چیدمان آشپزخانه کوچک

چیدمان آشپزخانه کوچک

چیدمان آشپزخانه کوچک ؟ زندگی مدرن امروزی بسیاری از ما را از خانه های باز بزرگ به آپارتمان های قابل حمل و جمع و جور هدایت کرده است.

چگونه یک آشپزخانه کوچک را چیدمان کنیم ؟

زندگی در این سبک آپارتمان همیشه برای ما چالش هایی ایجاد می کند. یکی از این چالش ها چیدمان لوازم خانگی است که هم کاربردی باشد و هم ظاهر و زیبایی خود را حفظ کند.
در این میان آشپزخانه به عنوان قلب تپنده خانه برای نظم بخشیدن به وسایل، دسترسی سریع و آسان به آنها و قرار دادن تمامی وسایل آشپزی در فضای آشپزخانه اهمیت بیشتری یافته است.


اگر برای آشپزخانه خود نیاز به خرید صندلی اپن دارید به وب سایت صندلی اپن شیک مراجعه کنید.


 

وسایل برقی آشپزخانه را در کابینت ها مخفی کنید

تا چند سال پیش وسایل برقی کم مصرف مانند چرخ گوشت، آبمیوه گیری و مخلوط کن بر روی کابینت ها قرار می گرفت. و این ایده فضای مفید کابینت را هدر می دهد.
امروزه سبک آشپزخانه به حداقل و کاربردی بودن لوازم خانگی بستگی دارد. بنابراین، همه پذیرفتند که ظروف و وسایل آشپزخانه کم یا زیاد استفاده شده را در کابینت ها پنهان کنند و ظروف پر استفاده را

فقط روی قسمتی از کابینت ها قرار دهند.

هنگام چیدمان یک آشپزخانه کوچک، بسیار مهم است که بتوانید برای تعداد زیادی از اشیاء در کابینت ها و کشوها فضا پیدا کنید.

وسایل پرکاربرد را روی مبلمان بچینید

با پنهان کردن وسایلی که خیلی کاربردی نیستند و به ندرت در آشپزخانه استفاده می شوند، سطح کار کابینت خالی می شود و فضای مناسبی برای نگهداری وسایل پرکاربرد خواهید داشت.
بنابراین ابزار کار خود را به دقت بررسی کنید و آنچه را که بیشتر به آن نیاز دارید ترتیب دهید و می تواند سرعت پخت را در کابینت ها بهبود بخشد.
مثلا در آشپزخانه زیر تخته های چوبی گوشه ای از کابینت به خوبی نگهداری می شوند و آماده استفاده هستند.

از بانک های کاربردی برای اشغال فضای کمتر استفاده کنید

استفاده از شیشه های مخصوص ادویه و حبوبات در آشپزخانه به نظم بخشیدن به فضای داخلی آشپزخانه و زیبایی آن کمک می کند.
بانک ها در اشکال و اندازه های مختلف در بازار موجود هستند. هنگام چیدمان یک آشپزخانه کوچک، بهتر است از انواع قابلمه ها با اندازه های مختلف استفاده کنید تا بتوانید مواد پخت و پز با اندازه های مختلف را در ظرفی با اندازه مناسب نگهداری کنید. اگر همچنان با فضای محدودی مواجه هستید. از قفسه های چوبی یا فلزی استفاده کنید که ترند روز هستند تا فضای بیشتری در آشپزخانه ایجاد کنید.
تزئینات اضافی را در چیدمان آشپزخانه کوچک حذف کنید

آیا احتمالا شما هم به دنبال ایده ای برای تزئین آشپزخانه هستید؟

اما در یک آشپزخانه کوچک کمتر فضایی برای قرار دادن وسایل تزئینی پیدا می کنید.
پس برای تزیین کمی آشپزخانه کوچکمان باید به یک فلش و دو پنل فکر کنیم.

از فضای عمودی بیشتری استفاده کنید

اکنون که با کمبود فضا در یک آشپزخانه کوچک مواجه هستید، باید به دنبال راه حل هایی برای گسترش آشپزخانه کوچک باشید.
اگر به فضای آشپزخانه دقت کنید، مقدار زیادی از فضای مفید را کشف خواهید کرد که بدون استفاده می ماند. مثلا درهای کابینت، دیوار کوچک بین آشپزخانه و اتاق نشیمن که در کنارش چیزی را نمی پذیرد، بالای یخچال و حتی کابینت هایی که فقط یک ردیف لیوان در آن قرار داده اید.

مناسب بودن فرش آشپزخانه با اندازه آشپزخانه

تناسب فضای آشپزخانه با فرشی که کف آشپزخانه می گذارید تاثیر بسزایی در ظاهر آشپزخانه دارد. برای آشپزخانه ای با متراژ کوچک، بهتر است فرشی را انتخاب کنید که علاوه بر هماهنگی رنگ با کف، حدود یک سوم فضای آشپزخانه را داشته باشد تا کف آشپزخانه را به طور کامل نپوشاند.
توجه داشته باشید که طرح شلوغ و پر جزئیات فرش با وجود زیبایی، فضای آشپزخانه را درهم و برهم و نامرتب نشان می دهد.

میز و صندلی ها را جابه جا کنید تا آشپزخانه کوچک بزرگتر شود

درست است که داشتن یک میز ناهارخوری کوچک با دو صندلی در آشپزخانه بسیار کاربردی و زیباست. اما در طراحی آشپزخانه کوچک بهتر است این قسمت را بردارید یا به جای دیگری مانند پذیرایی یا بالکن منتقل کنید تا فضای کافی برای حرکت در آشپزخانه داشته باشید.
می توانید یک یا دو چهارپایه چوبی ساده و زیبا را جلوی پیشخوان قرار دهید تا به عنوان مثال برای خرد کردن غذا یا نوشیدن یک فنجان چای در حین کار از آن استفاده کنید.

آبکش کوچک و کاربردی برای جابجایی سریعتر ظروف شسته شده

وجود یک قفسه کوچک ظرفشویی در کنار سینک می تواند به شما کمک کند ظروف مفیدی را که در آبچکان کابینت جا نمی گیرند و بیشتر در آن آبچکان استفاده می شوند، نگهداری کنید.
اهمیت نور در یک آشپزخانه کوچک را فراموش نکنید!
از هر ترکیب رنگی که استفاده کردید نور را در منزل در نظر بگیرید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*