده بیشتر اتاق های نشیمن مستطیل شکل هستند که برخی از آنها با شومینه یا تلویزیون پر شده اند.

در واقع می توان گفت که نوع چیدمان مبلمان راحت شما به اندازه و شکل اتاق نشیمن شما بستگی دارد. در ضمن نحوه چیدمان این مبلمان بیش از هر چیز به سلیقه شما بستگی دارد اما بهتر است در چیدمان مبلمان راحت به نکات زیر توجه کنید:

تعداد مبلمان راحتی (یک نفره، دو نفره و سه نفره)
به فضای کافی بین دیوار و مبلمان توجه کنید
به گوشه های اتاق نشیمن توجه کنید
راحتی افراد هنگام رفت و آمد در اتاق پذیرایی
دسترسی مهمان به میز جلوی مبل
انعطاف پذیری دکور

نحوه چیدمان مبل سلطنتی

مبلمان سلطنتی یکی از جذاب ترین گزینه ها برای دکوراسیون ساختمان است که نیاز به دقت و توجه کافی دارد. در چیدمان این نوع مبلمان باید به ابعاد و اندازه آن و همچنین دسترسی و سهولت حرکت خود در اتاق نشیمن توجه کنید.

اگرچه مبلمان سلطنتی می تواند اتاق نشیمن شما را زیبا و جذاب کند، اما اگر به چیدمان آن توجه کافی نداشته باشید، بدون شک جلوه و نمای اتاق نشیمن شما کم می شود. اولین چیزی که در انتخاب مبلمان سلطنتی یا استیل باید در نظر گرفت، فضا و مساحت اتاق نشیمن است.

البته نوع دکوراسیون سایر قسمت های خانه شما نیز بسیار مهم است. بعد، نقطه کانونی یا مرکزی اتاق نشیمن خود را در نظر بگیرید تا بتوانید مبلمان سلطنتی خود را به بهترین نحو بچینید.

فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید تا بهترین مدل مبلمان استیل یا حتی مبل خود را پیدا کنید.

انواع چیدمان مبل و استیل

اگر شما هم به دنبال راهی برای چیدمان مبل و مبل با هم هستید، انتخاب های زیادی پیش روی خود خواهید داشت. در قسمت بعدی تمامی مدل های چیدمان و چیدمان مبل با مبل کلاسیک را برای شما شرح خواهیم داد.

به طور معمول، مبلمان راحت به صورت دایره یا نیم دایره چیده می شوند، در حالی که مبلمان استیل بیشتر رسمی و ساده هستند. بنابراین ممکن است تنظیم این ۲ طرح مبلمان برای شما سخت باشد، اما می توانید اتاق نشیمن خود را با هر یک از روش های زیر تزئین کنید.

چیدمان یک مبل راحتی با مبل استیل به صورت دایره ای

بهترین گزینه برای چیدمان مبلمان راحتی در کنار مبلمان استیل، چیدمان دایره ای مبلمان راحتی خواهد بود. اگر خانه شما دارای شومینه است، پیشنهاد می کنیم مبلمان راحتی را در نزدیکی شومینه قرار دهید. همچنین قرار دادن این مبلمان در نزدیکی تلویزیون گزینه خوبی خواهد بود.

سپس مبلمان گرد استیل خود را در کنار مبلمان راحتی قرار دهید. برای اینکه جلوه و جلوه اتاق نشیمن خود را بیشتر کنید بد نیست در مبلمان راحتی خود از فرش های گرد استفاده کنید اما برای مبلمان استیل بهتر است از فرش های مستطیلی استفاده کنید.

چیدمان یک مبل راحتی با مبل استیل به صورت خطی

اگر اتاق نشیمن شما فضایی مستطیلی یا کشیده دارد، توصیه می کنیم در چیدمان مبل راحتی و سلطنتی از مدل خطی استفاده کنید. در این مدل دکوراسیون باید مبلمان استیل یا سلطنتی خود را در بالاترین نقطه نشیمن قرار دهید و سپس مبلمان راحتی را در کنار آنها قرار دهید.

روش چیدمان خطی مبلمان ساده ترین راه برای چیدمان اتاق نشیمن است اما چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. همچنین می توانید از پرده پشت این مبلمان استفاده کنید تا بعد از چیدمان خطی نمای بیشتری از اتاق نشیمن خود داشته باشید.

چیدمان یک مبل راحتی با یک مبل استیل ترکیبی

یکی از بهترین و خاص ترین روش های چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن استفاده از روش ترکیبی است. به این ترتیب از قوانین معمول و رایج چیدمان مبل ها پیروی نمی کنید، بلکه مبلمان راحتی و استیل خود را به صورت خاص و یکپارچه در کنار یکدیگر قرار می دهید. مدل ترکیبی بیش از هر مدل دیگری به سلیقه و خلاقیت شما بستگی دارد.

نکات مهم در چیدمان مبل و استیل در کنار هم

اگر تاکنون تصمیم گرفته اید که هم مبلمان استیل و هم مبلمان راحتی در اتاق نشیمن خود داشته باشید، باید با اصول چیدمان صحیح این نوع مبلمان آشنا شوید. برای اینکه بتوانید از پس چیدمان مبل و استیل به خوبی با هم برآیید باید به نکات مهم و اساسی توجه کنید.

ایجاد فاصله مناسب در چیدمان مبل استیل و راحتی

در قسمت های قبل نیز اشاره کردیم که فاصله بین مبلمان استیل و راحتی در ظاهر و احساس اتاق نشیمن شما بسیار مهم است. بنابراین اگر قصد دارید این ۲ مدل مبلمان را در کنار یکدیگر قرار دهید، باید به فاصله مناسب آنها از یکدیگر و سایر مبلمان و لوازم اتاق نشیمن توجه کنید.

در واقع نباید این مبلمان را طوری بچینید که رفت و آمد در اتاق نشیمن سخت شود یا دکوراسیون شما قابل تغییر و انعطاف نباشد، زیرا در این صورت از ظاهر اتاق نشیمن شما کاسته می شود.

در انتخاب رنگ مناسب مبل و مبل سلطنتی با هم دقت کنید

نکته مهم دیگری که در خرید مبل و چیدمان آن در اتاق نشیمن اهمیت دارد، رنگ مناسب مبلمان است. فراموش نکنید که از رنگ های هماهنگ برای افزایش جلوه اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده رنگ روشن رایج ترین رنگ برای مبلمان استیل است پس بهتر است مبلمان راحتی خود را به رنگ روشن انتخاب کنید تا این ۲ مدل مبلمان با یکدیگر سازگاری داشته باشند. در نهایت انتخاب رنگ های مکمل به زیبایی اتاق نشیمن شما کمک می کند.

هماهنگی ابعاد و ارتفاع مبل ها در چیدمان

از آنجایی که مبل ها در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید و عرضه می شوند، باید در هنگام خرید و چیدمان به ابعاد و حتی ارتفاع آن ها توجه کنید. به زبان ساده، باید تمام تلاش خود را برای هماهنگی ابعاد و ارتفاع مبلمان راحتی و سبک خود به کار بگیرید، زیرا در این صورت اتاق نشیمن شما زیباترین جلوه را خواهد داشت.

نبایدهای چیدمان یک مبل راحتی با مبل سلطنتی

در چیدمان مبل و استیل در کنار هم بسیار دقت کنید و هرگز از ۲ رنگ کاملاً متضاد با یکدیگر در دکوراسیون اتاق نشیمن خود استفاده نکنید. همچنین هرگز مبلمان استیل را جلوی تلویزیون قرار ندهید، همانطور که نباید مبلمان راحتی را در قسمت بالایی اتاق نشیمن خود قرار دهید.

نحوه چیدمان مبل های راحتی و سلطنتی در سالن های ال شکل

چیدمان ال شکل نیز یکی از بهترین و پرطرفدارترین مدل های چیدمان مبلمان راحت و استیل می باشد که گزینه مناسبی برای سالن های ال شکل خواهد بود. خبر خوب این است که این مدل چیدمان بسیار ساده است و به راحتی می توانید این مدل را در خانه خود پیاده کنید.

ابتدا باید فرش را با توجه به اندازه سالن L شکل خود پهن کنید و مبل ۳ نفره را در راستای این فرش قرار دهید و سپس مبل ۲ نفره را با زاویه ۹۰ درجه در سالن L شکل قرار دهید. . جلوی این مبل ۲ نفره نیز می توانید از مبل تک نفره استفاده کنید. میز وسط را در مرکز سالن قرار دهید و میزهای عسلی دیگر را در گوشه ای جمع کنید.

سخن آخر

برای خرید مبل استیل و خرید صندلی اپن به صورت تک و عمده از بزرگترین تولیدکننده در تهران روی لینک مرتبط کلیک کنید.

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*